UA : Робота викладена на 69 сторінок, 8 малюнків, 3 додаток. Перелік посилань включає 33 джерела. Об’єкт дослідження − діти дошкільного віку. . В сучасному світі дитина стає найбільш чутливою частиною соціуму, яка схильна до різноманітних негативних впливів навколишнього середовища, що провокує, в свою чергу, безліч порушень психоемоційної сфери, одним з проявів яких є дитячі страхи. Психіка дошкільника відрізняється вразливістю, надзвичайною сприйнятливістю, нездатністю самостійно протистояти зовнішнім впливам. У зв'язку з цим питання ранньої діагностики, корекції і профілактики дитячих страхів стають однією з актуальних проблем дитячої психології. На сучасному етапі відбувається зростання інтересу фахівців до спеціальної організації занять з дітьми з використанням методів арттерапії. Даний вибір не випадковий, тому що заняття з арттерапії в дошкільному дитинстві служать розвитку самопізнання дитини, запуску процесів її спонтанної «Самотерапії». Арттерапія - це оптимальне середовище для спілкування дитини з самою собою і символічними зображеннями реального світу, це метод осягнення власного «Я» і ефективний спосіб позбавлення від негативних емоцій, включаючи страх. Наукова новизна роботи полягає в тому, що було вперше визначено особливості тривожності дітей дошкільного віку, а також використані методи арт-терапії у корекційно- розвитковій роботі з дошкільниками із підвищеною тривожністю.
EN : The work is set out on 69 pages, 8 drawings, 3 appendix. The list of links includes 33 sources. The object of research is preschool children. . In today's world, the child becomes the most sensitive part of society, which is exposed to various negative environmental influences, which in turn provokes many disorders of the psycho-emotional sphere, one of the manifestations of which are children's fears. The psyche of a preschooler is characterized by vulnerability, extreme susceptibility, inability to resist external influences. In this regard, the issues of early diagnosis, correction and prevention of children's fears are becoming one of the pressing problems of child psychology. At the present stage there is a growing interest of specialists in the special organization of classes with children using art therapy methods. This choice is not accidental, because art therapy classes in preschool childhood serve to develop the child's self-knowledge, start the processes of its spontaneous "Self-therapy". Art therapy is the optimal environment for a child to communicate with himself and symbolic images of the real world, it is a method of understanding his own "I" and an effective way to get rid of negative emotions, including fear. The scientific novelty of the work is that for the first time the features of anxiety of preschool children were determined, as well as the methods of art therapy used in correctional and developmental work with preschoolers with high anxiety.