Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17174
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЧерноусова, Маргарита Олександрівна-
dc.date.accessioned2023-12-08T06:08:09Z-
dc.date.available2023-12-08T06:08:09Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17174-
dc.descriptionЧерноусова М. О. Екологічна проблематика у творах для дітей про Чорнобиль : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 035 «Філолологія» / наук. керівник Н. В. Горбач. Запоріжжя : ЗНУ, 2023. 82 с.uk
dc.description.abstractUA : Кваліфікаційна робота магістра «Екологічна проблематика у творах для дітей про Чорнобиль» містить 82 сторінки. Для виконання роботи опрацьовано 61 джерело. Мета дослідження: проаналізувати екологічну проблематику в дитячій українській літературі про Чорнобиль. У ході написання було виконано такі завдання: − розглянуто теоретичні підходи до екокритики та висвітлено її роль у літературознавстві; − проаналізовано рецепцію літературних творів про Чорнобиль у вітчизняній критиці; − досліджено природно-екологічну проблематику в творах Є. Гуцала «Діти Чорнобиля», В. Васильчука «Чорнобильські поневіряння Бучі», К. Міхаліциної «Квіти біля четвертого», К. Міхаліциної та С. Дворницького «Реактори не вибухають. Коротка історія Чорнобильської катастрофи». Об’єкт дослідження: твори українських письменників про Чорнобиль («Діти Чорнобиля» Є. Гуцала, «Чорнобильські поневіряння Бучі» В. Васильчука, «Квіти біля четвертого» К. Міхаліциної, «Реактори не вибухають. Коротка історія Чорнобильської катастрофи» К. Міхаліциної та С. Дворницького). Предмет дослідження: екологічна проблематика в дитячій літературі про Чорнобиль. Методи дослідження. Під час роботи було використано описовий метод; культурно-історичний метод задля з’ясування значення аварії в історії українського письменства та української критики; біографічний – дослідження та висвітлення біографічних фактів; частково порівняльний – зіставлення тем в оповіданнях Є. Гуцала. Наукова новизна роботи роботи полягає в аналізі впливу екологічних проблем, зокрема Чорнобильської катастрофи, що репрезентовані в сучасній дитячій літературі. Сфера застосування: Дослідження надасть можливість розробки методичних матеріалів для вчителів з метою реалізації уроків та позакласних заходів за екологічною тематикою. Результати дослідження можуть використовуватися для популяризації екологічних питань серед широкої громадськості через просування та обговорення дитячої літератури, яка висвітлює проблематику Чорнобиля.uk
dc.description.abstractEN : Master’s qualification work «Environmental Issues in Texts for Children about Chernobyl» comprises 82 pages and references 61 sources. The research objective is to analyze the ecological problems presented in Ukrainian children's literature about Chernobyl. To perform this work the following tasks were done: − theoretical approaches to eco-criticism were examined, highlighting its role in literary studies; − the reception of literary works about Chernobyl in domestic criticism was analyzed; − the natural and ecological issues in the works of authors such as «Children of Chernobyl» by Y. Hutsalo, «Chernobyl wanderings of Bucha» by V. Vasylchuk, «Flowers by the Fourth» by K. Mikhalitsyna, «Reactor Do Not Explode. A Short History of the Chernobyl Catastrophe» by K. Mikhalitsyna and S. Dvornytskyi. Research Object: Works of Ukrainian writers about Chernobyl («Children of Chernobyl» by Y. Hutsalo, «Chernobyl wanderings of Bucha» by V. Vasylchuk, «Flowers by the Fourth» by K. Mikhalitsyna, «Reactor Do Not Explode. A Short History of the Chernobyl Catastrophe» by K. Mikhalitsyna and S. Dvornytskyi). Research Subject: Ecological issues in children's literature about Chernobyl. Research Methods: Descriptive method, cultural-historical method to elucidate the significance of the accident in the history of Ukrainian literature and criticism, biographical method for exploring and presenting biographical facts, and partially comparative method for comparing themes in E. Hutsalo's narratives. The scientific Novelty: The analysis of the impact of ecological issues, particularly the Chernobyl disaster, as represented in contemporary children’s literature. The scope of application: The research provides the basis for developing teaching materials for educators aiming to implement lessons and extracurricular activities related to ecological themes. The results can be used to popularize environmental issues among the general public by promoting and discussing children’s literature that addresses Chernobyl-related problems.uk
dc.language.isoukuk
dc.subjectдитяча літератураuk
dc.subjectекокритикаuk
dc.subjectекотекстuk
dc.subjectкатастрофаuk
dc.subjectекологічна свідомістьuk
dc.subjectЧорнобильuk
dc.subjectchildren’ literatureuk
dc.subjectecocriticismuk
dc.subjectecotextuk
dc.subjectcatastropheuk
dc.subjectecological awarenessuk
dc.subjectChernobyluk
dc.titleЕкологічна проблематика у творах для дітей про Чорнобильuk
dc.typeМагістерська роботаuk
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри української літератури

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ЧЕРНОУСОВА.docxМагістерська робота230.84 kBMicrosoft Word XMLView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.