Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17807
Title: Професійна адаптація викладачів-початківців української мови до роботи у закладах вищої освіти
Authors: Соська, Дмитро Сергійович
Keywords: адаптація
дезадаптація
професійний розвиток
професійна діяльність
процес професійної адаптації
самоактуалізація
професіоналізм
adaptation
disadaptation
professional development
professional activity
process of professional adaptation
self-actualization
professionalism
Issue Date: 2023
Abstract: UA : Робота викладена на 76 сторінках друкованого тексту, містить 3 таблиці, 5 рисунків. Перелік посилань включає 47 джерел. Мета дослідження полягає у теоретичному обґрунтуванні та розробці програми освіти викладачів-початківців української мови в адаптаційний період у закладі вищої освіти. Об’єкт дослідження: професійна адаптація викладачів-початківців. Предмет дослідження: процес професійної адаптації викладачів-початківців української мови до роботи у закладах вищої освіти. У роботі уточнено сутність поняття професійної адаптації в психолого-педагогічній науці; розкрито особливості адаптації викладачів-початківців закладу вищої освіти до професійної діяльності; розглянуто систему освіти викладачів-початківців закладу вищої освіти як фактор впливу на професійну адаптацію; проведено експериментальну роботу з професійної адаптації викладачів-початківців української мови у закладі вищої освіти; розроблено науково-практичні рекомендації щодо організації професійної адаптації викладачів-початківців української мови до роботи у закладі вищої освіти. Практичне значення одержаних результатів полягає в розробленні діагностичного інструментарію оцінки професійної адаптації викладачів-початківців української мови та методичних рекомендацій щодо організації професійної адаптації викладачів-початківців української мови до роботи у закладі вищої освіти.
EN : The work is presented on 76 pages of printed text, contains 3 tables, 5 figures. The list of references includes 47 sources. The purpose of the study is the theoretical substantiation and development of the program for the education of novice teachers of the Ukrainian language during the adaptation period in a higher education institution. Object of research: professional adaptation of novice teachers. The subject of the study: the process of professional adaptation of novice teachers of the Ukrainian language to work in higher education institutions. The work specifies the essence of the concept of professional adaptation in psychological and pedagogical science; the peculiarities of the adaptation of novice teachers of a higher education institution to professional activity are revealed; the system of education of novice teachers of a higher education institution is considered as a factor influencing professional adaptation; experimental work on the professional adaptation of beginner Ukrainian language teachers in a higher education institution was carried out; scientific and practical recommendations were developed for the organization of professional adaptation of novice Ukrainian language teachers to work in a higher education institution. The practical significance of the obtained results lies in the development of a diagnostic toolkit for assessing the professional adaptation of novice Ukrainian language teachers and methodological recommendations for organizing the professional adaptation of novice Ukrainian language teachers to work in a higher education institution.
Description: Соська Д. С. Професійна адаптація викладачів-початківців української мови до роботи у закладах вищої освіти : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» / наук. керівник О. І. Іваницький. Запоріжжя : ЗНУ, 2023. 76 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17807
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри педагогіки та психології освітньої діяльності

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Soska.pdfМагістерська робота606.66 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.