UA : У статті вивчено позиції залізничного транспорту в щорічному рейтингу підприємств України, що оцінює рівень розвитку корпоративної соціальної відповідальності.
Проаналізовано сучасний стан справ у сфері відповідальності ПАТ «Укрзалізниця» перед державою,
клієнтами та працівниками. Встановлено, що негативні зміни в системі функціонування українських
залізниць та дестабілізація макроекономічної ситуації в країні привели до погіршення рівня соціальної
відповідальності в галузі. На основі цього визначено доцільність формування нової системи соціальної
відповідальності на залізничному транспорті. Розкрито концептуальні основи формування системи соціальної відповідальності на залізничному транспорті, що визначають мету, ключові завдання, принципи та етапи її створення.
RU : В статье изучены позиции железнодорожного транспорта в ежегодном рейтинге предприятий Украины, оценивающем уровень развития корпоративной социальной ответственности. Проанализировано современное состояние дел в сфере ответственности
ПАО «Укрзализныця» перед государством, клиентами и сотрудниками. Установлено, что негативные
изменения в системе функционирования украинских железных дорог и дестабилизация макроэкономической ситуации в стране привели к ухудшению уровня социальной ответственности в отрасли. На
основе этого определена целесообразность формирования новой системы социальной ответственности
на железнодорожном транспорте. Раскрыты концептуальные основы формирования системы социальной ответственности на железнодорожном транспорте, определяющие цели, ключевые задачи, принципы и этапы ее создания.
EN : The article examines the position of railway transport in the annual rating of Ukrainian
enterprises, which assesses the level of development of corporate social responsibility. The current state of affairs
in the area of responsibility of PJSC “Ukrzaliznytsia” to the state, clients and employees is analyzed. It
was established that the negative changes in the system of functioning of Ukrainian railways and destabilization
of the macroeconomic situation in the country led to a deterioration of the level of social responsibility in
the industry. Based on this, the expediency of forming a new system of social responsibility in railway transport
has been determined. The conceptual bases of formation of the system of social responsibility on a railway
transport, defining the purpose, key tasks, principles and stages of its creation are revealed.