Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17506
Title: Вдосконалення стратегії інноваційного розвитку ТОВ «АТБ- МАРКЕТ»
Authors: Кравченко, Діана Сергіївна
Keywords: стратегія
інноваційний розвиток
підприємство
оцінка та аналіз інноваційної діяльності
формування стратегії
Issue Date: 2023
Abstract: UA : Кваліфікаційна робота викладена на 125 сторінках друкованого тексту, містить 33 таблиць, 54 рисунків, 5 додатки. Перелік посилань включає 90 джерел, з них 5 іноземною мовою. Об’єктом дослідження є процеси формування стратегії інноваційного розвитку підприємства. Предметом дослідження є сукупність теоретичних, методичних і прикладних аспектів формування стратегії інноваційного розвитку підприємств. Метою роботи є розвиток теоретичних положень та удосконалення методичних і практичних рекомендацій щодо формування стратегії інноваційного розвитку ТОВ «АТБ-Маркет». Завдання: 1) аналіз літературних даних щодо питань формування стратегії інноваційного розвитку; 2) оцінка інноваційної діяльності ТОВ «АТБ-Маркет»; 3) оцінка структури та показників ТОВ «АТБ-Маркет»; 4) розробка рекомендацій щодо стратегії інноваційного розвитку ТОВ «АТБ-Маркет». Методи досліджень: історичний метод, системний та комплексний підходи, кількісний аналіз, методи дедукції та індукції, метод зовнішнього середовища, метод аналізу та синтезу, метод математичного моделювання та графічний метод. Одержані результати та їх новизна: 1) сформовано методичні засади формування стратегії інноваційного розвитку підприємств; 2) удосконалено методичний підхід до оцінки інноваційного розвитку підприємств; 3) удосконалено теоретико-методичний підхід формування стратегії інноваційного розвитку підприємств; 4) дістало подальшого розвитку формування заходів підвищення інноваційної діяльності підприємства ТОВ «АТБ-Маркет». Практичне значення одержаних результатів. Пропозиції щодо вдосконалення формування стратегії інноваційного розвитку ТОВ «АТБ- Маркет» можуть бути використані в практичній діяльності компанії та інших продовольчих або промислових підприємствах.
EN : The work is presented on 125 pages of printed text, contains 33 tables, 54 figures, 5 annex. The list of referеnces includes 90 sources, 5 of them in foreign languages. The purpose of the work is to develop theoretical provisions and improve methodological and practical recommendations for the formation of the strategy of innovative development of «ATB-Market» LLC. To achieve the goal, the tasks are set: to disclose the essence of the strategy of innovative development; to analyze the innovative activity of «ATB-Market» LLC; to evaluate the structure and indicators of «ATB-Market» LLC; to propose ways to improve the strategy of innovative development of «ATB-Market» LLC. The subject of the study is a set of theoretical, methodological and applied aspects of forming a strategy for innovative development of enterprises. The object of research is the processes of forming a strategy for innovative development of an enterprise. The results obtained and their novelty: 1) the methodical bases for forming a strategy for innovative development of enterprises are formed; 2) the methodical approach to assessing the innovative development of enterprises is improved; 3) the theoretical and methodological approach to forming a strategy for innovative development of enterprises is improved; 4) the formation of measures to improve the innovative activity of the enterprise «ATB-Market» LLC is further developed. Methods of research: historical method, systematic and integrated approaches, quantitative analysis, methods of deduction and induction, method of external environment, method of analysis and synthesis, method of mathematical modeling and graphical method. The results of research are aimed at evaluating and improving the strategy of innovative development of «ATB-Market» LLC and can be implemented in the practice of the company itself, as well as other food or industrial enterprises. The proposed recommendations for improving the strategy of innovative development of «ATB-Market» LLC are of practical importance. The results of the study can be used by the management of financial and innovation departments of enterprises to update strategic decisions, which will increase the state of innovative development and improve the company's operations, as well as optimize the company's costs.
Description: Кравченко Д. С. Вдосконалення стратегії інноваційного розвитку ТОВ «АТБ-МАРКЕТ» : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 072 «Фінанси, банківська справа та страхування» / наук. керівник Ю. О. Огренич. Запоріжжя : ЗНУ, 2023. 125 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17506
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри фінансів, банківської справи та страхування

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Кравченко Д.С. Диплом.pdfМагістерська робота2.04 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.