Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17287
Title: Формування міжособистісних стосунків у колективі бально-спортивного танцю
Authors: Чученко, Євген Васильович
Keywords: міжособистісні стосунки
колектив
дитячий колектив
бально-спортивні танці
згуртованість
соціально-психологічний клімат
interpersonal relations
collective
children's team
ballroom dances
cohesion
socio-psychological climate
Issue Date: 2023
Abstract: EN : The qualification work consists of an introduction, 2 parts, findings, a list of references (86 items, 2 of foreign origin), 1 addenda on 1 page. The total volume of the qualification work is 102 pages, of which 84 pages are the main text. There are 2 tables, 1 illustrations. The research contains a theoretical generalization and experimental study of the problem of the formation of interpersonal relations in the ballroom dance team; determines the socio-psychological features of the ballroom dance team, which affect the process of the formation of interpersonal relations; characterizes the trainer's work system for the formation of interpersonal relationships in the ballroom dance team. The research purpose: to theoretically substantiate the methodology of the trainer's work on the formation of interpersonal relationships in the ballroom dance team. The research tasks: 1. To analyze the psychological and pedagogical aspects of interpersonal relations. 2. To reveal the essence of the concept of collective and its influence on the formation of interpersonal relations. 3. To determine the socio-psychological features of the ballroom dance team, which affect the process of forming interpersonal relationships. 4. To develop a method of forming interpersonal relationships in a ballroom dance team. The research object of the qualifying work is the process of formation of interpersonal relationships in a ballroom dance team. The research subject is the content, forms and methods of formation of interpersonal relationships in a ballroom dance team. The part 1 “Theoretical foundations of the formation of interpersonal relations in the ballroom dance team” considers the essence of the concepts “interpersonal relations”, “collective”, “children's team”, “ballroom dance team”; analyzes the main approaches to the interpretation of the concept of “interpersonal relations”, describes the main characteristics of the children's team and the forms of interaction in it; determines the socio-psychological features of the ball sports team, which affect the process of forming interpersonal relationships; elucidates the positive influence of ballroom dancing classes on the formation of the child's personality, its adaptation, socialization, self-realization, the formation of interpersonal interaction and the system of the child's relations with others and the world as a whole. The part 2 “Peculiarities of the formation of interpersonal relationships in the dance team during ballroom sports activities” presents the methodology of research and experimental work, the results of the ascertainment stage of the research and experimental work on the formation of interpersonal relationships in the ballroom dance team, the program for harmonizing interpersonal relationships in the ballroom dance team, its purpose, tasks, main principles, content and expected results of the program implementation. The obtained results can be used by trainers of dance teams of various types in extracurricular education institutions, cultural centers, in other cultural institutions to establish effective interaction of children in the dance team, to improve the socio-psychological climate in the dance team, to create optimal conditions for the development of the child's personality, his socialization and self-realization.
UA : Кваліфікаційна робота: 84 с., 2 таблиці, 1 рисунок, 86 джерел, 1 додаток. Об’єкт дослідження: процес формування міжособистісних стосунків у колективі бально-спортивного танцю. Предмет дослідження: зміст, форми та методи формування міжособистісних стосунків у колективі бально-спортивного танцю. Гіпотеза дослідження: процес формування міжособистісних стосунків у колективі бально-спортивного танцю проходитиме успішно, якщо неодмінною умовою формування міжособистісних стосунків буде врахування індивідуальних особливостей (фізичних і музично-ритмічних здібностей, акцентуацій характеру й мотивації) кожного вихованця; міжособистісна взаємодія буде здійснюється в умовах спеціально організованої діяльності, у якій прояв дружніх почуттів і інших міжособистісних стосунків (довіра, толерантність, повага стосовно партнерів, висока вимогливість до себе й інших) є ціннісними в даному колективі; учасники колективу бально-спортивного танцю будуть включені у навчальну тренінгову програму, спрямовану на формування міжособистісних стосунків. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати методику роботи педагога-тренера щодо формування міжособистісних стосунків у колективі бально-спортивного танцю. Методи дослідження: - теоретичні методи: аналіз психолого-педагогічної літератури щодо проблеми дослідження, матеріалів і публікацій періодичного науково-методичного характеру, вивчення й аналіз позитивного педагогічного досвіду – для вивчення теоретичних основ досліджуваної проблеми, визначення понятійного апарату дослідження, сутності понять «колектив», «дитячий колектив», «колектив бально-спортивного танцю», соціально-психологічних особливостей бально-спортивного колективу; - емпіричні методи: анкетування, тестування, спостереження, бесіда для вивчення міжособистісних стосунків у колективі бально-спортивного танцю, розробки програми гармонізації міжособистісних стосунків у колективі бально-спортивного танцю та рекомендацій для тренера танцювального колективу. Емпіричні дані оброблялись методами математичної статистики з подальшим якісним обґрунтуванням й узагальненням. Теоретичне значення роботи полягає у розширенні й поглибленні знань про специфіку формування міжособистісних стосунків у колективі бально-спортивного танцю; обґрунтуванні змісту, форм та методів роботи, спрямованих на формування міжособистісних стосунків у колективі бально-спортивного танцю; виявленні шляхів оптимізації процесу формування міжособистісних стосунків у колективі бально-спортивного танцю. Практичне значення роботи полягає у розробці системи роботи тренера бально-спортивного танцювального колективу, спрямованої на подолання труднощів у взаємодії між дітьми та покращення соціально-психологічного клімату в танцювальному колективі. Застосування педагогами-тренерами бально-спортивних танцювальних студій, клубів, шкіл тощо розроблених на основі дослідження психолого-педагогічних рекомендацій сприятиме налагодженню ефективної взаємодії дітей у колективі бально-спортивного танцю, створенню оптимальних умов для розвитку особистості спортсмена, його соціалізації та самореалізації. Галузь використання: танцювальні колективи різного профілю при закладах загальної середньої освіти, закладах позашкільної освіти, будинках культури, в інших закладах культури.
Description: Чученко Є. В. Формування міжособистісних стосунків у колективі бально-спортивного танцю : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 231 "Соціальна робота: соціальна педагогіка" / наук. керівник Ю. Р. Мацкевіч. Запоріжжя : ЗНУ, 2023. 84 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17287
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри соціальної педагогіки та спеціальної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Чученко.pdfМагістерська робота1.19 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.