Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/12615
Title: Зв’язки з громадськістю органів державної влади під час воєнного стану
Authors: Куценко, Олександр Євгенович
Keywords: press release
martial law
pr department
pr service
public relations department
ministry of defense of Ukraine
прес-реліз
воєнний стан
pr-служба
відділ зв'язків з громадськістю
Міноборони України
pr-відділ
Issue Date: 2023
Abstract: UA : У системі організації зв’язків із громадськістю, яка виступає як один з інститутів соціальної комунікації, ключове місце займають різні види PR-підрозділів. У зарубіжній практиці переважаючою організаційною формою зв’язків із громадськістю є PR-агентства та фірми, які надають свої послуги комерційним та некомерційним організаціям. Але в українських реаліях сьогодення, в умовах війни, більшість організацій та компаній вважають за краще самостійно встановлювати зв’язки з громадськістю, створюючи для цього у своїй структурі спеціальні підрозділи у вигляді PR-відділів та прес-служб, а невеликі фірми та установи з цією метою дедалі частіше приймають посаду штатних фахівців зі зв’язків із громадськістю. Широкомасштабне вторгнення російських військ та, як наслідок, введення воєнного стану, суттєво вплинуло на свободу вираження поглядів в Україні. В інтересах захисту національної безпеки, територіальної цілісності та громадського порядку це право було обмежено одним із перших указів Президента. А PR-підрозділи за короткий час пройшли шлях від перших форм організації у вищих структурах державної влади до масового поширення інформації щодо всіх сфер життя суспільства. Специфіка діяльності PR-відділів під час війни передбачає, що без права на інформацію втрачається сенс їхнього існування в сучасному суспільстві, тому свобода інформації є основним принципом інформаційних відносин. Поняття «свобода масової інформації», закріплене в ряді законів. Проте на практиці під час війни ці законодавчі норми не завжди дотримані. Зважаючи на це, дослідження співпраці PR-відділів з органами державної влади в реальній журналістській практиці під час війни є актуальним. Окремі правові аспекти роботи PR-відділів розглядаються в роботах І. В. Арістової [1], Є. Ю. Захарова [14-15], С. В.Колосок [19], В. Г.Королько [20] та ін. Водночас, питання роботи відділів зв’язків з громадськістю органів державної влади у законі і у реальній практиці ЗМІ висвітлене у науковій літературі недостатньо. Зокрема, не описані актуальні проблеми правового забезпечення діяльності PR-відділів під час війни, а також немає прикладів сприяння фахівцям зі зв’язків із громадськістю у доступі до інформації. Метою роботи є дослідження й аналіз місця та ролі відділів зв’язків із громадськістю органів державної влади в системі інформаційної політики під час дії воєнного стану. Поставлена мета дослідження зумовила такі його завдання:  здійснити аналіз документів, що впливають на встановлення обмежень роботи відділів зв’язків із громадськістю органів державної влади під час дії воєнного стану;  дослідити теоретичні підходи до аналізу ролі PR-відділів;  проаналізувати діяльність відділу зв’язків із громадськістю Міністерства оборони України у період дії воєнного стану;  розкрити чинники, що сприяють фахівцям зі зв’язків із громадськістю у доступі до інформації. Об’єктом дослідження є відділ зв’язків із громадськістю Міністерства оборони України. Предметом дослідження є теоретичні та практичні аспекти організації відділу зв’язків із громадськістю Міністерства оборони України в інформаційній політиці країни у період дії воєнного стану. Методи дослідження. Для розв’язання вищезазначених завдань використано теоретичні та експериментальні методи дослідження: а) теоретичні ‒ аналіз, синтез, узагальнення, систематизацію матеріалу, класифікацію і порівняння, теоретико-філософських підходів, наукову інтерпретацію; б) емпіричні ‒ спостереження, констатувальний експеримент; в) методи статистичного опрацювання емпіричних даних ‒ порівняльний аналіз. Елементи наукової новизни одержаних результатів. У роботі здійснено дослідження діяльності відділу зв’язків із громадськістю Міністерства оборони України у період дії воєнного стану, встановлено причини дотримання та недотримання законодавства за допомогою моніторингу прес-релізів, що були опубліковані в мережі Інтернет з 15.02 по 15.05. 2023 рр. Практичне значення дослідження. Результати дослідження можуть бути використані у працях, що присвячені дослідженню PR-структур, свободи інформації, питань цензури, а також здобувачами вищої освіти у галузі реклами та журналістики для підготовки до практичних занять. Структура роботи. Робота складається зі вступу, двох розділів із підрозділами, висновків, списку використаних джерел. Загальний обсяг роботи 42 сторінки. Список використаних джерел складає 38 найменувань.
EN : The topic of the work is «Relations with the public of state authorities during martial law». To achieve the goal – research and analysis of the place and role of public relations departments of state authorities in the system of information policy during martial law, the following tasks were performed: an analysis of documents affecting the establishment of restrictions on the work of public relations departments was carried out state authorities during martial law; theoretical approaches to the analysis of the role of PR departments were investigated; the activity of the public relations department of the Ministry of Defense of Ukraine during the period of martial law was analyzed; the factors contributing to public relations specialists in access to information are revealed, and the subject of the study is the theoretical and practical aspects of the organization of the public relations department of the Ministry of Defense of Ukraine in the information policy of the country during the period of martial law. To achieve the goal, systematic and traditional methods of scientific analysis are used. The first chapter describes the general principles of the organization and functioning of the PR department during the period of martial law, namely: the organizational and legal status of the PR service in the organizations of the work of public relations departments, planning and programming, and the preparation of the concept of the work of the PR department in the conditions of martial law and features of cooperation with mass media. In the second chapter, the organization of the work of PR units with mass media and the evaluation of the effectiveness of their cooperation in the conditions of war are analyzed. The result of the conducted research was the results of monitoring press releases in the Ukrainian mass media for 15.12.2022 - 15.05.2023, which allowed us to highlight the most frequent violations.
Description: Куценко О. Є. Зв’язки з громадськістю органів державної влади під час воєнного стану : кваліфікаційна робота бакалавра спеціальності 061 "Журналістика" / наук. керівник В. В. Березенко. Запоріжжя : ЗНУ, 2023. 42 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/12615
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів бакалаврського рівня вищої освіти кафедри соціальних комунікацій та інформаційної діяльності

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kutsenko 2023.docРобота бакалавра567.5 kBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.