Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/1746
Title: Художня рецепція війни в романі С. Жадана «Інтернат»
Authors: Меркулова, Катерина Богданівна
Keywords: воєнна література
гібридна війна
еволюція образу
інформаційна війна
метафоричний образ інтернату
модель війни у творчості
образ головного персонажа
проблема дитинства і сирітства
психологія мирного населення
рецепція війни
роман
хронтоп дороги
gender
evolution of the charachter
literature for teenagers
problemmatic
psychoanalize
realistic stories
artistic reproduction
Issue Date: 2020
Abstract: UA : Кваліфікаційна робота магістра «Художня рецепція війни в романі С. Жадана «Інтернат»» містить 79 сторінок. Для виконання кваліфікаційної роботи опрацьовано 62 наукових джерела. Мета дослідження полягає в спробі системного дослідження рецепції війни в романі С. Жадана «Інтернат» (2017). У ході написання роботи виконані такі завдання: - подано характеристику поняття «художня рецепція війни» в українському літературознавстві; - розглянуто особливості рецепції українсько-російської війни у творчості українських письменників; - окреслено психологію мирного населення під час воєнних дій в романі; - простежено еволюцію свідомості людини та формування національної ідентичності; - проаналізовано реалізацію теми дитинства на війні у романі. Об’єкт дослідження: роман Сергія Жадана «Інтернат» (2017). Предмет дослідження: рецепція війни в романі, еволюція образу головного персонажа, тема дитинства на війні в творі. Методи дослідження. У роботі використано теоретично-критичний, структурно-семіотичний, історико-генетичний, типологічний, історико-порівняльний методи наукового вивчення явищ художньої літератури. Наукова новизна роботи полягає у тому, що було зроблено спробу здійснити системне дослідження художньої рецепції війни у романі С.Жадана «Інтернат». В роботі проаналізовано поняття «художня рецепція війни», запропоновано огляд особливостей української літератури, яка формується під впливом російсько-української війни, визначено чинники формування головного персонажа твору як людини із чіткою національною ідентифікацією в процесі символічного шляху-квесту. Письменник ілюструє психологію мирного населення, яке потрапляє у складні умови, не підготовлене і деморалізовано попередньою відсутністю національної політики держави. Тема дитинства на війні порушувалась у творчості українських письменників під час другої світової війни, повторення цього досвіду демонструє зміну українського суспільства, яке хоч і стикається із системним невирішенням проблеми дитинства, проте також показує формування громадянського суспільства із чіткою позицією захисту дитини на війні. Сфера застосування. Робота може бути використана під час вивчення курсу «Сучасна українська література», спецкурсів із проблем сучасної масової літератури, а також під час написання курсових та дипломних робіт.
EN : Master’s qualification work «The Artistic Reception of War in the Novel “The Boarding School” by S. Zhadan» contains 79 pages. To perform the work 62 scientific sources were treated. The aim of the work: tenter une étude systématique de la réception de la guerre dans in the Novel “The Boarding School” by S. Zhadan» (2017). The perform this work the following tasks were done: - escription du concept de "réception artistique de la guerre" dans les études littéraires ukrainiennes; - les caractéristiques de la réception de la guerre ukraino-russe dans les œuvres des écrivains ukrainiens sont examinées; - décrit la psychologie de la population civile pendant la guerre dans le roman; - l'évolution de la conscience humaine et la formation de l'identité nationale ont été retracées; - la réalisation du thème de l'enfance en guerre dans le roman est analysée. The object of study: Novel “The Boarding School” by S. Zhadan. The subject of study: réception de la guerre dans le roman, évolution de l'image du personnage principal, le thème de l'enfance en guerre dans l'œuvre. Research methods. In the work, the following methods were used in a synthetic combination: théoriques, critiques, structurelles-sémiotiques, historico-génétiques, typologiques, historico-comparatives. The scientific novelty is that for the first time on a tenté de mener une étude systématique de l'accueil artistique de la guerre dans le novel by S. Zadan " The Boarding School ". L'article analyse le concept de `` réception artistique de la guerre '', offre un aperçu des caractéristiques de la littérature ukrainienne qui se forme sous l'influence de la guerre russo-ukrainienne, détermine les facteurs de formation du personnage principal d'une œuvre en tant que personne avec une identification nationale claire dans le processus d'une quête symbolique. L'auteur illustre la psychologie de la population civile, qui pénètre dans des conditions difficiles, non préparée et démoralisée par l'absence précédente de politique nationale de l'État. Le thème de l'enfance en guerre a été soulevé dans les travaux des écrivains ukrainiens pendant la Seconde Guerre mondiale, la répétition de cette expérience montre un changement dans la société ukrainienne, qui, bien que confrontée à une solution systémique au problème de l'enfance, mais montre également la formation d'une société civile avec une position claire pour protéger l'enfant en guerre. Practical significance. Le travail peut être utilisé pour étudier le cours "Ukrainian literature", des cours spéciaux sur les problèmes de la littérature de masse contemporaine, ainsi que pour la rédaction de travaux de cours et de diplômes.
Description: Меркулова К. Б. Художня рецепція війни в романі С. Жадана «Інтернат» : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 035 «Філологія» / наук. керівник Л. О. Костецька. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 79 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/1746
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри української літератури

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Меркулова К. Б.pdfМагістерська робота1.23 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.