Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17531
Title: Маркетингові методи збільшення обсягу збуту банківських послуг в АТ КБ «Приватбанк»
Authors: Убайдуллаев, Шерзод Алішерович
Keywords: банківський маркетинг
сегментація банківських продуктів
продукти
маркетинг
Issue Date: 2023
Abstract: UA : Кваліфікаційна робота викладена на 99 сторінках друкованого тексту, містить 6 таблиць, 9 рисунків, 1 додаток. Перелік посилань включає 106 джерел, з них 2 іноземною мовою. Об’єктом дослідження є АТ КБ «ПриватБанк» він відноситься до універсальних банків, які надають послуги всім групам клієнтів: фізичним особам, ММСБ та великому бізнесу. Предметом дослідженням є аналіз організації та проведення маркетингової діяльності. Мета магістерської роботи є вивчення процесу організації та проведення маркетингових досліджень на базі АТ КБ «ПриватБанк», виявити основні недоліки, дати характеристику організаційно-функціональній структурі банківського маркетингу, та розробити методи удосконалення процесів з метою удосконалення якості послуг, що надаються організацією. Метою кваліфікаційної роботи магістра є розробка шляхів підвищення продажів за допомогою маркетингової діяльності в АТ КБ «Приватбанк». У процесі дослідження отримано такі наукові результати: розглянуто сутність та цілі маркетингової діяльності у банку; виявлено особливості діяльності банківського маркетингу; проведено SWOT-аналіз АТ «ПриватБанк»; визначено цілі, стратегії та завдання банку». Методи дослідження: теоретичного узагальнення, логічного узагальнення, порівняльного аналізу, маркетингового аналізу.
EN : The work is presented on 99 pages of printed text, contains 6 tables, 9 figures, 1 annex. The list of referеnces includes 106 sources, 2 of them in foreign languages. The object of the study is PrivatBank JSC, which belongs to universal banks that provide services to all groups of clients: individuals, MSMEs, and large businesses. The subject of research is the analysis of the organization and implementation of marketing activities. The purpose of the master's work is to study the process of organizing and conducting marketing research on the basis of JSC CB «PrivatBank», to identify the main shortcomings, to characterize the organizational and functional structure of banking marketing, and to develop methods for improving processes in order to improve the quality of services provided by the organization. The purpose of the master's thesis is to develop ways to increase sales through marketing activities in JSC CB «Privatbank». In the process of research, the following scientific results were obtained: the essence and goals of marketing activity in the bank were considered; the peculiarities of bank marketing activities were revealed; SWOT analysis of JSC «PrivatBank» was carried out; the goals, strategies and objectives of the bank are defined.» Banking marketing is a strategic and tactical approach to the promotion of banking services and products with the aim of attracting customers, increasing their loyalty and satisfaction. This is a complex process that includes studying the needs and desires of the target audience, developing and implementing effective marketing strategies, and interacting with customers. Bank marketing is a set of strategies and actions aimed at advertising, promoting and selling banking products and services. The main goal of bank marketing is to attract new customers, increase the loyalty and satisfaction of existing customers, as well as increase the bank's revenue and profitability. This process includes market research, segmentation of the target audience, development of effective marketing strategies, as well as the use of various communication channels to interact with customers. Bank marketing in Ukraine adheres to the general principles of bank marketing, but has its differences, which are determined by the specifics of the Ukrainian financial market and the characteristics of consumer behavior of the population. Bank marketing is an important component of any bank's activity, as competition in the financial services market is high, and effective marketing helps to stand out among other market participants. Research methods: theoretical generalization, logical generalization, comparative analysis, marketing analysis.
Description: Убайдуллаев Ш. А. Маркетингові методи збільшення обсягу збуту банківських послуг в АТ КБ "Приватбанк" : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 075 "Маркетинг" / наук. керівник М. М. Іванов. Запоріжжя : ЗНУ, 2023. 99 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17531
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри управління персоналом і маркетингу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Убайдуллаев_Маркетинг_2023.pdfМагістерська робота1.17 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.