Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/12363
Title: Соціально-психологічні особливості формування гендерної культури студентів
Authors: Ковальова, Вікторія Євгенівна
Keywords: гендер
гендерна культура
формування
студенти
гендерні стереотипи
соціально-психологічні механізми
gender
gender culture
formation
students
gender stereotypes
social psychological mechanisms
Issue Date: 2023
Abstract: UA : Робота викладена на 47 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 36 джерел. Об’єкт дослідження: ґендерна культура студентів. Незважаючи на багаточисельні дослідження ґендерної рівності в освіті за останні два десятиріччя, які були присвячені аналізу законодавчих змін, освітніх дискурсів й практик, методології ґендерних досліджень, досягненням й викликам становлення ґендерного підходу в освіті, дослідники постійно підкреслювали необхідність формування гендерної культури студентів. В наукових статтях підкреслено, що, освіта за роки незалежності, зазнала великих позитивних змін: із підручників почали зникати дискримінаційні та стереотипні зображення й тексти, було здійснено антидискримінаційну експертизу освітнього контенту, ґендерні політики отримали видимість на всіх освітніх рівнях. Проте, як зазначено в Державній стратегії забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на період до 2030 року: «… в Україні досі зберігається дискримінація за ознакою статі під час вивчення предметів «Трудове навчання», «Захист України», спостерігається низький рівень ґендерної чутливості освітян». Ця проблема привертає увагу педагогів, психологів, як науковців, так і практиків, оскільки склалась об'єктивна суперечність між тими вимогами, які пред'явлено Державною стратегією забезпечення рівних прав та можливостей жінок до гендерної рівності в суспільстві та наявністю гендерних стереотипів, випадків булінгу та дискримінації в освіті.. Наукова новизна та практичне значення полягає у розробці та впровадженні занять із подолання укорінених гендерних стереотипів студентів, що в подальшому можуть слугувати підґрунтям для розробки вибіркового курсу з гендерної з гендерної проблематики.
EN : The work is presented on 47 pages of printed text. The list of references includes 36 sources. Object of research: gender culture of students. Despite the numerous studies of gender equality in education over the past two decades, which were devoted to the analysis of legislative changes, educational discourses and practices, the methodology of gender studies, the achievements and challenges of the formation of a gender approach in education, researchers constantly emphasized the need for the formation of a gender culture of students. Scientific articles emphasize that education during the years of independence underwent great positive changes: discriminatory and stereotypical images and texts began to disappear from textbooks, anti-discriminatory examination of educational content was carried out, gender policies gained visibility at all educational levels. However, as stated in the State Strategy for Ensuring Equal Rights and Opportunities for Women and Men for the Period Until 2030: "... in Ukraine, gender-based discrimination still persists when studying the subjects "Labor Training", "Defense of Ukraine", and a low level of gender sensitivity is observed educators". This problem attracts the attention of teachers, psychologists, both scientists and practitioners, because there is an objective contradiction between the requirements set forth by the State Strategy for Ensuring Equal Rights and Opportunities of Women for Gender Equality in Society and the presence of gender stereotypes, cases of bullying and discrimination in education.. The scientific novelty and practical significance lies in the development and implementation of classes to overcome the entrenched gender stereotypes of students, which in the future can serve as a basis for the development of a selective course on gender issues.
Description: Ковальова В. Є. Соціально-психологічні особливості формування гендерної культури студентів : кваліфікаційна робота бакалавра спеціальності 053 «Психологія» / наук. керівник Т. П. Голованова. Запоріжжя : ЗНУ, 2023. 47 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/12363
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів бакалаврського рівня вищої освіти кафедри психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ковальова В.Є..pdfРобота бакалавра897.58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.