Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17347
Title: Оцінювання конкурентоспроможності продукції підприємства
Authors: Гончаренко, Ульяна Іванівна
Keywords: харчова промисловість
виноробництво
виноробна галузь
конкурентоспроможність
державна політика
food industry
wine production
wine area
competitiveness
government policy
Issue Date: 2023
Abstract: UA : Об’єкт дослідження: теоретико-методичні та практичні аспекти формування є конкурентоспроможності продукції ТОВ «Велес» та виноробної галузі в цілому. Предмет дослідження: сукупність теоретичних, методичних і практичних методів оцінки та підвищення рівня якості складових конкурентоспроможності українських виноробних підприємств. Мета дослідження: на основі аналізу наукових джерел та дослідження функціонування харчової промисловості та виноробної галузі як її частини, а також безпосередньому вивченні практичної діяльності виробництва ТОВ «Велес» обґрунтувати напрями підвищення конкурентоспроможності продукції̈ підприємств. Методи дослідження: теоретичне узагальнення та порівняння, статистичний аналіз та економіко-статистичний аналіз; поєднано інтегральний та матричний підходи до оцінки конкурентоспроможності підприємств; формування розрахунку окремих показників конкурентоспроможності продукції̈ диференціальним методом. Викладено сутність підходу оцінки конкурентоспроможності виноробних підприємств на різних розвитку з урахуванням певних показників, які характеризують діяльність підприємства та формують рівень його конкурентоспроможності. Узагальнено підходи до формування оцінки конкурентоспроможності підприємств, запропоновано поєднання матричного та інтегрального підходів, Проаналізовано стан розвитку виноробства в сучасній Україні внаслідок масштабної російської агресії, в тому числі її існуючі наслідки та прогнозування майбутнього зростання. Результати апробації методичного інструментарію наведено на прикладі п’яти виноробних підприємств Одеської та Миколаївської областей. За допомогою різницевого методу розраховано індекс конкурентоспроможності окремого продукту, визначено стандартизовані значення економічних показників та розраховано інтегральний індекс конкурентоспроможності. Поєднання оцінки конкурентоспроможності та етапів життєвого циклу дає змогу відобразити позицію кожного виноробного підприємства Одеського регіону в інтегрованій матриці оцінки конкурентоспроможності та запропонувати шлях розвитку. Були надані відповідні рекомендації щодо необхідних організаційних змін та кроків, які мають бути здійснені виноробними підприємствами для покращення їх розвитку та стійкості їх конкурентоспроможності.
EN : Object of research: theoretical, methodological and practical aspects of the formation of competitiveness of Veles LLC products and the wine industry as a whole. Subject of the study: a set of theoretical, methodological and practical methods for assessing and improving the quality of the competitiveness of Ukrainian wineries. Purpose of the study: based on the analysis of scientific sources and the study of the functioning of the food industry and the wine industry as part of it, as well as a direct study of the practical activities of Veles LLC, to substantiate the directions of increasing the competitiveness of the company's products. Research methods: theoretical generalization and comparison, statistical analysis and economic and statistical analysis; integral and matrix approaches to assessing the competitiveness of enterprises; formation of the calculation of individual indicators of product competitiveness by the differential method. The essence of the approach to assessing the competitiveness of winemaking enterprises at different stages of development is outlined, taking into account certain indicators that characterize the activities of the enterprise and form the level of its competitiveness. Approaches to the formation of an assessment of the competitiveness of enterprises are generalized, a combination of matrix and integral approaches is proposed, The state of development of winemaking in modern Ukraine as a result of large-scale Russian aggression, including its current consequences and forecasting of future growth, is analyzed. The results of testing the methodological tools on the example of five wineries in Odesa and Mykolaiv regions are presented. Using the difference method, a single indicator of product competitiveness was calculated, normalized values of economic indicators were determined, and an integral indicator of competitiveness was calculated. The combination of the competitiveness assessment and the life cycle stage allows to reflect the position of each winery in the Odesa region in the matrix of the integrated competitiveness assessment and to propose a development trajectory. Relevant recommendations were made on the necessary organizational changes and steps to be taken by wineries to improve their development and sustainability of their competitiveness.
Description: Гончаренко У. І. Оцінювання конкурентоспроможності продукції підприємства : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 073 "Менеджмент" / наук. керівник Т. М. Магомедова. Запоріжжя : ЗНУ, 2023. 65 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17347
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри бізнес-адміністрування і менеджменту зовнішньоекономічної діяльності

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Гончаренко У.І _2023.pdfМагістерська робота835.32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.