Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/1548
Title: Специфіка фондування документації нотаріату в Україні
Authors: Фірман, Іван Іванович
Keywords: нотаріат
нотаріальний архів
нотаріальне діловодство
фондування
notary public
notarial archive
notarial records
establishing funds
Issue Date: 2020
Abstract: UA : Кваліфікаційна робота складається з 81 сторінки, містить 11 джерел, 57 монографій і статей. Об’єктом дослідження є нотаріальна документація України. Предметом дослідження виступає специфіка фондування документації нотаріату в Україні. Мета роботи полягає у визначенні специфіки фондування документації нотаріату в Україні. Новизна роботи визначається тим, що запропонована робота є одним з перших комплексних досліджень фондування документів нотаріату України та виокремленні специфіки фондування даних документів. Вперше досліджується специфіка фондування нотаріальної документації. Практично всі дослідники починають історію нотаріату з часів римських табеліонів, що стали прообразами нотаріусів. Формування українського нотаріату визначається особливостями правових систем країн, у складі яких перебували українські землі. Часів Київської Русі був тісний зв’язок нотаріальної діяльності із церковною владою, бо віданню церкви підлягали всі сімейні справи. Становлення інституту нотаріату відбулося під час перебування українських земель у складі Російської імперії. В цей час закріпився статус нотаріуса як представника вільної професії. Значні зміни в інституті нотаріату відбулися в радянські часи. Обмеження призвели до скасування приватної нотаріальної практики та значне обмеження функцій нотаріуса. Зі здобуттям незалежності в Україні почався процес відродження інституту нотаріату. Перед сучасним законодавчими органами стоїть величезне завдання узгодження правових традицій, передового зарубіжного досвіду та технічних можливостей у здійсненні нотаріальної діяльності. Документаційне забезпечення нотаріальної діяльності на законодавчому рівні підпорядковане Правилам ведення нотаріального діловодства. Юридична сила нотаріальних документів вимагає встановлення чітких правил їх створення, ведення, заповнення, зберігання та встановлення відповідальності за їх дотримання. Підготовка документації до архівного зберігання здійснюється ще на етапі діловодства, коли згідно з номенклатурою документи формуються у справи. Нотаріальна документація направляється до нотаріальних архівів, які засновуються в обласних центрах, містах Києві, Сімферополі та Севастополі для тривалого (до 75 років) централізованого зберігання та використання відомостей, що містяться в них та передачі документів до відповідного державного архіву. Фондоутворювачами нотаріальних архівів є державні нотаріальні контори, приватні нотаріуси, посадові особи виконавчих комітетів відповідних місцевих рад і посадові особи, які посвідчують заповіти та доручення, що прирівнюються до нотаріально посвідчених. В перспективі розвитку системи нотаріату запровадження електронного нотаріату. Дана система вже працює в багатьох країнах. Вона дозволяє оптимізувати роботу нотаріуса, скоротити час та зменшити зусилля при вченні певної правової дії. На сьогодні в Україні тривають жваві дискусії як серед теоретиків, так і серед практиків. Більшість чекає запровадження е-нотаріату, наголошуючи на необхідності оновлення нотаріального законодавства та запозиченні закордонного досвіду.
EN : The research object of our master’s thesis is notarial documentation in Ukraine. The subject of this research work is specifics of establishing funds of notary documentation in Ukraine. The aim of the research is to determine the specifics of establishing funds of notary documentation in Ukraine. As for the novelty of the work, it lies in the complex research of the problem; therefore the attention is paid not only to the object directly but to the circumstances of its formation. Indeed, we know that all the spheres of life are closely interconnected and even minor changes in one of them will certainly lead to changes in other areas. That is why a systematic study of this issue is very important for us. First researched the specifics of establishing funds of notary documentation in Ukraine. Conclusions. All researchers begin the history of the notary from the time of the Roman tabellions, which became the prototype of notaries. The formation of the Ukrainian notary is determined by the peculiarities of the legal systems of the countries in which the Ukrainian lands were composed. At the time of Kievan Rus there was a close connection of notarial activity with the ecclesiastical authority, since all family affairs were subject to the control of the church. The formation of the notary institution occurred during the stay of the Ukrainian lands within the Russian Empire. At this time, the status of notary as a representative of the free profession became entrenched. Significant changes in the Institute of Notaries took place in the Soviet era. Restrictions have led to the abolition of private notary practice and a significant restriction on the functions of a notary. With the independence of Ukraine, the process of reviving the notary institution began. The modern legislative bodies are faced with the great task of reconciling legal traditions, best foreign experience and technical capabilities in notary activities. Documentation of notarial activity at the legislative level is subject to the Rules of Notarial Records Management. The legal force of notarial documents requires the establishment of clear rules for their creation, maintenance, completion, storage and responsibility for their observance. Preparation of documentation for archival storage is carried out at the stage of recordkeeping, when according to the nomenclature documents are formed in the case. Notarial documentation is sent to notarial archives based in regional centers, cities of Kyiv, Simferopol and Sevastopol for long (up to 75 years) centralized storage and use of the information contained therein and transfer of documents to the relevant state archive. In the perspective of the development of the notary system introduction of electronic notary. This system already works in many countries. It allows you to optimize the work of the notary, reduce the time and reduce the effort of learning a certain legal action. Today in Ukraine there is a lively debate among both theorists and practitioners. Most are waiting for the introduction of the e-notary, emphasizing the need for updating the notarial legislation and borrowing from foreign experience.
Description: Фірман І. І. Специфіка фондування документації нотаріату в Україні : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 032 "Історія та археологія" освітньої програми "Архівознавство" / наук. керівник Ю. О. Іріоглу. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 81 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/1548
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри джерелознавчих студій та суспільних комунікацій

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Фірман І.І..pdfМагістерська робота656.58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.