Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/11548
Title: Психологічні особливості саморозвитку особистісної рефлексії у підлітків
Authors: Кукульчук, Олена Анатолїївна
Keywords: рефлексія
психологічний чинник
саморозвиток
підліток
підлітковий вік
reflection
psychological factor
self-development
adolescent
adolescent age
Issue Date: 2022
Abstract: UA : Робота викладена на 63 сторінкм друкованого тексту, 6 таблиць, 1 малюнок. Перелік посилань включає 39 джерел. Об’єкт дослідження – процес розвитку рефлексії учнів підліткового віку. Нові умови й завдання соціально-економічних перетворень, які відбуваються у сучасному суспільстві, потребують для свого успішного розв’язання творчої особистості з широкими пізнавальними потребами, вмінням доцільно змінювати власну діяльність та продукувати власні знання. Розвиток цих складових пізнавальної діяльності з необхідністю передбачає рефлексію як уміння виділяти, аналізувати, співвідносити з предметною ситуацією власні способи дії. Рефлексія як основний механізм наукового пошуку та вміння вчитися забезпечує усвідомлення суб’єктом меж власних знань, перетворення об’єкта та умов задачі, а також створює передумови для метапізнання. Проте в умовах дестабілізації економічного життя спостерігаються не лише зниження освітнього рівня підростаючого покоління, але й неповноцінний розвиток механізмів самоосвіти, творчого пошуку, пізнавальної діяльності взагалі. Наукова новизна дослідження полягає: у поглибленні та уточненні сутності феномену рефлексії як механізму та компоненту саморозвитку особистості; у розкритті функціонування та розвитку рефлексії як своєрідної форми суб’єктної активності; у визначенні рівнів становлення рефлексії підлітків у процесі спеціально організованого психологічного тренування.
EN : The work is presented on 63 pages of printed text, 6 tables, 1 figure. The list of references includes 39 sources. The object of the study is the process of reflection development of adolescent students. The new conditions and tasks of socio-economic transformations taking place in modern society require a creative personality with broad cognitive needs, the ability to expediently change one's own activity and produce one's own knowledge for its successful solution. The development of these components of cognitive activity necessarily involves reflection as the ability to highlight, analyze, correlate one's own methods of action with the objective situation. Reflection as the main mechanism of scientific research and the ability to learn ensures the subject's awareness of the limits of his own knowledge, the transformation of the object and the conditions of the task, and also creates the prerequisites for metacognition. However, in the conditions of destabilization of economic life, there is not only a decrease in the educational level of the younger generation, but also an inferior development of the mechanisms of self-education, creative search, cognitive activity in general. The scientific novelty of the study consists in: deepening and clarifying the essence of the phenomenon of reflection as a mechanism and component of self-development of the individual; in revealing the functioning and development of reflection as a peculiar form of subject activity; in determining the levels of formation of reflection of teenagers in the process of specially organized psychological training.
Description: Кукульчук О. А. Психологічні особливості саморозвитку особистісної рефлексії у підлітків : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 053 «Психологія» / наук. керівник М. Г. Ткалич. Запоріжжя : ЗНУ, 2022. 63 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/11548
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Кукульчук О.А..pdfМагістерська робота1.01 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.