Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17908
Title: Особливості корекції сепараційної тривоги дітей молодшого шкільного віку
Authors: Новікова, Яна Сергіївна
Keywords: корекція
молодші школярі
розвиток особистості
сепараційна тривога
сімейна психотерапія
psychotherapy
correction
separation anxiety
personality development
primary school student
family psychotherapy
Issue Date: 2023
Abstract: UA : Робота викладена на 62 сторінках друкованого тексту, 5 додатків. Перелік посилань включає 50 джерел. Об’єкт дослідження – молодші школярі з проявами сепараційної тривоги. У сучасному світі люди часто стикаються зі стресом. Цього явища неможливо уникнути, оскільки людина перебуває та певною мірою залежить від соціуму. Особливо зараз у період війни стресу уникнути неможливо. Ці умови звісно підсилюють негативні тенденції впливу сепараційної тривоги у дітей. Стрес може мати позитивний вплив на психіку та діяльність людини, проте негативний аспект спричиняє розлади, певні порушення, що негативно впливають на особистісний розвиток. Одним із таких порушень є виникнення тривоги. Особливою групою ризику є діти. Оскільки дитяча психіка та емоційно-вольова сфера ще недостатньо сформовані, будь-який негативний фактор може мати відповідні наслідки у майбутньому. Частіше за все діти страждають від розвитку сепараційної тривоги, яка може бути наслідком впливу різноманітного роду факторів. Найбільш розповсюдженим фактором такого розвитку є момент сепарації від батьків. У віці від 7-ми місяців до 2-х років це є нормальним природним явищем - страх сепарації. Починаючи з 2-х до 4-х років страх сепарації має згасати. Проте, якщо дитина і надалі страждає від розлуки з батьками, особливо це проявляється, коли дитину віддають до дитячого садочка чи молодшої школи, то для подолання тривоги важливою є своєчасна корекція, адже невчасно скоригована тривоги у дитини накладає свій негативний вплив на особистісний розвиток дитини.Нажаль негативного впливу додає війна в Україні, яка триває з 2014 року. Внаслідок повномасштабного вторгнення Запорізький регіон України піддався особливо негативному впливу, внаслідок безпосередньої близькості до фронту, постійних тривогах обстрілах, руйнаціях та, на превеликий жаль, жертвах, що звісно не є комфортними обставинами для наших малюків. Наукова новизна полягає у розробці корекційної програми для роботи з дітьми молодшого шкільного віку для зниження та корекції сепараційної тривоги методами сімейної психотерапії.
EN : The work is presented on 62 pages of printed text, 5 appendices. The list of references includes 50 sources. The object of the study is younger schoolchildren with manifestations of separation anxiety. In today's world, people often face stress. This phenomenon cannot be avoided, since a person is and to some extent depends on society. Especially now, during the war, it is impossible to avoid stress. These conditions, of course, strengthen the negative tendencies of the influence of separation anxiety in children. Stress can have a positive effect on a person's psyche and activity, but the negative aspect causes disorders, certain disorders that negatively affect personal development. One of these disorders is the occurrence of anxiety. Children are a special risk group. Since the child's psyche and emotional-volitional sphere are not yet sufficiently formed, any negative factor can have corresponding consequences in the future. Most often, children suffer from the development of separation anxiety, which can be the result of the influence of a variety of factors. The most widespread factor of such development is the moment of separation from parents. At the age of 7 months to 2 years, this is a normal natural phenomenon - the fear of separation. From the age of 2 to 4, the fear of separation should fade. However, if the child continues to suffer from separation from parents, especially when the child is sent to kindergarten or junior high school, timely correction is important to overcome anxiety, because untimely correction of anxiety in a child imposes its negative impact on the child's personal development. Unfortunately, the war in Ukraine, which has been ongoing since 2014, adds to the negative impact. As a result of the full-scale invasion, the Zaporizhzhia region of Ukraine was particularly negatively affected, due to its close proximity to the front, constant shelling, destruction and, unfortunately, casualties, which, of course, are not comfortable circumstances for our children. The scientific novelty consists in the development of a corrective program for working with children of primary school age to reduce and correct separation anxiety using family psychotherapy methods.
Description: Новікова Я. С. Особливості корекції сепараційної тривоги дітей молодшого шкільного віку : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 053 «Психологія» / наук. керівник Г. В. Бойко. Запоріжжя : ЗНУ, 2023. 62 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17908
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Новікова Я.С..pdfМагістерська робота732.77 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.