Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/1706
Title: | Формування готовності дітей старшого дошкільного віку до навчання у школі |
Authors: | Власенко, Валентина Вікторівна |
Keywords: | навчання дошкільне навчання готовність до шкільного навчання шкільна зрілість дошкільник education preschool education readiness for school education school maturity preschool |
Issue Date: | 2020 |
Abstract: | UA : Кваліфікаційна робота: 72 с., 3 таблиці, 4 рисунка, 60 джерел, 3 додатки.
Мета дослідження – теоретично обґрунтувати і експериментально перевірити соціально-педагогічні умови забезпечення підготовки дітей старшого дошкільного віку до навчання у школі.
Об’єктом дослідження є процес підготовки дітей старшого дошкільного віку.
Предмет дослідження – соціально-педагогічні умови процесу підготовки дітей старшого дошкільного віку до навчання у школі.
Наукове значення роботи: визначити можливості використання вітчизняного і закордонного досвіду, вирішення ряду наукових питань соціалізації дітей дошкільного віку з вадами зору.
Практична значущість дослідження полягає у розкритті системи роботи вчителя щодо реалізації підготовки дітей старшого дошкільного віку до навчання у школі. EN : The qualifying work consists of introduction, 2 parts, findings, list of literature (60 items), 3 addendums on 4 pages. The qualifying work volume is 81 pages long, 72 of them – body text. There are 3 tables and 4 illustrations. The qualifying work gives disclosure of the teacher's work system to implement the training of older preschool children to school. The research object: The process of preparing children. The research subject: Socio-pedagogical conditions of the process of preparation of preschool children to study at school. The research purpose: Theoretically justify and experimentally check the socio-pedagogical conditions for the preparation of preschool age children to study at school. The research tasks are: 1) uncover the essence and structure of the readiness of older preschool children to school learning; 2) unleash the psychological features of older preschool children; 3) to highlight and justify the socio-pedagogical conditions for the preparation of preschool children prior to studying at school. |
Description: | Власенко В. В. Формування готовності дітей старшого дошкільного віку до навчання у школі : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 231 "Соціальна робота: соціальна педагогіка" / наук. керівник О. І. Гура. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 72 с. |
URI: | https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/1706 |
Appears in Collections: | Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри соціальної педагогіки та спеціальної освіти |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Vlasenko V.V.pdf | Магістерська робота | 1.27 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.