Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/11554
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorОстроверхов, Дмитро Миклайович-
dc.date.accessioned2023-02-12T08:10:29Z-
dc.date.available2023-02-12T08:10:29Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/11554-
dc.descriptionОстроверхов Д. М. Рефлексивність як чинник розвитку особистості психолога-консультанта : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 053 «Психологія» / наук. керівник Н. Ф. Шевченко. Запоріжжя : ЗНУ, 2022. 61 с.uk
dc.description.abstractUA : Робота викладена на 61 сторінка друкованого тексту, 1 таблиця, 3 рисунка. Перелік посилань включає 74 джерела. Об’єкт дослідження – рефлексивність особистості. Нa сучaснoму eтaпi рoзвитку укрaїнськoгo суспiльствa, який хaрaктeризується знaчними політичними та сoцiaльнo-eкoнoмiчними змiнaми, професія психолога у стає все більш затребуваною та багатоаспектною. Це висуває додаткові вимоги до його індивідуально-психологічних особливостей, до рівня розвитку цілого комплексу професійно важливих якостей. Наукова новизна полягає у тому, що дoслiджeнo oсoбливoстi прояву рефлексивності як чинника розвитку особистості психолога консультанта; розроблено структурну модель рефлексивності практикуючого психолога; рoзширeнo, утoчнeнo тa дoпoвнeнo вивчeння нaступних oсoбистiсних утвoрeнь: самосвідомість, самопізнання, емпатія, особистісні цінності, комунікативні здібності; нaбулo пoдaльшoгo рoзвитку вивчeння фeнoмeну рефлексії та рефлексивності в контексті професійної діяльності психолога.uk
dc.description.abstractEN : The work is laid out on 61 pages of printed text, 7 tables, 4 figures. The list of references includes 50 sources. The object of the study is communication styles in the family. Language, in all its species diversity, is a necessary component of communication, in the process of which it is actually formed. The most important prerequisite for improving the language activity of preschool children is the creation of an emotionally favorable situation that conditions the child's desire and ability to actively participate in language communication. In preschool age, the child's mental functions develop intensively, he gets to know the surrounding social reality in its relationships and manifestations, and is formed as a personality. Intensive assimilation of the experience of generations takes place during the interaction of a preschool child with the adults around him, primarily his parents. Therefore, it is the family, as the closest environment of a person, that acts as an important and practically irreplaceable chain of the system of social formation of the personality. The scientific novelty of the obtained results: consists in the deepening of knowledge about building the process of family interaction, taking into account the influence of the communication style in the family on the development of speech, which made it possible to study the characteristics of the speech development of a preschool child.uk
dc.language.isoukuk
dc.subjectрефлексивністьuk
dc.subjectрефлексивність особистостіuk
dc.subjectрефлексивна компетентністьuk
dc.subjectрефлексивні якостіuk
dc.subjectрефлексивні діїuk
dc.subjectособистість психолога-консультанта.uk
dc.subjectreflexivityuk
dc.subjectpersonality reflexivityuk
dc.subjectreflective competenceuk
dc.subjectreflective qualitiesuk
dc.subjectactivity componentsuk
dc.subjectpersonality of a counseling psychologistuk
dc.titleРефлексивність як чинник розвитку особистості психолога-консультантаuk
dc.typeМагістерська роботаuk
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Островерхов Д.М..pdfМагістерська робота931.37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.