Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17764
Title: Креативні технології в сучасній відеорекламі як тренд
Authors: Зуйкова, Катерина Сергіївна
Keywords: креативні технології
відеореклама
інновації
тренди
віртуальна реальність
доповнена реальність
бренд
інтерактив
сreative technologies
video advertising
innovations
trends
virtual reality
augmented reality
brand
interactive
Issue Date: 2023
Abstract: UA : Об’єктом креативні технології у сучасній відеорекламі. Предметом є цифрові креативні технології в сучасній відеорекламі брендів «Swarovski», «The Walt Disney Company», «Pampers», «Nissan Motor Co., Ltd», «eBay». Мета дослідження: вивчити та проаналізувати роль і значення креативних технологій у сучасній відеорекламі які є трендом на сучасному етапі розвитку. Методи дослідження: для детального опису і аналізу основних креативних технологій, що застосовуються в сучасній відеорекламі було використано такі методи: аналіз наукової літератури, синтез при характеристиці трендових цифрових креативних технологій у відеорекламі відомих брендів, описовий метод задля представлення рекламного відеоконтенту. Методологічну і теоретичну основу дослідження складають праці, присвячені розгляду креативних технологій в відеорекламі та їх застосування вітчизняними і зарубіжними компаніями О.Гриценко, В.Кравцова, В.Луценко, Е.Петрова, Н.Полякова, І.Савченко, О.Тимофієнко, Н.Черненко та інших. Наукова новизна – наукове дослідження «Креативні технології в сучасній відеорекламі як тренд» виявило, що креативні підходи, такі як віртуальна реальність, доповнена реальність та інтерактивна відеореклама, мають потенціал привернути й утримати увагу глядачів, а також посилити вплив рекламного відеоповідомлення, що використання креативних технологій у відеорекламі може значно підвищити ефективність рекламної кампанії та покращити сприйняття бренду. Сфера застосування: дослідження «Креативні технології в сучасній відеорекламі як тренд» може бути застосовано в різних сферах і для різних цілей. 6 Деякі з них включають у себе: маркетинг і реклама, медіа та розваги, інформаційні технології, освіта та навчання, споживча поведінка. Загалом, дослідження щодо креативних технологій у сучасній відеорекламі може бути корисним для безлічі сфер діяльності, де ефективна та креативна реклама є ключовим фактором успіху.
EN : The purpose of the study: to study and analyze the role and significance of creative technologies in modern video advertising, which are a trend at the current stage of development. The object is creative technologies in modern video advertising. The subject is digital creative technologies in modern video advertising of the brands «Swarovski», «The Walt Disney Company», «Pampers», «Nissan Motor Co., Ltd», «eBay». Research methods: for a detailed description and analysis of the main creative technologies used in modern video advertising, the following methods were used: analysis of scientific literature, synthesis of the characteristics of trendy digital creative technologies in video advertising of well-known brands, descriptive method for presenting advertising video content. The effectiveness of video advertising is directly related to the use of creative technologies. The research will make it possible to identify the principles, methods and tools that are most successfully applied in modern practice and can be used to increase the effectiveness of advertising campaigns. The video advertising market is actively developing, and the competition in this field is becoming more and more fierce. The study of creative technologies will make it possible to identify new trends and trends that will help businesses and marketers stay ahead of competitors and successfully adapt to changes in the market. Scientific novelty – the research «Creative technologies in today's video advertising as a trend» found that creative approaches such as virtual reality, augmented reality and interactive video advertising have the potential to attract and retain the attention of viewers, as well as increase the impact of the advertising video message, that the use of creative technologies in video advertising can significantly increase the effectiveness of an advertising campaign and improve brand perception. The study «Creative technologies in modern video advertising as a trend» can be applied in various fields and for various purposes. Some of these include: marketing and advertising, media and entertainment, information technology, education and training, and consumer behavior. Overall, research on creative technologies in today's video advertising can be useful for many fields of activity, where effective and creative advertising is a key success factor.
Description: Зуйкова К. С. Креативні технології в сучасній відеорекламі як тренд : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 061 "Журналістика" / наук. керівник В. В. Березенко. Запоріжжя : ЗНУ, 2023. 73 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17764
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри соціальних комунікацій та інформаційної діяльності

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zuikova 2023.pdfМагістерська робота970.84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.