Інституційний репозитарій ЗНУ

Трансформація політики «Східного партнерства» ЄС в умовах кризи сучасної системи європейської безпеки

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Фахрутдінова, Наталія Рінатівна
dc.date.accessioned 2022-12-29T20:24:22Z
dc.date.available 2022-12-29T20:24:22Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/9794
dc.description Фахрутдінова Н. Р. Трансформація політики «Східного партнерства» ЄС в умовах кризи сучасної системи європейської безпеки : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 291 "Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії" / наук. керівник С. С. Черкасов. Запоріжжя : ЗНУ, 2022. 59 с. uk
dc.description.abstract UA : Протягом тринадцяти років Східне партнерство відіграє важливу роль у зміцненні співпраці між ЄС та його шістьма східними партнерами. Це, безумовно, один із найважливіших аспектів зовнішніх відносин Європейського Союзу. Та являє собою один з найважливіших геополітичних чинників ЄС. За рахунок Східного партнерства було оновлено договірно-правову базу, що стосується відносин ЄС зі східними сусідами шляхом заміни угод про партнерство та співробітництво на угоди про асоціацію, створення поглиблених та всеохоплюючих зон вільної торгівлі та лібералізацію візового режиму. Співробітництво України у рамках Східного партнерства відбувається на попередніх напрацюваннях з ЄС, а отже для неї першочерговим пріоритетом є двостороння співпраця [Східне партнерство]. Серед основних напрямів співпраці України з ЄС варто виокремити важливість наступних: 1. Програма Всеосяжного інституційного будівництва. Вона направлена на поглиблення зовнішньо­економічних зв’язків між Україною та ЄС. В рамках цією програми були підписані Угода про асоціацію та Угодами про глибоку та всеохоплюючу Зону вільної торгівлі. 2. Другим, не менш важливим напрямком співпраці є енергетична галузь. По-перше, це реалізація проєкту Євро-Азіатського нафтотранспортного коридору, який покликаний налагодити поставки нафти з Каспійського регіону на ринки країн Європейського Союзу, на базі нафтопроводу “Одеса-Броди”. По-друге, співробітництво у рамках Договору Енергетичної хартії, до якої Україна приєдналася 1 лютого 2011 року. Основним завданням якого є фінансова стабілізація енергетичного сектору та покращення інвестиційного клімату в Україні. 3. Сумісний проєкт «Підтримка ЄС у зміцненні інтегрованого управління кордонами в Україні (EU4IBM)», який був запущений 17 травня 2021 року та фінансується Європейським Союзом. Він був розроблений задля запобігання транскордонній злочинності на кордоні між Україною та Румунією. Цей проєкт включає елементи технічного переоснащення, а також спільні навчання та антикорупційні тренінги. [ЄС розпочинає пілотний проєкт із протидії контрабанді та транскордонній злочинності на кордоні Україна-ЄС] 4. Проєкт PRAVO-JUSTICE. Цей проєкт був покликаний розробити спільне бачення справедливості, підтримати підхід знизу вгору до судової реформи, сприяти лідерству та доброчесності у рамках Вищої ради правосуддя та забезпечити посилення системи захисту прав власності. Отже, підсумовуючи багаторічну співпрацю України з ЄС у рамках проєкту східне партнерство, можно виокремити наступні позитивні моменти: - було підписано Угоду про Асоціацію та Угоду про зону вільної торгівлі; - впровадження безвізового режиму до країн ЄС; - можливість долучитися до європейських програм, таких як EU4Business, EU4Energy, EU4Youth, “Креативна Європа”, “Культура і креативність”, “Мери за економічне зростання”, “Угода мерів – демонстраційні проекти”, “Erasmus+”, “Горизонт 2020”, та інші; - можливість співпраці в рамках Платформ та тематичних панелей Сідного партнерства для міжурядової, міжпарламентської, а також бізнесової співпраці; - можливість підтримки діалогу з високопосадовцями 6-ти країн СхП та ЄС, який забезпечує Форум громадянського суспільства. - В ході останніх подій стає очевидним, що Російська Федерація на сьогоднішній день являє собою найбільшу загрозу безпеці Європейського Союзу. Агресивна політика Росії спрямована не лише проти України, а й проти всього європейського безпекового порядку, а отже, проти фундаментальних інтересів та принципів ЄС. З огляду на це можна констатувати, що Україна сьогдні боронить не тільки свої кордони, а і загальноєвропейські. Таким чином, співпраця з Україною в безпековому секторі у рамках Східного партнерства представляє наразі найважливіше значення. Тому постає необхідність трансформації Східного партнерства в нову інтеграційну безпекову модель, яка враховує усі політичні, економічні та ідеологічні відмінність країн-партнерів, а також буде мати більш жорстку позицію щодо агресивних дій Російської Федерації. ЄС має ключову безпекову зацікавленість у мирному сусідстві, а отже має допомагати у вирішенні пов’язаних з цим питань та за допомогою певних інрструментів сприяти мирному вирішенню конфліктів як в Україні, так і в інших країнах Східного партнерства. uk
dc.language.iso uk uk
dc.subject східне партнерство uk
dc.subject ЄС uk
dc.subject європейска безпека uk
dc.subject РФ uk
dc.subject військова агресія uk
dc.title Трансформація політики «Східного партнерства» ЄС в умовах кризи сучасної системи європейської безпеки uk
dc.type Магістерська робота uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу