Інституційний репозитарій ЗНУ

Партисипаторна модель управління в системі вищої освіти

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Швець, Дмитро Євгенійович
dc.contributor.author Швец, Дмитрий Евгеньевич
dc.contributor.author Shvets, Dmitry
dc.date.accessioned 2018-06-22T07:31:18Z
dc.date.available 2018-06-22T07:31:18Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Швець, Д. Є. Партисипаторна модель управління в системі вищої освіти / Д. Є. Швець //Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії / ред. В. Г. Воронкова. - Запоріжжя, 2015. - Вип. 63 (2015). - C. 249 - 257 uk
dc.identifier.uri https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/793
dc.description.abstract UA : Партисипативне управління доцільно розглядати як управлінську діяльність, яка є грунтованою на включенні об'єкта управління в процес підготовки та прийняття рішень і являє собою істотний аспект демократизації основних сфер життя суспільства (політичної, економічної, духовної), інтенсифікованої в XX столітті. Основними умовами розвитку партисипативних процесів є: демократизація соціальних відносин; зорієнтованість загальносоціальних і галузевих цілей на розвиток показників людського потенціалу; розвиток організаційної культури і перехід від бюрократично-ієрархічного до адаптивного її типу. Партисипація управлінської діяльності в різних суспільних сферах може бути охарактеризована диференційовано стосовно до суб'єкта і до об'єкта управління. Ознаками партисипації з боку керівника є: делегування виконавцям частини повноважень та ресурсів; участь працівників у плануванні, здійсненні організаційних змін, підготовці та прийнятті рішень; включення працівників у здійснення контрольних функцій; вплив виконавців на якість кінцевого результату діяльності; відкритість керівника у відносинах з підлеглими. З боку виконавців ознаками партисипації є: наділення правами участі у прийнятті рішень і самостійного планування своєї діяльності (темпи, режим роботи, використовувані ресурси); делегування прав контролю та управлінської відповідальності; участь у вдосконаленні організаційної структури і виборі напрямів кооперування з іншими виконавцями; право на використання кінцевих результатів діяльності. uk
dc.description.abstract RU : Партисипативное управление целесообразно рассматривать как управленческую деятельность, которая ориентирована на включении объекта управления в процесс подготовки и принятия решений и представляет собой существенный аспект демократизации основных сфер жизни общества (политической, экономической, духовной), интенсифицированной в XX веке. Основными условиями развития партисипативных процессов являются: демократизация социальных отношений; ориентированность общесоциальных и отраслевых целей на развитие показателей человеческого потенциала; развитие организационной культуры и переход от бюрократически-иерархического к адаптивному типу Признаками партисипации со стороны руководителя являются: делегирование исполнителям части полномочий и ресурсов; участие работников в планировании, осуществлении организационных изменений, подготовке и принятии решений; включение работников в осуществление контрольных функций; влияние исполнителей на качество конечного результата деятельности; открытость руководителя в отношениях с подчиненными. Со стороны исполнителей признакам партисипации являются: наделение правами участия в принятии решений и самостоятельного планирования своей деятельности (темпы, режим работы, используемые ресурсы); делегирование прав контроля и управленческой ответственности; участие в совершенствовании организационной структуры и выборе направлений кооперирования с другими исполнителями; право на использование конечных результатов деятельности. uk
dc.description.abstract УТ Ж Participatory management should be considered as an administrative activity that is based on the introduction of management object in the preparation and decision making process and is an essential aspect of democratization of main spheres of social life (political, economical, spiritual), intensified in the XX century. Main conditions of participatory processes development are: social relations democratization; orientation of general social and sectoral goals for the development of human potential indicators; organizational culture development and transition from bureaucratichierarchical to its adaptive type. Мanagement activity participation in various public areas can be described differentially concerning the subject and object of management. Participation features on the part of a manager are: delegation of partial authority and resources to the performers; workers participation in planning, implementation of organizational changes, preparation and decisionmaking; workers introduction to the control functions implementation; performers impact on the quality of the final result; leader openness in relations with subordinate employees. On the part of the performers participation features are: authorization of participation in decision-making and self-planning of the activity (rate, mode of operation, used resources); delegating control rights and management responsibility; participation in organizational and structural improvement and cooperation directions choice with other performers; the right to use the final results of activity uk
dc.language.iso uk uk
dc.publisher ЗДІА uk
dc.subject партисипація uk
dc.subject партисипативне управління uk
dc.subject управління вищою освітою uk
dc.subject адаптивна управлінська культура uk
dc.subject партисипация uk
dc.subject партисипативное управление uk
dc.subject управление высшим образованием uk
dc.subject адаптивная управленческая культура uk
dc.subject participation uk
dc.subject participatory management uk
dc.subject higher education management uk
dc.subject adaptive management culture uk
dc.title Партисипаторна модель управління в системі вищої освіти uk
dc.title.alternative Партисипаторная модель управления в системе высшего образования uk
dc.type Стаття uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу