Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17524
Title: Впровадження елементів хмарного та інтернет-маркетингу для удосконалення ефективності маркетингової діяльності ТОВ «СІОМ ІНДАСТРІ»
Authors: Баранов, Данило Володимирович
Keywords: хмарний маркетинг
інструменти просування продукції
інтернет-маркетинг
Issue Date: 2023
Abstract: UA : Кваліфікаційна робота викладена на 101 сторінках друкованого тексту, містить 14 таблиць, 8 рисунків, 2 додатки. Перелік посилань включає 77 джерел, з них 12 іноземною мовою. Об’єктом дослідження є аналіз діяльності організації та процес вдосконалення ефективності маркетингової діяльності ТОВ «СІОМ ІНДАСТРІ». Предметом дослідження є теоретичні та методичні підходи щодо вдосконалення маркетингової діяльності товариства ТОВ «СІОМ ІНДАСТРІ». Мета магістерської роботи є вивчення та систематизація наукових, методологічних і практичних знань та використання елементів хмарного та інтернет маркетингу для підвищення ефективності діяльності товариства ТОВ «СІОМ ІНДАСТРІ». Методи дослідження: дедуктивний, маркетингового, економічного та статистичного аналізу, порівняння, зведення даних та ін. Одержані результати: В процесі дослідження проведено порівняльний аналіз існуючих інструментів маркетингової діяльності, виявлені сильні та слабкі сторони елементів, обрано найбільш економічно доцільне рішення та шлях його впровадження. Результати дослідження можуть бути застосовані підприємствами, зокрема аналіз елементів хмарного та інтернет-маркетингу для вибору комплексного маркетингового підходу у реалізації ефективної маркетингової діяльності. Результати дослідження можуть бути використані підприємствами, зокрема методика аналізу та вибору найбільш доцільних та економічно вигідних інструментів маркетингу.
EN : The work is presented on 101 pages of printed text, contains 14 tables, 8 figures, 2 annex. The list of referеnces includes 77 sources, 12 of them in foreign languages. The object of investigation is the analysis of the organization’s activities and the process of thoroughly assessing the effectiveness of the marketing activities of LLC «SIOM INDUSTRIES». The subject of research is theoretical and methodological approaches to thoroughly enhance the marketing activities of the LLC «SIOM INDUSTRIES» partnership. The master's work involves the development and systematization of scientific, methodological and practical knowledge and the selection of elements of science and Internet marketing to improve the effectiveness of the partnership LLC «SIOM INDUSTRIES». Research methods: deductive, marketing, economic and statistical analysis, alignment, data integration, etc. Summary of results: In the process of further investigation, a comprehensive analysis of the main tools of marketing activities was carried out, the strengths and weaknesses of the elements were identified, and the most economical approach was taken before making of its implementation. The research conducted on the marketing activities of LLC «SIOM INDUSTRIES» delves into a comprehensive analysis aimed at evaluating the effectiveness of the organization's marketing strategies. The study focuses on both the theoretical and methodological aspects crucial for enhancing the marketing endeavors of the partnership. By scrutinizing the theoretical foundations and methodological approaches, the research aims to provide actionable insights into optimizing marketing practices for LLC «SIOM INDUSTRIES». The qualifying work, as part of its overarching objective, involves the synthesis and systematization of scientific, methodological, and practical knowledge. It further involves the discerning selection of elements from both the realms of traditional science and contemporary Internet marketing. This integration aims to create a nuanced understanding that can be strategically employed to elevate the effectiveness of marketing initiatives undertaken by LLC «SIOM INDUSTRIES». The results of the investigation may be collected by enterprises by analyzing the elements of marketing and Internet marketing to select an integrated marketing approach for the implementation of effective marketing activities. The results of the investigation can be determined by different enterprises, depending on the analysis method and the selection of the most effective and cost-effective marketing tools.
Description: Баранов Д. В. Впровадження елементів хмарного та інтернет-маркетингу для удосконалення ефективності маркетингової діяльності ТОВ «СІОМ ІНДАСТРІ» : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 075 "Маркетинг" / наук. керівник М. М. Іванов. Запоріжжя : ЗНУ, 2023. 101 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17524
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри управління персоналом і маркетингу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Баранов_Маркетинг_2023.pdfМагістерська робота1.72 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.