Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17534
Title: Впровадження цифрового маркетингу для підвищення конкурентоспроможності АТ «УКРСИББАНК»
Authors: Парамонова, Єлизавета Сергіївна
Keywords: банківська діяльність
маркетингові комунікації
цифровий маркетинг
конкурентоспроможність
Issue Date: 2023
Abstract: UA : Кваліфікаційна робота викладена на 118 сторінках друкованого тексту, містить 16 таблиць, 19 рисунків, 1 додаток. Перелік посилань включає 75 джерел, з них 2 іноземною мовою. Об’єкт дослідження – конкурентоспроможність АТ «УКРСИББАНК», зумовлена цифровим маркетингом банку. Предметом дослідження виступає комплекс теоретичних, науково-методичних і практичних положень щодо конкурентоспроможності АТ »УКРСИББАНК» на засадах цифрового маркетингу. Метою кваліфікаційної роботи магістра є опрацювання теоретико методичних засад впровадження банками цифрового маркетингу, а також розробка практичних рекомендацій з підвищення конкурентоспроможності АТ «УКРСИББАНК» за рахунок цифрового маркетингу. Завдання дослідження: досліджені тенденції конкуренції на фінансовому ринку та конкурентоспроможність банків; визначено сутність маркетингової діяльності банку як інструменту підвищення його конкурентоспроможності; проаналізовані методичні підходи до оцінки конкурентоспроможності банку; надано економіко-організаційна характеристика АТ «УКРСИББАНК»; проведений структурно-динамічний аналіз фінансової звітності банку; здійснений коефіцієнтний аналіз рівня конкурентоспроможності АТ «УКРСИББАНК»; опрацьований алгоритм впровадження цифрових маркетингових комунікацій з урахуванням сегментації ринку банківських продуктів; обґрунтована комунікаційна модель з метою підвищення ефективності цифрових маркетингових комунікацій. Практичне значення мають розробки щодо підвищення конкурентоспроможності АТ «УКРСИББАНК» на засадах цифрового маркетингу.
EN : The work is presented on 118 pages of printed text, contains 16 tables, 19 figures, 1 annex. The list of referеnces includes 75 sources, 2 of them in foreign languages. The object of the study is the competitiveness of JSC "UKRSIBBANK" determined by the bank's digital marketing. The subject of the study is a complex of theoretical, scientific, methodological and practical provisions regarding the competitiveness of JSC "UKRSIBBANK" based on the principles of digital marketing. The purpose of the Master's thesis is to study the theoretical and methodological foundations of the implementation of digital marketing by banks, as well as the development of practical recommendations for increasing the competitiveness of JSC "UKRSIBBANK" through digital marketing. In order to achieve the specified goal, the following tasks were solved: the current trends of competition in the financial market and the competitiveness of banks were investigated; the essence of the bank's marketing activity as a tool for increasing its competitiveness is determined; methodical approaches to assessing the bank's competitiveness were analyzed; provided the economic and organizational characteristics of JSC "UKRSIBBANK"; a structural and dynamic analysis of the bank's financial statements was carried out; a coefficient analysis of the level of competitiveness of JSC "UKRSIBBANK" was carried out; a developed algorithm for the implementation of digital marketing communications, taking into account the segmentation of the market of banking products; a well-founded communication model to improve the effectiveness of digital marketing communications; the organizational and information support of the bank's digital marketing communications has been improved. The informational, theoretical and scientific-methodological base of the research is: the legislation of Ukraine; educational and methodical literature and scientific works of modern scientists in the field of banking, strategic management and marketing; financial statements of JSC "UKRSIBBANK"; official data of the National Bank of Ukraine and the State Statistics Service of Ukraine. Scientific novelty is determined by the following basic provisions: the organizational and information support of the bank's digital marketing communications has been improved; the algorithm for implementing digital marketing communications, taking into account the segmentation of the market of banking products, was further developed. Developments on increasing the competitiveness of JSC "UKRSIBBANK" on the basis of digital marketing are of practical importance.
Description: Парамонова Є. С. Впровадження цифрового маркетингу для підвищення конкурентоспроможності АТ «УКРСИББАНК» : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 075 "Маркетинг" / наук. керівник А. В. Линенко. Запоріжжя : ЗНУ, 2023. 118 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17534
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри управління персоналом і маркетингу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Парамонова_Маркетинг_2023.pdfМагістерська робота2.16 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.