Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17710
Title: Соціально-психологічні чинники подолання мобінгу в педагогічному колективі
Authors: Гражданнікова, Ксенія Віталіївна
Keywords: мобінг
мобінг-процеси
мобінг-структура
цикл мобінгу
чинник мобінгу
цькування на роботі
подолання мобінгу
заходи підтримки
mobbing
mobbing processes
mobbing structure
mobbing cycle
mobbingfactor
bullying at work
overcoming mobbing
support measures
Issue Date: 2023
Abstract: UA : Робота викладена на 58 сторінках друкованого тексту, 6 таблиць, 2 рисунка. Перелік посилань включає 30 джерел. Об’єкт дослідження – мобінг, як соціально-психологічний феномен. Вивчення феномена мобінгу в педагогічному колективі є актуальним у зв’язку з унікальним характером робочого середовища навчального закладу. Переслідування на робочому місці, також відоме як мобінг, є реальністю, що, за даними Європейського Союзу, 9% співробітників страждають більш-менш. Іншими словами, майже 1 в 10 працівники є жертвою домагань на робочому місці і повинні жити з токсичним ставленням до домагань протягом усього робочого дня, що є дуже серйозною проблемою як для емоційної цілісності жертви, так і для самої компанії. Вчителі, викладачі та інші працівники освітньої галузі постійно працюють у безпосередній близькості з широким колом колег, учнів та їх батьків. У таких умовах, як показує практика, іноді створюються умови для тих чи інших конфліктів, джерелом яких можуть бути різні підходи до професійної діяльності, боротьба за лідерство, незадоволення батьків та інші. Такі конфлікти в умовах безмежного впливу світової мережі Інтернет, безліч пабліків можуть перерости у мобінг. Крім того, ієрархічна структура багатьох навчальних закладів може ускладнити проблему, створивши дисбаланс влади між різними рівнями персоналу. Практичне значення роботи полягає у виявленні наслідків мобінгу в педагогічному колективі та заходів підтримки щодо боротьби з мобінгом у педагогічному колективі. Результати роботи можуть бути використані психологами та керівниками навчальних закладів в процесі професійної діяльності для створення сприятливого клімату в колективі.
EN : The work is presented on 58 pages of printed text, 6 tables, 2 figures. The list of references includes 30 sources. The object of the study is mobbing as a socio-psychological phenomenon. The study of the phenomenon of mobbing in the teaching staff is relevant in connection with the unique nature of the working environment of the educational institution. Harassment in the workplace, also known as mobbing, is a reality that, according to the European Union, 9% of employees suffer more or less. In other words, almost 1 in 10 employees are victims of workplace harassment and have to live with the toxic attitude of harassment throughout the workday, which is a very serious problem for both the emotional integrity of the victim and the company itself. Teachers, lecturers and other employees of the educational sector constantly work in close proximity with a wide range of colleagues, students and their parents. In such conditions, as practice shows, conditions are sometimes created for certain conflicts, the source of which can be different approaches to professional activity, the struggle for leadership, parental dissatisfaction, and others. Such conflicts in the conditions of the unlimited influence of the Internet, many publics can turn into mobbing. In addition, the hierarchical structure of many educational institutions can compound the problem by creating an imbalance of power between different levels of staff. The practical significance of the work is to identify the consequences of mobbing in the teaching staff and support measures to combat mobbing in the teaching staff. The results of the work can be used by psychologists and heads of educational institutions in the process of professional activity to create a favorable climate in the team.
Description: Гражданнікова К. В Соціально-психологічні чинники подолання мобінгу в педагогічному колективі : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 053 «Психологія» / наук. керівник Л. І. Залановська. Запоріжжя : ЗНУ, 2023. 58 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17710
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Гражданнікова К. В..pdfМагістерська робота831.58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.