Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17537
Title: Образ персонажу в рок-опері: особливості креації та відтворення в перекладі (на матеріалі рок-опери Е. Л. Веббера «Jesus Christ Superstar»)
Authors: Добрін, Михайло Cергійович
Keywords: рок-опера
образ персонажа
лінгвопоетичний метод
Issue Date: 2023
Abstract: UA : Дипломна робота – 79 стор., 57 джерел Об’єкт дослідження: жанр рок-опери, його природа та перекладознавчий статус, а також потенційна можливість адекватної рекреації рок-опери в перекладі. Мета роботи: визначення засобів створення образу персонажа в рок-опері та аналіз перекладацьких стратегій і тактик при відновленні такого образу в транслятивному сценічному музично-драматичному продукті. Теоретико-методологічні засади: питання синтетичної природи рок-опери (Ю. В. Погребняк, А. М. Цукер та ін.), проблематика художного та сценічного образу персонажа (Л. Я. Гінзбург, А. Мамієва та ін), основні положення про методи аналізу образу персонажа (О. Г. Ревзіна, М. А. Новікова та ін.), перекладознавчі засади відтворення образу персонажа в перекладі (Р. Якобсон, Т. Некряч, Р. В. Поворознюк та ін.). Отримані результати: рок-опера є синтетичним музично-сценічним жанром, який поєднує елементи й особливості мюзиклу, опери та року. Складний синтетичний жанр вимагає особливого підходу при транслятивному відтворенні, адже перекладач під час роботи повинен звертати увагу не тільки на збереження адекватності та еквівалентності, а й еквіритмічності. В порівнянні з художнім текстом, образ персонажа в сценічному творі створюється за допомогою додаткових прийомів характеротворення, як-от музичний, вокальний компоненти. Перекладач повинен намагатися зберегти якості милозвучності і збереження ритму, але при цьому не втративши характеротворчій компонент, закладений безпосередньо на мовному рівні тексту.
EN : This diploma thesis explores the genre of rock opera, its nature, translational significance, and the potential for recreating rock opera adequately in translation. The primary focus is on understanding the means of character portrayal in rock opera and analyzing translational strategies and tactics involved in reconstructing such characters in translatable stage musical-dramatic products. Theoretical and Methodological Foundations: The study draws on the synthetic nature of rock opera (Y. V. Pohrebnyak, A. M. Tsuker, etc.), the issues surrounding artistic and stage character portrayal (L. Y. Hinzburg, A. Mamyeva, etc.), fundamental principles of character analysis methods (O. G. Revzina, M. A. Novikova, etc.), and the translational principles for reproducing character images in translation (R. Jakobson, T. Nekryach, R. V. Povoroznyuk, etc.). Results: The research reveals that rock opera is a synthetic musical and dramatic genre, synthesizing elements from musicals, operas, and rock music. Translating this complex genre requires a specialized approach, considering not only adequacy and equivalence but also equirhythmicity. In comparison to literary texts, character portrayal in a stage work utilizes additional character-building techniques, such as musical and vocal components. Translators must strive to preserve the qualities of melodiousness and rhythm while retaining the character-forming components inherent in the linguistic level of the text.
Description: Добрін М. C. Образ персонажу в рок-опері: особливості креації та відтворення в перекладі (на матеріалі рок-опери Е. Л. Веббера «Jesus Christ Superstar») : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 035 «Філологія» / наук. керівник І. М. Шама. Запоріжжя : ЗНУ, 2023. 79 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17537
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри англійської філології та лінгводидактики

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ДИПЛОМ Добрін М. С..pdfМагістерська робота1.48 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.