Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17526
Title: Розробка стратегії впровадження нового товару на підприємствах кондитерської промисловості на прикладі ПрАТ "КИЇВСЬКА КОНДИТЕРСЬКА ФАБРИКА "РОШЕН"
Authors: Харченко, Владислав Володимирович
Keywords: кондитерська сфера
продукти
ринок
новий товар
Issue Date: 2023
Abstract: UA : Кваліфікаційна робота викладена на 113 сторінках друкованого тексту, містить 26 таблиць, 4 рисунки, 5 додатків. Перелік посилань включає 73 джерела, з них 10 іноземною мовою. Об’єктом дослідження є процес розробки стратегії та впровадження нового товару на прикладі ПрАТ «КИЇВСЬКА КОНДИТЕРСЬКА ФАБРИКА «РОШЕН». Предметом дослідження є методології розробки нових товарів на ринку кондитерської промисловості та методів дослідження кондитерського ринку. Метою магістерської роботи є дослідження процесу розробки та виведення нового продукту на ринок кондитерської промисловості на прикладі ПрАТ «КИЇВСЬКА КОНДИТЕРСЬКА ФАБРИКА «РОШЕН». Методи дослідження: описовий, порівняльний, аналітичний . Наукова новизна дослідження полягає в тому, що по-перше було розроблено та запропоновано новий продукт для виведення на ринок ПрАТ «КИЇВСЬКА КОНДИТЕРСЬКА ФАБРИКА «РОШЕН», по-друге було запропоновано нову стратегію впровадження нового товару на ринок кондитерської промисловості. Результати дослідження та сам продукт може бути використаний в діяльності ПрАТ «КИЇВСЬКА КОНДИТЕРСЬКА ФАБРИКА «РОШЕН». Всі компанії та організації з часом потребують заміни старих продуктів на нові, щоб підтримувати та збільшувати свої продажі, тому вони займаються розробкою нових продуктів. Споживачі завжди шукають щось нове, і конкуренти не шкодують зусиль, щоб задовольнити цей попит.
EN : The work is presented on 113 pages of printed text, contains 26 tables, 4 figures, 5 annex. The list of referеnces includes 73 sources, 10 of them in foreign languages. The object of research is the process of developing a strategy and introducing a new product on the example of PJSC "Kyiv Confectionery Factory "Roshen". The subject of the study is the methodology of developing new products in the confectionery industry and methods of researching the confectionery market. The purpose of the master's thesis is to study the process of developing and launching a new product in the confectionery industry on the example of PJSC "ROSHEN CONFECTIONERY". Research methods: descriptive, comparative, analytical. The scientific novelty of the study is that, firstly, a new product was developed and proposed for launching on the market of PJSC "Kyiv Confectionery Factory "ROSHEN", and secondly, a new strategy for introducing a new product to the confectionery industry market was proposed. The results of the study and the product itself can be used in the activities of PrJSC "Kyiv Confectionery Factory "Roshen". All companies and organisations eventually need to replace old products with new ones in order to maintain and increase their sales, so they develop new products. Consumers are always looking for something new, and competitors spare no effort to meet this demand. New products are original products, improved or modified versions of existing products, or new brands developed by an organisation through its own research and development department. In general, new products can be divided into two groups. Absolute social needs, which fundamentally change the structure of the product, and relative social needs, which improve existing products. Absolute new products are improvements to existing products that change the demand structure and have a higher demand structure and quality than before. Relatively new products change the demand structure and are offered at a higher level of quality than before. Few of the new products that have been launched are truly original and can be called the world's first, and they are the most costly and risky, as their development and introduction into production are unusual for both the company and the market. Therefore, the development of new products is mostly focused on improving existing ones. New product development is an important element of the company's future. The measures that make up its content are called innovation policy.
Description: Харченко В. В. Розробка стратегії впровадження нового товару на підприємствах кондитерської промисловості на прикладі ПрАТ «КИЇВСЬКА КОНДИТЕРСЬКА ФАБРИКА «РОШЕН» : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 075 "Маркетинг" / наук. керівник М. М. Іванов. Запоріжжя : ЗНУ, 2023. 113 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17526
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри управління персоналом і маркетингу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Харченко_Маркетинг_2023.pdfМагістерська робота1.87 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.