Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/10057
Title: Театрально-педагогічний мовний підхід у навчанні німецькій мові
Authors: Іванова, Катерина Сергіївна
Keywords: драма-педагогіка
театральна педагогіка
театралізація
рольова гра
цілісне навчання
прийом
техніка
dramapädagogik
theaterpädagogik
theatralisierung
rollenspiel
ganzheitliches lernen
methode
technik
Issue Date: 2022
Abstract: UA : Дипломна робота – 72 стор., 57 джерел, 4 додатки. Об’єкт дослідження: театральна педагогіка у контексті вивчення іноземної мови. Мета роботи: обґрунтування методичної і педагогічної необхідності впровадження драма-педагогіки та елементів театральної педагогіки зокрема на занятті з німецької мови у рамках цілісного підходу до навчання іноземної мови. Теоретико-методологічні засади: ключові положення інтеграції театральної та драма-педагогіки у процес навчання недраматичних дисциплін (М. Шеве, Е. Целікас, Б. Кесслером, Д. Гіткот, Г. Болтон) та реалізація у навчанні іноземній мові (М. Шеве, О. Кобзар, Н. Лешньова, С. Івасішина, М. Кумпан. А. Птушка, Ю. Холмакова.). Отримані результати: Систематичне та правильно організоване використання вправ з драма-педагогічним компонентом на заняттях з німецької мови може сприяти розвиткові іншомовної комунікативної компетенції, розширенню словникового запасу, покращує навички читання, письма та спонтанного усного мовлення. Ретельний аналіз досліджуваної проблеми дозволив розробити систему вправ щодо впровадження у навчальний процес театральних та драматичних технік, які, як доведено експериментально, сприяли розвиткові іншомовної комунікативної компетенції. Ефективними драматичними техніками у межах вивчення теми «Робота і професія» виявилися: «Рольова гра», «Асоціативний м’яч», «Статуя», «Емпатичні питання», «Телефонна розмова». Крім того, інтеграція наведених технік сприяє активізації асоціативного, образного мислення, уяви, кмітливості в процесі іншомовної діяльності.
DE : Die Didaktik legt heute großen Wert auf die Förderung der aktiven und autonomen Tätigkeit der Lernenden im Prozess des Fremdsprachenerwerbs. Die Effektivität des Erlernens einer Fremdsprache, die die Entwicklung aller Arten von Sprachaktivitäten fördert, hängt hauptsächlich von der Aktivität der Studierenden und ihrem Eintauchen in künstlich geschaffene kommunikative Situationen ab. Die Theaterpädagogik kann als zentrales Feld für die Vermittlung einer Fremdsprache mit Hilfe einer Leitformel fungieren, die alle Wahrnehmungskanäle nutzt. In der vorliegenden wissenschaftlichen Forschung lenken wir die Aufmerksamkeit auf die Wirksamkeit und Zweckmäßigkeit der Theaterpädagogik im Deutschunterricht, spezifische Formen und Methoden ihrer Umsetzung und die Begründung eines der dringendsten Probleme bei der Verbesserung der Methodik des Fremdsprachenunterrichts (DAF) in der aktuellen Zeit. Eine gründliche Analyse des untersuchten Problems ermöglichte es uns, ein Übungssystem für die Einführung theatralischer und dramatischer Techniken in den Bildungsprozess zu entwickeln, das, wie experimentell nachgewiesen wurde, zur Entwicklung der kommunikativen Kompetenz in der Fremdsprache beiträgt. Die Forschung hat gezeigt, dass der Deutschunterricht mit Hilfe der Theaterpädagogik den Einsatz verschiedener Techniken im Rahmen der Beschäftigung mit dem Thema „Arbeit und Beruf“ ermöglicht, nämlich die folgenden: „Rollenspiel“, „Assoziationsball“, „Statue“, „Empathische Fragen“, „Telefongespräch“. Zusammenfassend lässt sich sagen, dass die Methode der Theatralisierung eine bewährte und zugleich moderne pädagogische Methode darstellt. Sie spielt eine besonders wichtige Rolle bei der Entwicklung der Motivation zum Erlernen einer Fremdsprache an Universitäten und anderen Bildungseinrichtungen.
Description: Іванова К. С. Театрально-педагогічний мовний підхід у навчанні німецькій мові : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 035 "Філологія" / наук. керівник Н. В. Шапочка. Запоріжжя : ЗНУ, 2022. 72 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/10057
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри німецької філології, перекладу та світової літератури

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Іванова Катерина Сергіївна.pdfМагістерська робота1.31 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.