Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/10311
Title: Формування професійних компетентностей майбутнього педагога закладу вищої освіти в умовах дистанційної освіти
Authors: Гасанова, Ганна Вікторівна
Keywords: компетентність
професійна компетентність майбутнього педагога
інформаційне суспільство
інформатизація освіти
дистанційна освіта
інформаційні технології
competence
professional competence of the future teacher
information society
informatization of education
distance education
information technologies
Issue Date: 2022
Abstract: UA : Робота викладена на 78 сторінках друкованого тексту, містить 1 таблицю, 5 рисунків. Перелік посилань включає 54 джерела. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати та розробити модель формування професійних компетентностей майбутнього педагога закладу вищої освіти в умовах дистанційної освіти. Об’єкт дослідження: професійні компетентності майбутнього педагога закладу вищої освіти. Предмет дослідження: особливості формування професійних компетентностей майбутнього педагога закладу вищої освіти в умовах дистанційної освіти. У роботі проаналізовано сучасний стан опрацювання питання професійних компетентностей педагога закладу вищої освіти та дистанційної освіти у науковій літературі та сформульовано теоретичні засади дослідження; теоретично обґрунтовано модель формування професійних компетентностей майбутнього педагога закладу вищої освіти в умовах дистанційної освіти; здійснено діагностику сформованості професійних компетентностей майбутнього педагога закладу вищої освіти; розроблено рекомендації щодо підвищення ефективності формування професійних компетентностей майбутнього педагога закладу вищої освіти в умовах дистанційної освіти. Матеріали дослідження можуть бути використані педагогами закладів вищої освіти у навчально-виховному процесі із студентами, які навчаються в умовах дистанційної освіти.
EN : The work is presented on 78 pages of printed text, contains 1 table, 5 figures. The list of references includes 54 sources. The purpose of the study: to theoretically substantiate and develop a model of the formation of professional competencies of a future teacher of a higher education institution in the conditions of distance education. Object of research: professional competences of the future teacher of a higher education institution. The subject of the study: peculiarities of the formation of professional competences of the future teacher of the institution of higher education in the conditions of distance education. The paper analyzes the current state of working out the issue of professional competencies of a teacher of a higher education institution and distance education in the scientific literature and formulates the theoretical foundations of the research; the model of formation of professional competences of the future teacher of a higher education institution in the conditions of distance education is theoretically substantiated; the diagnosis of the formation of professional competencies of the future teacher of the higher education institution was carried out; recommendations have been developed to increase the effectiveness of the formation of professional competencies of the future teacher of a higher education institution in the conditions of distance education. Research materials can be used by teachers of higher education institutions in the educational process with students studying in distance education.
Description: Гасанова Г. В. Формування професійних компетентностей майбутнього педагога закладу вищої освіти в умовах дистанційної освіти : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» / наук. керівник Г. В. Локарєва. Запоріжжя : ЗНУ, 2022. 78 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/10311
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри педагогіки та психології освітньої діяльності

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gasanova.pdfМагістерська робота720.7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.