Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17864
Title: Проєкт як засіб формування дослідницької компетентності дошкільників
Authors: Кузь, Світлана Валеріївна
Keywords: проєкт
педагогічні умови
експеримент
спостереження
project
pedagogical conditions
experiment
observation
Issue Date: 2023
Abstract: UA : Робота викладена на 53 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 42 джерела. Мета дослідження: теоретичне та практичне обґрунтування використання проєкту як засобу формування дослідницької компетентності дошкільників. Об’єкт дослідження: процес формування дослідницької компетентності дошкільників. Предмет дослідження: формувальні заходи, що забезпечують організаційно-педагогічні умови реалізації проєктів у формуванні дослідницької компетентності дошкільників. У кваліфікаційній роботі з’ясовано сутність поняття «проєкт», «дослідницька компетентність»; визначено вплив застосування проєктів у формуванні дослідницької компетентності дошкільників; визначено особливості реалізації проєктів в умовах закладу дошкільної освіти; обґрунтовано фактори та умови формування дослідницької компетентності дошкільників; визначено рівні сформованості дослідницької компетентності дошкільників; розроблено методичні рекомендації щодо формування дослідницької компетентності засобами проєкту.
EN : The work is presented on 53 pages of printed text. The list of references includes 42 sources. The purpose of the study: theoretical and practical justification of the use of the project as a means of forming the research competence of preschoolers. Object of research: the process of formation of research competence of preschoolers. The subject of the study: formative measures that provide organizational and pedagogical conditions for the implementation of projects in the formation of research competence of preschoolers. The qualification work clarified the essence of the concept of "project", "research competence"; the influence of the use of projects in the formation of research competence of preschoolers is determined; the specifics of implementing projects in the conditions of a preschool education institution are determined; the factors and conditions for the formation of research competence of preschoolers are substantiated; the levels of formation of research competence of preschoolers are determined; methodical recommendations on the formation of research competence by means of the project were developed.
Description: Кузь С. В. Проєкт як засіб формування дослідницької компетентності дошкільників : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 012 «Дошкільна освіта» / наук. керівник О. О. Самсонова. Запоріжжя : ЗНУ, 2023. 53 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17864
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри дошкільної та початкової освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kuz.pdfМагістерська робота860.71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.