Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/12860
Title: Шляхи удосконалення формування структури організації на прикладі підприємств Запоріжжя
Authors: Гречина, Катерина Віталіївна
Keywords: організаційна структура підприємства
компанія
управління
менеджмент
функції
Issue Date: 2023
Abstract: UA : Кваліфікаційна робота: «Шляхи удосконалення формування структури організації на прикладі підприємств Запоріжжя»: 73 сторінки, 3 таблиці, 9 рисунків. Перелік посилань нараховує 32 найменувань. Актуальність теми визначається тим, що в умовах сучасної економіки функціонування будь-якого бізнесу цілком залежить від його здатності адекватно реагувати та адаптуватися до змін ринкових умов. Одним із важливих шляхів цієї адаптації є побудова організаційної структури всього підприємства (при створенні підприємства) або наступні зміни (реорганізація). Питання управління досі не має повністю сформованого концептуального інструменту, який би міг чітко визначити організаційну структуру. А. В. Шегда пояснює різноманіття визначень, наявних у літературних джерелах, переважно абстрактним характером концептуальних систем, структур, організацій та труднощами, пов’язаними з розмежуванням керованих об’єктів і керованих систем. Проаналізувавши економічну літературу з питань управління, з цим не можна не погодитися. Існують різні підходи до побудови організаційних структур, і в цілому вчені мають багато думок з цього приводу. В основному багато авторів зводять поняття організаційної структури до певної сукупності елементів керованих об'єктів і суб'єктів і зв'язків, що існують між ними. Проявом цього є об'єднання людей у структурні одиниці, через формулювання та реалізацію управлінських рішень для досягнення цілей, поставлених перед кожною окремою людиною та перед усім підприємством. Деякі автори звужують поняття дослідження до набору структурних підрозділів фірми [2] або простої форми поділу праці менеджерів [3, с.25], тим самим обмежуючи можливості самої системи управління та заходи щодо вдосконалювати його на теоретичному та практичному рівнях. Проблемою вивчення організаційних структур у сфері збутової діяльності займалися Болт Г.Й., Бурцев В.В., Козак І.М., Осипова Л.В., Синяєва Н.М., Бєлінський П.І., Вайсман А. Ф., Семенченко Н. В. та інші дослідники. На фоні значних досягнень попередніх науковців залишаються невирішеними деякі проблеми у сфері організаційної структури окремих підприємств, зокрема: визначення конкретних умов і факторів, за яких бізнес повинен обирати ту чи іншу організаційну структуру обслуговування, пошук шляхів удосконалити певну форму організації таких принципів, як конструкція та функція структури. Метою даної роботи є дослідження різних організаційних структур, а також розгляд можливих варіантів удосконалення організаційної структури підприємства туристичної галузі. Відповідно до мети кваліфікаційної роботи були виділені такі основні завдання: - визначити сутність та зміст поняття та класифікацію організаційних структур підприємств; - висвітлити методичні підходи до удосконалення організаційних структур підприємств; - проаналізувати структуру організації управління підприємства; - навести рекомендації та пропозиції щодо покращення організаційної структури підприємства. Об'єктом дослідження є Запорізький філіал компанії JOIN UP. Предмет дослідження - організаційна структура компанії. Методи дослідження. При виконанні кваліфікаційної роботи були використані такі методи дослідження: аналіз і синтез – для визначення підходів до сутності та економічного змісту організаційної структури; логічне узагальнення – для узагальнення існуючих методів діагностики ефективності організаційної структури компанії; порівняльний та статистичний аналіз – при дослідженні стану діяльності досліджуваного підприємства на ринку; функціональний підхід використаний при розробці пропозицій щодо покращення організаційної структури підприємства; графічний метод – для графічного представлення отриманих результатів дослідження. Інформаційну базу роботи становлять наукові роботи з менеджменту та економіки, монографічні дослідження та статті вітчизняних авторів, практичні матеріали та офіційні статистичні дані, ресурси мережі Інтернет. В роботі інформація узагальнена та відображена за допомогою таблиць, графіків, схем. Обробка даних здійснювалась за допомогою сучасних інформаційних технологій.
EN : Qualification work: " Ways to Improve the Formation of the Organizational Structure Illustratrated on the example of Zaporizhzhia Enterprises": 73 pages, 3 tables, 9 figures. The list of links includes 32 titles. The relevance of the topic is determined by the fact that in the conditions of the modern economy, the functioning of any business depends entirely on its ability to adequately respond and adapt to changes in market conditions. One of the important ways of this adaptation is the construction of the organizational structure of the entire enterprise (when creating an enterprise) or subsequent changes (reorganization). The issue of management still does not have a fully formed conceptual tool that could clearly define the organizational structure. A. V. Shegda explains the variety of definitions available in literary sources mainly by the abstract nature of conceptual systems, structures, organizations and the difficulties associated with distinguishing between managed objects and managed systems [1, p.401]. Having analyzed the economic literature on management issues, one cannot but agree with this. There are different approaches to building organizational structures, and in general, scholars have many opinions on this matter. Basically, many authors reduce the concept of organizational structure to a certain set of elements of managed objects and subjects and the relationships that exist between them. A manifestation of this is the unification of people into structural units, through the formulation and implementation of management decisions to achieve the goals set for each individual and for the entire enterprise. Some authors narrow the concept of research to a set of structural divisions of the firm [2] or a simple form of division of labor of managers [3, p.25], thereby limiting the capabilities of the management system itself and measures to improve it at the theoretical and practical levels. Bolt G.Y., Burtsev V.V., Kozak I.M., Osypova L.V., Sinyaeva N.M., Belinsky P.I., Vaisman A.F. dealt with the problem of studying organizational structures in the field of sales activities. , N.V. Semenchenko and other researchers. Against the background of significant achievements of previous scientists, some problems in the field of organizational structure of individual enterprises remain unsolved, in particular: determination of specific conditions and factors under which a business should choose a particular organizational structure of service, search for ways to improve a certain form of organization of principles such as design and function structures. The purpose of this work is the study of various organizational structures, as well as consideration of possible options for improving the organizational structure of a tourism industry enterprise. In accordance with the purpose of the qualification work, the following main tasks were selected: - to determine the essence and content of the concept and classification of organizational structures of enterprises; - highlight methodical approaches to improving the organizational structures of enterprises; - to analyze the structure of the management organization of the enterprise; - make recommendations and proposals for improving the organizational structure of the enterprise. The object of the study is the Zaporizhzhia branch of the JOIN UP company. The subject of the research is the organizational structure of the company. Research methods. The following research methods were used during the qualification work: analysis and synthesis - to determine approaches to the essence and economic content of the organizational structure; logical generalization – to generalize the existing methods of diagnosing the effectiveness of the company's organizational structure; comparative and statistical analysis - when investigating the state of the business under investigation on the market; the functional approach is used in the development of proposals for improving the organizational structure of the enterprise; graphic method - for graphical representation of the obtained research results. The information base of the work consists of scientific works on management and economics, monographic studies and articles by domestic authors, practical materials and official statistical data, Internet resources. In the work, the information is summarized and displayed using tables, graphs, and diagrams. Data processing was carried out using modern information technologies.
Description: Гречина К. В. Шляхи удосконалення формування структури організації на прикладі підприємств Запоріжжя : кваліфікаційна робота бакалавра спеціальності 073 "Менеджмент" / наук. керівник Т. С. Павлюк. Запоріжжя : ЗНУ, 2023. 73 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/12860
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів бакалаврського рівня вищої освіти кафедри підприємництва, менеджменту організацій та логістики

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Grechina_pdf.pdfРобота бакалавра1.65 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.