UA : Кваліфікаційна робота – 73 сторінки, 8 таблиць, 3 рисунка, 70 літературних посилань.
Мета роботи – підвищити загальний рівень спеціальної силової підготовленості студентів, які займаються дзюдо.
Об’єкт дослідження – навчально-тренувальний процес підготовки студентів, які займаються дзюдо.
Методи дослідження – теоретичний аналіз науково-методичної літератури; аналіз показників тестування рівня спеціальної фізичної підготовленості, метод математичної статистики.
Експериментальна перевірка розробленої методики спеціальної силової підготовки студентів з урахуванням змісту техніко-тактичних дій довела її суттєву перевагу над традиційною методикою силової підготовки у передзмагальному періоді підготовки. У студентів експериментальної групи в порівнянні з показниками студентів контрольної групи у відсотках були достовірно краще у таких вправах, як згинання-розгинання рук в упорі лежачи на 12%, піднімання тулуба в сід за 1 хв., та нахил тулуба вперед з положення сидячи на 16%, кидки партнера за 30 с. на 30,8%, підйом штанги на груди за 30 с. на 14,3%. У студентів контрольної групи зафіксовано покращення результатів практично за всіма показниками, але вони були в порівнянні з студентами експериментальної групи значно гіршими. Результати дослідження визначили, що рівень спортивної майстерності у студентів контрольної та експериментальної груп у період педагогічного експерименту підвищується у студентів експериментальної групи, в основному, за рахунок виконання І-х та ІІ-х розрядів, а у контрольної – ІІІ-х спортивних розрядів.
EN : Qualification work – 73 pages, 8 tables, 3 figures, 70 literary references.
The goal of the work is to increase the general level of special strength training of students practicing judo.
The object of the study is the educational and training process of training students who practice judo.
Research methods – theoretical analysis of scientific and methodological literature; analysis of indicators of testing the level of special physical fitness, method of mathematical statistics.
Experimental verification of the developed methodology of special strength training of students, taking into account the content of technical and tactical actions, proved its significant advantage over the traditional methodology of strength training in the pre-competition period of preparation. The students of the experimental group, in comparison with the indicators of the students of the control group, were significantly better in percentages in such exercises as flexion-extension of the arms in a resting position by 12%, raising the trunk in a sitting position in 1 minute, and tilting the trunk forward from a sitting position by 16 %, partner's throws in 30 s. by 30.8%, lifting the bar to the chest in 30 seconds. by 14.3%. The students of the control group recorded an improvement in results on almost all indicators, but they were significantly worse compared to the students of the experimental group. The results of the study determined that the level of sportsmanship among the students of the control and experimental groups during the pedagogical experiment increased among the students of the experimental group, mainly due to the performance of the I-th and II-th classes, and in the control group - the III-th sports classes.