Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17394
Title: Візуальні коди в інтермедіальних проєкціях трагедії В. Шекспіра “Гамлет”
Authors: Алєйкіна, Валентина Василівна
Keywords: компаративістика
інтермедіальність
візуальний код
shakespeare
illustration
visual code
Issue Date: 2023
Abstract: UA : Дипломна робота – 67 стор., 90 джерел Об’єкт дослідження: специфіка актуалізації інтермедіальних стратегій міжсеміотичного перекладу трагедії Вільяма Шекспіра «Гамлет» у просторі сучасних візуальних мистецтв. Мета роботи: визначення основних форм та механізмів використання візуальних кодів в процесі міжсеміотичного перекладу трагедії Вільяма Шекспіра «Гамлет». Теоретико-методологічні засади: ключові положення теорії інтермедіальності, розроблені у вітчизняному літературознавстві (Л. Бербенець, І. Лімборський, М. Ямпольський), методологічні розробки зарубіжних дослідників (А. Мейл, П. Нодельман, А. Нюннінг, С. Чік). Отримані результати: Дослідження феномену інтермедіальності відбувається відповідно до двох основних аспектів: 1) тематизація і репрезентація мистецтва в літературі; 2) адаптація літературного твору в просторі мистецтва. Інтермедіальний діалог може проходити через посередництво як цитації (використання в літературі тем, сюжетів і образів інших видів мистецтв), так і кореляції (зіставлення засобів і методів творення художніх образів в літературі і живописі). Ілюстрації та живописні проєкції трагедії В. Шекспіра «Гамлет» постають своєрідним інтермедіальним діалогом митців з текстом культового твору, який дозволяє через посередництво візуальних кодів створити особливу синергію слова та образу.
EN : The object of research in this paper should be the specifics of actualising the intermedial strategies of intersemiotic translation of William Shakespeare's Hamlet in the space of contemporary visual arts. The subject of direct literary analysis is the pictorial projections of individual scenes and characters from Shakespeare's Hamlet and illustrations. The main purpose of this work is to identify the main forms and mechanisms of using visual codes in the process of inter-semiotic translation of William Shakespeare's tragedy Hamlet. The realisation of this goal involves the following tasks: - to systematise the foundations of theoretical understanding of the phenomenon of intermediality developed within the framework of modern comparative studies; - to investigate the nature of the manifestation of intermediality in the process of dialogue between literature and various art forms; - to determine the peculiarities of the intersemiotic translation of Hamlet; - to reveal the intermedial nature of Hamlet illustrations. The practical significance of the work is determined by the fact that the results of the study can be used in the preparation of lessons on life and work of William Shakespeare in the school course "Foreign Literature". The research has shown that the illustrations and pictorial projections of Shakespeare's Hamlet become a kind of intermedial dialogue between the artists and the text of the cult work, which allows them to create a special synergy of words and images through the mediation of visual codes.
Description: Алєйкіна В. В. Візуальні коди в інтермедіальних проєкціях трагедії В. Шекспіра “Гамлет” : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 035 «Філологія» / наук. керівник Н. М. Торкут . Запоріжжя : ЗНУ, 2023. 67 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17394
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри англійської філології та лінгводидактики

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Робота_Алєйкіна В (1).pdfМагістерська робота724.16 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.