Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/1757
Title: Підготовка майбутніх викладачів до реалізації антибулінгових програм в освіті
Authors: Ситченко, Діна Миколаївна
Keywords: булінг
антибулінгові програми
педагогічні умови
підготовка майбутніх викладачів
професійна компетентність майбутніх педагогів
bullying
anti-bullying programs
pedagogical conditions
preparation of future teachers
professional competence of future pedagoges
Issue Date: 2020
Abstract: UA : Робота викладена на 121 сторінки друкованого тексту, містить 6 рисунків. Перелік посилань включає 122 джерела, з них на іноземній мові – 7. Об’єкт дослідження: підготовка майбутніх викладачів до реалізації антибулінгових програм в освіті. Актуальність і доцільність дослідження вмотивовані його спрямованістю на розв’язання суперечності між наявністю антибулінгових програм та недосконалістю способів їх застосування у процесі професійної підготовки майбутніх педагогічних працівників. В роботі розглянуто реалізацію антибулінгових програм в освіті як науково-педагогічну проблему, визначено практичні здобутки з реалізації антибулінгових програм в освіті як передумову підготовки майбутніх викладачів, розкрито теоретичні засади підготовки майбутніх викладачів до реалізації антибулінгових програм в освіті. Наукова новизна полягає в тому, що уперше виявлено і обґрунтовано теоретичні засади підготовки майбутніх викладачів до реалізації антибулінгових програм в освіті; удосконалено визначення поняття «підготовка майбутніх викладачів до реалізації антибулінгових програм в освіті».
EN : The work is presented on 121 pages of printed text, contains 6 figures. The list of references includes 122 sources, 7 of them in foreign language. The object of the study: preparation of future teachers for implementation of anti-billing programs in education. The relevance and appropriateness of the study are motivated by its focus on resolving the contradiction between the availability of anti-billing programs and the imperfection of how they can be used in the professional training of future teaching staff. The paper deals with the implementation of anti-billing programs in education as a scientific and pedagogical problem, identifies practical achievements in the implementation of anti-billing programs in education as a prerequisite for the preparation of future teachers, discloses theoretical bases for the preparation of future teachers in the implementation of anti-billing programs. The scientific novelty is that for the first time the theoretical foundations of preparing future teachers for the implementation of anti-bullying programs in education have been identified and substantiated; the definition of "preparation of future teachers for the implementation of anti-bullying programs in education" has been improved.
Description: Ситченко Д. М. Підготовка майбутніх викладачів до реалізації антибулінгових програм в освіті : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» / наук. керівник Т. П. Голованова. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 121 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/1757
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри педагогіки та психології освітньої діяльності

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sitchenko.pdfМагістерська робота1.12 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.