Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17921
Title: Психологічний аспект формування єдиного україномовного середовища між закладами дошкільної освіти та родинами
Authors: Потоцький, Богдан Андрійович
Keywords: україномовне середовище
заклади дошкільної освіти
родини
ukrainian speaking environment
preschool education institutions
families
Issue Date: 2023
Abstract: UA : Робота викладена на 62 сторінках друкованого тексту, 1 рисунок, 3 таблиці, 5 додатків. Перелік посилань включає 67 джерел. Об’єктом даного дослідження є психологічні засади процесу формування єдиного україномовного середовища у закладах дошкільної освіти та родинах. Сучасні процеси розвитку нашого суспільства ставлять нові вимоги перед вітчизняною освітою. Розвивається тенденція пошуку нових підходів до виховання та навчання, реалізації інноваційних напрямків у діяльності закладів дошкільної освіти. Стратегічною метою сучасної освіти є формування високоосвіченої, інтелігентної, самодостатньої творчої особистості з інноваційним типом мислення і діяльності, здатної гідно відповісти на виклики життя нової епохи. В умовах широкомасштабної російсько-української війни мовне питання в Україні вийшло на новий рівень, оголило проблеми минулих років і навіть століть. Нині значна більшість українців усвідомлює, що мова – це консолідуючий фактор нації, складова національної ідентичності українського народу, гарант національної безпеки і суверенітету України., і хоча значна частина населення з початком воєнних дій свідомо перейшла на українську мову, залишається категорія громадян, яким важко це зробити в силу певних обставин та психологічної неготовності до здійснення переходу на українську мову. Тому продовжує набирати в обертів в Україні «Стратегія популяризації української мови до 2030 року «Сильна мова – успішна держава», а також існує потреба у продовженні системної роботи у напрямку ствердження української мови як державної в усіх закладах освіти. Особливе місце дана робота займає у сфері дошкільного виховання, оскільки дошкільна освіта є фундаментом подальшої системи неперервної освіти в Україні. Від рівня засвоєння комунікативно-мовленнєвих навичок дітей дошкільного віку багато в чому залежить їх успішна психологічна адаптація до шкільного навчання, розвиток соціальних навичок тощо. Наукова новизна та теоретичне значення дослідження полягає в розкритті сутності психолого-педагогічних проблем створення єдиного україномовного середовища між закладами дошкільної освіти та родинами, на основі теоретично обґрунтованого аналізу наукових джерел, створенні інтерактивного майданчика «Спілкуємось з радістю», висвітлення проблеми на сторінках соціальної мережі «Facebook» – консультативного центру для батьків «Діти і соціум розроблення конспектів та проведення інтегрованих занять педагогів з батьківським загалом та дітьми з метою пропагування культури українського мовлення.
EN : The work is presented on 62 pages of printed text, 1 figure, 3 tables, 5 appendices. The list of references includes 67 sources. The object of this study is the psychological foundations of the process of forming a unified Ukrainian-speaking environment in preschool education institutions and families. Modern processes of the development of our society place new demands on national education. There is a developing trend of finding new approaches to education and training, implementing innovative directions in the activities of preschool education institutions. The strategic goal of modern education is the formation of a highly educated, intelligent, self-sufficient creative personality with an innovative type of thinking and activity, capable of adequately responding to the challenges of life in the new era. In the conditions of the large-scale Russian-Ukrainian war, the language issue in Ukraine reached a new level, exposing the problems of past years and even centuries. Nowadays, a significant majority of Ukrainians realizes that the language is a consolidating factor of the nation, a component of the national identity of the Ukrainian people, a guarantor of national security and sovereignty of Ukraine, and although a significant part of the population consciously switched to the Ukrainian language with the beginning of hostilities, there remains a category of citizens who find it difficult to do due to certain circumstances and psychological unpreparedness for the transition to the Ukrainian language. Therefore, the "Strategy for the Popularization of the Ukrainian Language until 2030" "A Strong Language - a Successful State" continues to gain momentum in Ukraine, and there is also a need to continue systematic work in the direction of affirming the Ukrainian language as the state language in all educational institutions. This work occupies a special place in the field of preschool education, since preschool education is the foundation of the further system of continuous education in Ukraine. Their successful psychological adaptation to schooling, development of social skills, etc. largely depends on the level of communication and speech skills of preschool children. The scientific novelty and theoretical significance of the research consists in revealing the essence of the psychological and pedagogical problems of creating a single Ukrainian-speaking environment between preschool education institutions and families, based on a theoretically grounded analysis of scientific sources, the creation of an interactive platform "Communicating with joy", highlighting the problem on the pages of the social network "Facebook " - advisory center for parents "Children and society, development of notes and conducting integrated classes of teachers with parents and children in order to promote the culture of Ukrainian speech.
Description: Потоцький Б. А. Психологічний аспект формування єдиного україномовного середовища між закладами дошкільної освіти та родинами : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 053 «Психологія» / наук. керівник Н. О. Губа. Запоріжжя : ЗНУ, 2023. 62 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17921
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Потоцькому Б.А..pdfМагістерська робота1.04 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.