Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17906
Title: Арт-терапія як засіб корекції емоційних розладів у внутрішньо переміщених дітей молодшого шкільного віку
Authors: Нікітіна, Наталія Сергіївна
Keywords: арт-трапія
творчість
емоції
психокорекція
соціальна адаптація
креативність
art therapy
creativity
emotions
psychocorrection
social adaptation
creativity
Issue Date: 2023
Abstract: UA : Робота викладена на 66 сторінках друкованого тексту, 2 таблиці, 2 рисунка, 2 додатка. Перелік посилань включає 30 джерел. Об’єкт дослідження: внутрішньо переміщені діти молодшого шкільного віку. Сучасний світ характеризується швидкими змінами, соціальними трансформаціями та глобальними викликами, які можуть суттєво вплинути на життя дітей та їхніх сімей. Один із найважливіших аспектів цього процесу - це переміщення людей через конфлікти, природні катастрофи або інші складні обставини, що створюють умови внутрішньої переміщеності. Так внаслідок військової агресії Російської Федерації проти України в 2014 році, та повномасштабного вторгнення 24 лютого 2022 року кількість сімей з дітьми, які змушені були покинути місце свого постійного проживання, значно зросла. За статистичними даними, станом на березень 2023 року Україна подолала кризовий поріг щодо кількості внутрішньо переміщених осіб. Діти – вразлива категорія населення, потрапляючи в стресові ситуації вони відчувають підвищену емоційну напругу, яка може призвести до розвитку ряду емоційних розладів. Діти внутрішньо-переміщених осіб потребують особливої соціальної уваги та підтримки, адже знаходяться під впливом додаткових стресових факторів, зокрема, зміна місця проживання, зміна звичного оточення, втрата кола друзів, невизначене майбутнє тощо. Сучасні методи арт-терапії дозволяють нешкідливо та дбайливо провести профілактику, діагностику та корекцію емоційного стану особистості. Арт-терапія, як динамічний терапевтичний метод, відзначається своєю здатністю адаптуватися до індивідуальних потреб кожної дитини. Також дозволяє дітям вільно виражати свої почуття та думки через творчий процес, без необхідності висловлювати свої емоції вербально. Це особливо важливо в роботі з дітьми, які можуть відчувати складнощі у висловленні своїх почуттів. Наукова новизна дослідження. У роботі проведено узагальнення наукових підходів до визначення поняття "арт-терапія»; досліджено види емоційних розладів у внутрішньо переміщених дітей та можливості методів арт-терапії для їх корекції; створено програму арт-терапевтичних занять; викладені рекомендації для застосування технік та методів арт-терапії з внутрішньо переміщеними дітьми молодшого шкільно віку.
EN : The work is presented on 66 pages of printed text, 2 tables, 2 figures, 2 appendices. The list of references includes 30 sources. The object of the study: internally displaced children of primary school age. The modern world is characterized by rapid changes, social transformations and global challenges that can significantly affect the lives of children and their families. One of the most important aspects of this process is the displacement of people due to conflicts, natural disasters or other difficult circumstances that create conditions for internal displacement. Thus, as a result of the military aggression of the Russian Federation against Ukraine in 2014 and the full-scale invasion on February 24, 2022, the number of families with children who were forced to leave their place of permanent residence increased significantly. According to statistical data, as of March 2023, Ukraine has overcome the crisis threshold regarding the number of internally displaced persons. Children are a vulnerable category of the population, falling into stressful situations they experience increased emotional tension, which can lead to the development of a number of emotional disorders. Children of internally displaced persons need special social attention and support, because they are under the influence of additional stressful factors, in particular, a change of place of residence, a change in the usual environment, loss of a circle of friends, an uncertain future, etc. Modern methods of art therapy allow for harmless and careful prevention, diagnosis and correction of the emotional state of the individual. Art therapy, as a dynamic therapeutic method, is distinguished by its ability to adapt to the individual needs of each child. It also allows children to freely express their feelings and thoughts through the creative process, without having to express their emotions verbally. This is especially important when working with children who may experience difficulties in expressing their feelings. Scientific novelty of the research. The work summarizes scientific approaches to the definition of the concept of "art therapy"; researches the types of emotional disorders in internally displaced children and the possibilities of art therapy methods for their correction; creates a program of art therapy classes; outlines recommendations for the use of techniques and methods of art therapy with internally displaced children of primary school age.
Description: Нікітіна Н. С. Арт-терапія як засіб корекції емоційних розладів у внутрішньо переміщених дітей молодшого шкільного віку : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 053 «Психологія» / наук. керівник Н. О. Мосол. Запоріжжя : ЗНУ, 2023. 66 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17906
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Нікітіна Н.С.pdfМагістерська робота841.22 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.