Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/1598
Title: Розробка та управління корпоративною культурою на ПАТ «Запоріжсталь»
Authors: Бражник, Діана Геннадіївна
Keywords: корпоративна культура
конкурентоспроможність підприємства
персонал
ефективність
удосконалення корпоративної культури
corporate culture
enterprise competitiveness
improvement of corporate culture
staff
efficiency
Issue Date: 2020
Abstract: UA : Кваліфікаційна робота магістра: 126 с., 25 рис., 10 табл., 84 джерела, 3 додатки. Об’єктом дослідження є корпоративна культура підприємства. Предметом дослідженняє типи, функції та структура корпоративної культури в системі управління розвитком підприємства. Мета кваліфікаційної роботи полягає урозробці та обґрунтуванні науково-методичних, теоретичних положень та розробці практичних рекомендацій щодо формування та реалізації ефективної корпоративної культури на підприємстві. Відповідно до поставленої мети в роботі вирішені такі завдання: досліджено погляди вітчизняних та зарубіжних науковців щодо сутності поняття «корпоративна культура» та розглянуто функції та структуру корпоративної культури; проаналізовано національні особливості корпоративної культури та основні проблеми формування корпоративної культури навітчизняних підприємствах; розглянуто класифікації типів корпоративної культури; розглянуто організаційну структуру ПАТ «Запоріжсталь» та проаналізовано головні економічні показники підприємства; здійснено аналіз діяльності персоналу ПАТ «Запоріжсталь»; здійснено оцінку ефективності існуючої корпоративної культури на комбінаті; запропоновано шляхи вирішення проблем корпоративної культури на вітчизняних підприємствах; досліджено зарубіжний досвід удосконалення корпоративної культури на підприємствах; запропоновано заходи щодо вдосконалення корпоративної культури на підприємстві «Запоріжсталь». Методи дослідження: порівняльний метод, загальнонаукові методи аналізу, метод визначення типу корпоративної культури за класифікацією Ч. Хенді; характеристика корпоративної культури за методом Г. Хофстеде; метод опитування та SWOT-аналіз. Для обробки статистичної інформації, створення таблиць, графіків та діаграм було використано програму Microsoft Office Excel. Інформаційною базою дослідження є нормативні та законодавчі акти України наукові публікації та монографії вітчизняних та закордонних вчених, матеріалами періодичних видань, наукових конференцій з питань корпоративної культури підприємства, методична література кафедри менеджменту організацій та зовнішньоекономічної діяльності, фінансова та статистична звітність ПАТ «Запоріжсталь», ресурси мережі Інтернет. У процесі дослідження отримано такі результати, яким притаманна наукова новизна: удосконалено: виявлено та узагальнено основні проблеми формування корпоративної культури на українських підприємствах та надано практичні рекомендації щодо їх подолання; обґрунтування першочергових завдань та напрямів удосконалення механізму формування корпоративної культури на підприємствах шляхом: виявлення базових елементів корпоративної культури; формування основних напрямів, цілей та стратегії удосконалення корпоративної культури на підприємстві; механізм формування корпоративної культури на підприємствах під впливом зовнішніх та внутрішніх чинників; набули подальшого розвитку: тлумачення змісту поняття «корпоративна культура» як складної та багатоаспектної системи цінностей, переконань, ділових принципів, норм поведінки, традицій, що стає важливим нематеріальним ресурсом підприємства; наукові уявлення про розвиток корпоративної культури та вдосконалення соціально-трудових відносин як взаємозалежнихпроцесів, які надають підприємству конкурентних переваг. Одержані результати та розроблені рекомендації становлять методичну основу для розвитку інструментів та методів і стосовно покращення корпоративної культури на вітчизняних підприємствах, їх застосування і комплексного використання. У матеріалах дослідження наведено приклад впровадження сучасних методів на ПАТ «Запоріжсталь» з метою підвищення рівня корпоративної культури. Висновки та рекомендації наведені в кваліфікаційній роботі магістра можуть бути корисними та використані на українських підприємствах різних галузей, зокрема керівниками підприємств, так і фахівцями, завданням яких є підвищення рівня корпоративної культури на підприємстві. Основні результати кваліфікаційної роботи висвітлено у статті та тезах.
EN : Master's qualification work: 126 pages, 25 figures, 10 tables, 84 sources, 3 applications. The object of the research is the corporate culture of the company. The subject of the research is the types, functions and structure of corporate culture in the enterprise development management system. The purpose of the qualification work is to develop and justification methodological, theoretical positions and develop practical recommendations for the development and implementation of an effective corporate culture of the company. In accordance with the stated goal in the work the following tasks are solved: the views of domestic and foreign scientists on the essence of the concept of «corporate culture» are investigated and the functions and structure of corporate culture are considered; national peculiarities of corporate culture and main problems of corporate culture formation at domestic enterprises are analyzed; classifications of types of corporate culture are considered; the organizational structure of Zaporizhstal is considered and the main economic indicators of the enterprise are analyzed; the analysis of activity of the personnel of Zaporizhstal; the efficiency assessment of the existing corporate culture at the plant was carried out; in Ukraine the ways of solving the problems of corporate culture at domestic enterprises are proposed; research experience in improving corporate culture at enterprises; measures have been taken to improve the corporate culture at Zaporizhstal. Methods of research: comparative method, general scientific methods of analysis, method of determining the type of corporate culture according to the classification of C. Hendy; characterization of corporate culture by G. Hofstede method; survey method and SWOT analysis. Microsoft Office Excel was used to process statistics, create tables, charts, and charts. The information base of the research is the normative and legislative acts of Ukraine scientific publications and monographs of domestic and foreign scientists, materials of periodicals, scientific conferences on corporate culture of the enterprise, methodical literature of the department of management of organizations and foreign economic activity, financial and statistical reporting of Zaporizhstal and Internet. In the process of research, the following results have been obtained, which are inherent in scientific novelty: Improved: the main problems of formation of corporate culture at the Ukrainian enterprises are revealed and generalized and practical recommendations on their overcoming are given; justification of priorities and directions of improvement of the mechanism of formation of corporate culture at the enterprises by: identification of basic elements of corporate culture; formation of the main directions, the purposes and strategy improvement of corporate culture at the enterprise; the mechanism of formation of corporate culture at the enterprises under the influence of external and internal factors. The results obtained and the recommendations developed provide a methodological basis for the development of tools and methods to improve corporate culture at domestic enterprises, their application and integrated use. The study provides an example of the introduction of modern methods at Zaporizhstal in order to improve the level of corporate culture. Conclusions and recommendations given in the qualifying work of the master can be useful and used in Ukrainian enterprises of various industries, in particular, heads of enterprises and specialists whose task is to improve the level of corporate culture in the enterprise. The main results of the qualification work are covered in the article and theses.
Description: Бражник Д. Г. Розробка та управління корпоративною культурою на ПАТ «Запоріжсталь» : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 051 «Економіка / наук. керівник В. Л. Корінєв. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 126 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/1598
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри управління персоналом і маркетингу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Бражник_ДГ.pdfМагістерська робота1.84 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.