UA : Актуальність нашого дослідження носить філософсько-світоглядний та
практично орієнтований характер. Без рефлексійного аналізу інноваційної специфіки сучасного
навчання і виховання неможливо реалізувати національну стратегію системної модернізації
освіти, без якої українське суспільство не зможе перетворитися на конкурентоспроможний
та прогресивний соціум європейського типу. Постановка завдання – специфіка інноваційних
процесів в системі освіти вивчена ще не достатньо повно. Можна стверджувати, що
категорії «інновація» та «система освіти» є іманентно взаємопов’язаними. Їх визначення та
структурно-функціональний аналіз вимагають інтегрованого концептуально-теоретичного
підходу. Аналіз останніх досліджень і публікацій – активно вивчається досвід науково-
практичних інновацій, можна виділити роботи Ю. Бабанського, М. Башмакова, В. Безпалька,
І. Бома, В.Воронкової, В. Давидова, Л. Занкова, О.Кивлюк, О. Киричука, М. Кларіна, В. Лозової,
Дж. Майер, М. Махмутова, О. Пєхоти, О. Пометун, Р. Реванса, Г. Селевка, М. Скрипника, К.
Стоута, Дж. Шнайдера та ін. Основним проблемам освітньої інноватики в сучасній теорії і
практиці присвячено дослідження Л. Буркової, Л. Даниленко, І. Дичківської, Д. Джонсона, О.
Козлової, М. Крюгера, А. Підласого, О. Попової, І. Пригожина, К. Ушакова, А. Хуторського, Н.
Юсуфбекової та ін. Виділення недосліджених частин загальної проблеми. Освітня система
будь-якої країни становить національний фундамент інноваційного розвитку суспільства.
Тільки високий рівень освіти забезпечує значні темпи інноваційного прогресу. Про що свідчить
стрімкий розвиток країн з розвиненими освітніми системами, які здійснили значний
інноваційний прорив саме завдяки потужному поступу у застосуванні новітніх освітніх
технологій і принципів. У національному філософсько-освітньому концептуально-
теоретичному дискурсі активно розглядається проблематика, пов’язана з інноваційною
модернізацією української системи освіти. Постановка завдання – Першочергового
дослідження у цьому контексті потребують насамперед теоретико-методологічні засади
інноваційних процесів в освіті, зокрема, проблеми і суперечності позиціювання інноваційних
процесів в стратегії модернізації освіти. Виклад основного матеріалу. Інноваційний тип
прогресу є тією основною характеристикою, якою можна охопити сутність змін, що
відбуваються в результаті глобалізації та інформаційної революції. Вплив означених процесів
відчувається на всіх сферах суспільної життєдіяльності. Не є винятком і освіта. Реалізація
інноваційних процесів в системі освіти є основним напрямом її модернізації в сучасних умовах.
Звертається увага на інноваційність будь-якого процесу, який передбачає високий рівень
освіченості його суб’єктів та володіння компетентностями вчитися протягом професійної
діяльності та всього життя. Висновки - Ефективне впровадження та реалізація інновацій в
системі освіти може здійснюватися лише на основі постійного концептуально-теоретичного
аналізу ключових принципів сучасного інноваційно - гуманістичного стилю педагогічного
мислення та практичної діяльності
EN : The world has appeared today in the phase of innovation development. An innovative type of
progress with the main characteristic that can cover the essence of the changes that take place as a result of
globalization and information revolution. The influence of these processes is felt in all spheres of social life and
education is not an exception. Implementation of innovative processes in the education system is the main
direction of its modernization in modern conditions. Meanwhile, the specificity of innovation processes in the
education system has not been fully understood yet.First-priority research in this context requires, first of all, the
theoretical and methodological foundations of innovative processes in education, in particular, the problems and
contradictions in the positioning of innovative processes in the strategy of modernization of education. Attention
is drawn to the innovation of any process, which involves a high level of education of its subjects and the ability
to study in professional life and throughout life. It can be argued that the categories "innovation" and "education
system" are mutually connected immanent categories. Their definition and structural-functional analysis require
an integrated conceptual-theoretical approach. The educational system of any country becomes a national
foundation for the innovative development of society. Only a high level of education provides a significant pace
of innovation progress. This is evidenced by the rapid development of countries with advanced educational
systems that have made a significant innovation breakthrough precisely thanks to the powerful advancement in
the application of the latest educational technologies and principles. The national philosophical-educational and
conceptual-theoretical discourse actively addresses the issues related to the innovative modernization of the
Ukrainian educational system. The topicality of our research defines philosophical and outlook developing, and
practically directed issues. Without a reflexive analysis of the innovation specificity of modern education and
upbringing, it is impossible to implement a national strategy for the systematic modernization of education,
without which Ukrainian society can`t become a competitive and progressive European-type society.
RU : Мир сейчас вошел в фазу инновационного развития. Инновационный тип прогресса
является той основной характеристикой, которой можно охватить сущность происходящих в результате
глобализации и информационной революции. Влияние указанных процессов ощущается на всех сферах
общественной жизнедеятельности. Не является исключением и образование. Реализация инновационных
процессов в системе образования является основным направлением ее модернизации в современных
условиях. Между тем, специфика инновационных процессов в системе образования изучена еще
недостаточно полно. Первоочередного исследования в этом контексте нуждаются прежде всего
теоретико-методологические основы инновационных процессов в образовании, в частности, проблемы и
противоречия позиционирования инновационных процессов в стратегии модернизации образования.
Обращается внимание на инновационность любого процесса, который предполагает высокий уровень
образованности его субъектов и владения компетенциями учиться в течение профессиональной
деятельности и всей жизни. Можно утверждать, что категории «инновация» и «система образования»
является имманентно взаимосвязанными. Их определение и структурно-функциональный анализ
требуют интегрированного концептуально-теоретического подхода. Образовательная система любой
страны составляет национальный фундамент инновационного развития общества. Только высокий
уровень образования обеспечивает значительные темпы инновационного прогресса. О чем
свидетельствует стремительное развитие стран с развитыми образовательными системами, которые
осуществили значительный инновационный прорыв именно благодаря мощному прогресса в применении
новейших образовательных технологий и принципов. В национальном философско-образовательном
концептуально-теоретическом дискурсе, активно рассматривается проблематика, связанная с
инновационной модернизацией украинской системы образования. Актуальность нашего исследования
носит философско-мировоззренческий и практически ориентированный характер. Без рефлексии анализа
инновационной специфики современного обучения и воспитания невозможно реализовать национальную
стратегию системной модернизации образования, без которой украинское общество не сможет
превратиться в конкурентоспособный и прогрессивный социум европейского типа.