Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17649
Title: Соціально-психологічні стратегії розвитку критичного мислення підлітків як умова протидії дезінформації
Authors: Кондрацький, Віталій Дмитрович
Keywords: критичне мислення
дезінформація
соціально-психологічна едукація
методи розвитку критичного мислення
critical thinking
підлітковий вік
methods of critical thinking development
disinformation
adolescence
socio-psychological education
Issue Date: 2023
Abstract: UA : Робота викладена на 53 сторінках друкованого тексту, 3 таблиці, 13 малюнків, 8 додатків. Перелік посилань включає 35 джерела. Об’єкт дослідження:критичне мислення осіб підліткового віку. Проблема критичного мислення є однією з ключових у висвітленні прогресивного розвитку українського суспільства. Недолік аналітичних навичок та критичного оцінювання, а також упередженість і стереотипність поглядів, негативно впливають на здатність критично сприймати інформацію, що веде до пасивного споживанням інформації, відмовою від обґрунтованого осмислення повідомлень, а також створює звичку використовувати обмежені інформаційні джерела. Це в свою чергу призводить до нетерпимості інших думок, виникнення конфліктів у суспільстві та що найважливіше, податливості до впливу психологічної маніпуляції через розповсюджену дезінформацію в соціальних та медіа мережах. В зоні найбільшого ризику, знаходяться підлітки, які по стадіям психосоціального розвитку знаходяться у пошуках своєї ідентичності і задаються найважливішим питанням «хто я?». Також відомі науковці (Еріксон, Фройд), характеризуютьцей вік збільшеною довірою до інших, тому підлітки швидко переймають чужі переконання і можуть легко стати жертвою шахрайських афер, скамерів по заробітку, пропагандистів, фінансових пірамід, мережевого маркетингу, релігійних сект, псевдонауковців, астрологів, тарологів та інших, і згодом втратити свій час, ресурси, гроші та молодість і навіть отримати психологічні розлади.. Наукова новизна полягає у дослідженні впливу дезінформації на психологічний стан підлітків та пошук ефективних стратегій розвитку критичного мислення до сприйняття цієї інформації підлітками.
EN : The work is presented on 53 pages of printed text, 3 tables, 13 figures, 8 appendices. The list of references includes 35 sources. Object of research: critical thinking of adolescents. The problem of critical thinking is one of the key issues in highlighting the progressive development of Ukrainian society. The lack of analytical skills and critical evaluation, as well as bias and stereotyping of views, negatively affect the ability to critically perceive information, which leads to passive consumption of information, rejection of reasoned understanding of messages, and also creates a habit of using limited information sources. This, in turn, leads to intolerance of other opinions, the emergence of conflicts in society and, most importantly, susceptibility to the influence of psychological manipulation due to widespread misinformation in social and media networks. In the zone of the greatest risk, there are teenagers who, according to the stages of psychosocial development, are in search of their identity and ask themselves the most important question "who am I?". Also, well-known scientists (Erikson, Freud) characterize this age with increased trust in others, so teenagers quickly adopt other people's beliefs and can easily become victims of fraudulent scams, money scammers, propagandists, financial pyramids, network marketing, religious sects, pseudoscientists, astrologers, tarot readers and others, and subsequently lose their time, resources, money and youth and even get psychological disorders. The scientific novelty consists in the study of the impact of misinformation on the psychological state of adolescents and the search for effective strategies for the development of critical thinking before the perception of this information by adolescents.
Description: Кондрацький В. Д. Соціально-психологічні стратегії розвитку критичного мислення підлітків як умова протидії дезінформації : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 053 «Психологія» / наук. керівник Н. О. Мосол. Запоріжжя : ЗНУ, 2023. 53 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17649
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Кондрацький В.Д..pdfМагістерська робота1.04 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.