Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17456
Title: Казкотерапія як засіб морального виховання дітей дошкільного віку
Authors: Шевченко, Вікторія Романівна
Keywords: казка
моральне виховання
дошкільний вік
дошкільна освіта
fairy tale
moral education
preschool age
fairy tale therapy
Issue Date: 2023
Abstract: UA : Робота викладена на 50 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 41 джерело. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати вплив казкотерапії на моральне виховання дітей дошкільного віку та визначення оптимальної методичної роботи з використання казкотерапії з метою морального виховання. Об’єкт дослідження: процес морального виховання дітей дошкільного віку засобами казкотерапії. Предмет дослідження: форми та методи використання казкотерапії як засобу морального виховання дітей дошкільного віку. У кваліфікаційній роботі розглянуто дидактичну гру як засіб розвитку та виховання дітей дошкільного віку; розкрито сутність понять «мораль» та «моральне виховання» у науковій літературі; теоретично обґрунтовано педагогічні умови використання казкотерапії у моральному вихованні дітей дошкільного віку та реалізовано їх; розроблено методичні рекомендації щодо використання методу казкотерапії у моральному вихованні дітей дошкільного віку.
EN : The work is presented on 50 pages of printed text. The list of references includes 41 sources. The purpose of the study: to theoretically substantiate the impact of fairy-tale therapy on the moral education of preschool children and to determine the optimal methodical work on the use of fairy-tale therapy for the purpose of moral education. Object of research: the process of moral education of preschool children by means of fairy-tale therapy. The subject of the study: forms and methods of using fairy-tale therapy as a means of moral education of preschool children. The qualification paper considered the didactic game as a means of development and education of preschool children; the essence of the concepts of "morality" and "moral education" in scientific literature is revealed; the pedagogical conditions for the use of fairy-tale therapy in the moral education of preschool children are theoretically substantiated and implemented; methodical recommendations on the use of the fairy tale therapy method in the moral education of preschool children have been developed.
Description: Шевченко В. Р. Казкотерапія як засіб морального виховання дітей дошкільного віку : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 012 «Дошкільна освіта» / наук. керівник С. В. Сиваш. Запоріжжя : ЗНУ, 2023. 50 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17456
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри дошкільної та початкової освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Шевченко.pdfМагістерська робота547.11 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.