Інституційний репозитарій ЗНУ

Формування статево-рольових уявлень дітей дошкільного віку

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Суліма, Ольга Михайлівна
dc.date.accessioned 2022-02-01T10:27:05Z
dc.date.available 2022-02-01T10:27:05Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/6457
dc.description Суліма О. М. Формування статево-рольових уявлень дітей дошкільного віку : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 053 «Психологія» / наук. керівник В. В. Овсяннікова. Запоріжжя : ЗНУ, 2021. 93 с. uk
dc.description.abstract UA : Робота викладена на 93 сторінки, ., 12 таблиць, 4 рисунка, 8 додатків. Перелік посилань включає 33 джерела. Об’єкт дослідження − формування статево – рольових уявлень. В сьогоднішньому суспільстві особливу роль у формуванні особистості хлопчика і дівчинки належить саме статево - рольові ідентичності. Як відомо гендерні установки у взаємодії із ціннісними орієнтаціями особистості зумовлюють характер засвоєння нею гендерних ролей. Сама ж гендерна роль виступає не лише як механізм формування людини про себе,як представника певної статті ,але й є способом закріплення на суб’єктивному рівні цінностей між статевих взаємин. Статево-рольові уявлення особистості , як складові самосвідомості та основа гендерних установок безпосередньо впливають на афективну, регулятивно-поведінкову і когнітивну сфери конкретної людини. Тому ми можемо зробити висновок, що формування відповідного ціннісного підґрунтя гендерних установок відповідно до власної та протилежної статі є важливим завданням виховання особистості дитини.. Наукова новизна роботи полягає в тому, що – здійснено комплексне теоретичне та емпіричне дослідження процесу впливу гендерних характеристик батьків на формування статево-рольових уявлень дітей; – обґрунтовано принципи формування статево – рольових уявлень дітей цього віку; – поглиблено психологічний зміст понять «статево – рольові уявлення» і «батьківсько-дитячі стосунки», завдяки визначенню структурних компонентів формування статево – рольових уявлень дітей – емоційного, когнітивного, діяльнісного – і з’ясуванню їх взаємозв’язку з гендерними характеристиками особистостей батьків; – розширено теоретичні уявлення про особливості дитячо-батьківської взаємодії в контексті становлення статево – рольових уявлень дошкільників; – емпірично підтверджено наявність зв’язку між гендерними характеристиками особистостей батьків та статево – рольовими уявленнями дітей. uk
dc.description.abstract EN : The work is presented on 93 pages,., 12 tables, 4 figures, 8 appendices. The list of links includes 33 sources. The object of research is the formation of gender-role ideas. In today's society, a special role in shaping the personality of a boy and a girl belongs to the gender - role identities. It is known that gender attitudes in interaction with the value orientations of the individual determine the nature of its assimilation of gender roles. The role of gender itself acts not only as a mechanism for forming a person about himself, as a representative of a particular article, but also as a way to establish at the subjective level of values between sexual relations. Gender-role ideas of the individual as components of self-awareness and the basis of gender attitudes directly affect the affective, regulatory-behavioral and cognitive spheres of a particular person. Therefore, we can conclude that the formation of the appropriate value base of gender attitudes according to their own and the opposite sex is an important task of educating the child's personality. The scientific novelty of the work is that -role representations of children; - the principles of formation of sexual - role representations of children of this age are substantiated; - deepened the psychological content of the concepts of "gender-role ideas" and "parent-child relationship" by identifying the structural components of the formation of gender - role ideas of children - emotional, cognitive, activity - and clarify their relationship with gender characteristics of parents; - the theoretical ideas about the peculiarities of child-parent interaction in the context of the formation of gender-role ideas of preschoolers are expanded; - the existence of a connection between the gender characteristics of parents' personalities and children's gender and role representations has been empirically confirmed. uk
dc.language.iso uk uk
dc.subject стать uk
dc.subject статева ідентифікація uk
dc.subject статево – рольові уявленя uk
dc.subject гендер uk
dc.subject гендерні особливості uk
dc.subject маскуліність uk
dc.subject феміність uk
dc.subject андрогіність uk
dc.subject статева типізація uk
dc.subject статева самосвідомість uk
dc.subject sex uk
dc.subject sexual identification uk
dc.subject sexual - role perceptions uk
dc.subject gender uk
dc.subject gender features uk
dc.subject masculinity uk
dc.subject feminity uk
dc.subject androginity uk
dc.subject sexual typing uk
dc.subject sexual consciousness uk
dc.title Формування статево-рольових уявлень дітей дошкільного віку uk
dc.title.alternative Formation of gender-role representations of preschool children uk
dc.type Магістерська робота uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу