Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17116
Title: Підвищення рівня конкурентоспроможності АТ "Укрпошта" в умовах зростання конкуренції на ринках поштових послуг
Authors: Ломака, Діана Романівна
Keywords: конкурентоспроможність
підприємство
управління конкурентоспроможністю
Укрпошта
Issue Date: 2023
Publisher: ЗНУ
Abstract: UA : Кваліфікаційна робота: «Підвищення рівня конкурентоспроможності АТ «Укрпошта» в умовах зростання конкуренції на ринках поштових послуг»: 94 сторінки, 12 таблиць, 20 рисунків, 2 додатки. Перелік посилань нараховує 77 найменувань. Актуальність роботи обумовлена зростанням важливості оцінки та забезпечення конкурентоспроможності для сучасних суб’єктів підприємницької діяльності. Військова агресія росії проти України суттєво змінила вітчизняні ринки збуту продукції (робіт, послуг), що вимагає корегування стратегій забезпечення конкурентоспроможності та інтенсифікації зусиль українських підприємств щодо підвищення власної конкурентоспроможності, у тому числі це стосується АТ «Укрпошта». Метою кваліфікаційної роботи бакалавра є підвищення рівня конкурентоспроможності АТ «Укрпошта» в умовах зростання конкуренції на ринках поштових послуг на основі оцінки за рахунок розробки комплексу оптимізаційних заходів. Для досягнення зазначеної мети вирішувалися наступні завдання: дослідити особливості конкурентоспроможності як ключову складову фінансово-господарської діяльності суб’єкта підприємництва; розкрити сутність, особливості та складові менеджменту конкурентоспроможності; систематизувати методичні підходи до оцінки менеджменту конкурентоспроможності суб’єкта господарювання; надати організаційно- економічну характеристику діяльності АТ «Укрпошта»; провести оцінку ринку поштових послуг в Україні та визначити місце на ньому досліджуваного підприємства; здійснити діагностику менеджменту конкурентоспроможності на АТ «Укрпошта»; розробити заходи оптимізації на основі імплементації закордонного досвіду у контексті збільшення конкурентоспроможності досліджуваного підприємства; запропонувати комплекс заходів підвищення конкурентоспроможності АТ «Укрпошта». Об'єктом дослідження є управління конкурентоспроможністю на АТ «Укрпошта» в умовах зростання конкуренції на ринках поштових послуг. Предметом дослідження є процеси менеджменту конкурентоспроможності підприємства поштового зв’язку АТ «Укрпошта» в умовах зростання конкуренції. Методи дослідження. При виконанні кваліфікаційної роботи були використані такі методи дослідження: системно-структурний аналіз – для вивчення різних теоретичних підходів до визначення конкурентоспроможності та її оцінки; аналіз і синтез, узагальнення – для дослідження фінансово-економічного стану компанії; графічний – для наочного відображення динаміки діяльності досліджуваного підприємства; схематичного зображення – для наочного зображення взаємозв’язків елементів процесу (явища); розрахунково-конструктивний – для визначення рівня конкурентоспроможності; статистичний та аналітичний – для опрацювання, групування фінансової та статистичної звітності підприємства; метод порівняння – для порівняння показників господарської діяльності підприємств-конкурентів. Інформаційну базу роботи склали спеціалізована література з менеджменту, економіки, наукові статті вітчизняних та зарубіжних авторів, монографії та інтернет-ресурси, офіційні статистичні дані Державного комітету статистики України, фінансова звітність АТ «Укрпошта». Обробка та оформлення результатів наукового дослідження здійснювалося з використанням сучасних інформаційних технологій та програмного забезпечення.
EN : Qualification work: "Increasing the level of competitiveness of JSC "Ukrposhta" in the conditions of increased competition in the postal service markets": 94 pages, 12 tables, 20 figures, 2 appendices. The list of references includes 77 items. The relevance of the work is due to the growing importance of assessing and ensuring competitiveness for modern business entities. Russia's military aggression against Ukraine has significantly changed domestic sales markets for products (works, services), which requires the adjustment of strategies for ensuring competitiveness and the intensification of efforts of Ukrainian enterprises to increase their own competitiveness, including the Ukrposhta JSC. The aim of the bachelor's qualification work is to increase the level of competitiveness of JSC "Ukrposhta" in the conditions of increased competition in the postal service markets based on the evaluation due to the development of a set of optimization measures. To achieve the specified goal, the following tasks were solved: to investigate the features of competitiveness as a key component of the financial and economic activity of the business entity; reveal the essence, features and components of competitiveness management; to systematize methodical approaches to the management assessment of the competitiveness of a business entity; provide an organizational and economic description of the activities of JSC "Ukrposhta"; conduct an assessment of the market of postal services in Ukraine and determine the place of the investigated enterprise in it; carry out a diagnosis of competitiveness management at JSC "Ukrposhta"; to develop optimization measures based on the implementation of foreign experience in the context of increasing the competitiveness of the enterprise under study; to propose a set of measures to increase the competitiveness of JSC "Ukrposhta". The object of the study is the management of competitiveness at JSC "Ukrposhta" in the conditions of increasing competition in the postal service markets. The subject of the study is the management processes of the competitiveness of the postal company JSC "Ukrposhta" in the conditions of increasing competition. Research methods. The following research methods were used during the qualification work: system-structural analysis - to study various theoretical approaches to determining competitiveness and its assessment; analysis and synthesis, generalization - for the study of the financial and economic condition of the company; graphic - for a visual display of the dynamics of the business under study; schematic image - for a visual representation of the interrelationships of process elements (phenomenon); calculation and construction - to determine the level of competitiveness; statistical and analytical - for processing and grouping financial and statistical reporting of the enterprise; comparison method - for comparing the indicators of economic activity of competing enterprises. The information base of the work consisted of specialized literature on management, economics, scientific articles by domestic and foreign authors, monographs and Internet resources, official statistical data of the State Statistics Committee of Ukraine, financial statements of JSC "Ukrposhta". The processing and design of the results of scientific research was carried out using modern information technologies and software.
Description: Ломака Д. Р. Підвищення рівня конкурентоспроможності АТ "Укрпошта" в умовах зростання конкуренції на ринках поштових послуг : кваліфікаційна робота бакалавра спеціальності 073 "Менеджмент" / наук. керівник М. В. Хацер, Запоріжжя : ЗНУ, 2023. 94 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17116
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів бакалаврського рівня вищої освіти кафедри підприємництва, менеджменту організацій та логістики

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lomaka.pdfРобота бакалавра4.43 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.