Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/1621
Title: Гендерна ідентичність у повістях С. Гридіна для підлітків
Authors: Шкабарня, Аліна Русланівна
Keywords: гендер
еволюція характеру
література для підлітків
проблематика
психоаналіз
реалістична повість
художнє відтворення
gender
evolution of the charachter
literature for teenagers
problemmatic
psychoanalize
realistic stories
artistic reproduction
Issue Date: Jan-2020
Abstract: UA : Кваліфікаційна робота освітнього рівня «магістр» «Гендерна ідентичність у повістях С. Гридіна для підлітків» містить 74 сторінки. Для проведення дослідження опрацьовано 86 наукових джерел. Мета роботи: виявити, проаналізувати й систематизувати засоби характеротворення у повістях С. Гридіна для підлітків, які сприяють вияву гендерної ідентичності образів-персонажів; У процесі дослідження реалізувалися такі завдання: - проаналізовано художні маркери фемінного / маскулінного у прозі для підлітків; - розглянуто типологію героїнь / героїв у сучасній літературі для юних читачів; - зроблено огляд творчості С. Гридіна в контексті сучасної літератури для підлітків; - простежено еволюцію моделювання характерів образів-персонажів у повістях С. Гридіна для підліткового читання; - виокремлено маркери гендерної ідентичності персонажів цих творів у поведінковому аспекті; - проаналізовано прийоми трансляції авторського досвіду в аналізованій прозі; - узагальнено результати дослідження. Об’єкт дослідження: повісті С. Гридіна для підлітків «Не такий», «Не-Ангел», «Незрозумілі», «Відчайдушні», «І паралельні перетинаються». Предмет дослідження: прийоми характеротворення образів-персонажів крізь призму вияву їх гендерної ідентичності у повістях С. Гридіна для підліткового читання. У роботі були застосовані такі методи в синтетичному поєднанні: герменевтичний, історико-типологічний, психоаналітичний та описовий, які використовувались у доборі, описі матеріалу та під час його аналізу. Наукова новизна роботи полягає у тому, що вперше здійснена спроба комплексного аналізу творчого доробку С. Гридіна у світлі гендерного дискурсу та виділення маркерів фемінної / маскулінної поведінки персонажів-підлітків. Сфера застосування. Основні положення дослідження можуть бути використані в подальшій розробці літературознавчих проблем з обраної теми, для читання лекційних курсів з історії української літератури та теорії літератури, в дослідженнях проблем поетики сучасної української прози; у проведенні семінарів; у підготовці сучасних підручників і навчальних посібників для загальноосвітніх шкіл та вищих навчальних закладів.
EN : Master’s qualification work «The Gender Identity in S. Grydin’s Novels for teenagers» contains 74 pages. To perform the work 86 scientific sources were treated. The aim of the work: identify, analyze and systematize the means of character formation in S. Gridin’s stories for adolescents who contribute to the manifestation of gender identity of character images. The perform this work the following tasks were done: - artistic markers of feminine / masculine in teen prose were analyzed; - the typology of heroines / heroes in contemporary literature for young readers is considered; - an overview of S. Gridin’s work in the context of contemporary literature for adolescents; - the evolution of character character modeling in S. Gridin’s stories for teenage reading has been traced; - the markers of gender identity of the characters of these works in the behavioral aspect are highlighted; - methods of translation of author's experience in the analyzed prose are analyzed; - the results of the study are summarized. The object of study: S. Gridin's stories for teens "Not like this", "No-Angel", "Unclear", "Desperate", "And the parallel intersect". The subject of study: techniques of character formation of characters through the lens of manifesting their gender identity in S. Gridin's stories for teenage reading. Research methods. In the work, the following methods were used in a synthetic combination: gender analysis, hermeneutic, psychoanalytic and analytical and descriptive methods used in the selection, description of the material and during its analysis. The scientific novelty is that for the first time an attempt has been made to comprehensively analyze the creative work of S. Gridin in the light of gender discourse and to highlight markers of feminine / masculine behavior of adolescent characters. Practical significance. The main provisions of the study can be used in the further development of literary problems on the selected topic, for reading lectures on the history of Ukrainian literature and theory of literature, in the study of the problems of poetics of contemporary Ukrainian prose; in conducting seminars; in the preparation of modern textbooks and textbooks for secondary schools and colleges.
Description: Шкабарня А. Р. Гендерна ідентичність у повістях С. Гридіна для підлітків : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 035 "Філологія" / наук. керівник О. А. Слижук. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 74 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/1621
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри української літератури

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Шкабарня А. Р..pdfМагістерська робота996.96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.