Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/1810
Title: Інтертекстуальність роману М. Кідрука «Де немає Бога»
Authors: Соловйова, Катерина Юріївна
Keywords: авіаційний трилер
алюзія
архітекстуальність
гра
детектив
жанр
інтертекстуальність
метатекстуальність
перитекстуальність
психотрилер
роман
система образів
соціальна память
технотрилер
фактографічна основа
aviation thriller
allusion
architecturality
game
detective
genre
intertextuality
metatextuality
peritextuality
psychotriller
novel
image system
social memory
technotriller
factographical basis
Issue Date: 2020
Abstract: UA : Кваліфікаційна робота магістра «Інтертекстуальність роману М. Кідрука «Де немає Бога» містить 80 сторінок. Для виконання роботи опрацьовано 53 наукових джерела. Мета дослідження полягає в спробі системного дослідження інтертекстуальності роману М. Кідрука «Де немає Бога» (2018). У ході написання роботи виконані такі завдання: - представлено характеристику інтертекстуальності як системи інтегрованості в художній твір різних текстових структур; - розглянуто архітекстуальність роману та простежено основні зв’язки тексту із іншими видами таких жанрових утворень і виявлено специфіку роману М. Кідрука; - окреслено засоби творення інтертексту в реалізації теми релігії та віри в Бога; - визначено інтертекстуальний простір гри; - проаналізовано фактографічну основу як інтертекстуальну складову роману М.Кідрука. Об’єкт дослідження: роман М. Кідрука «Де немає Бога» (2018). Предмет дослідження: інтертекстуальність твору авіаційного технотрилеру, інтертекстуальна жанрова парадигма та тематичні структури. Методи дослідження. У роботі використано теоретично-критичний, структурно-семіотичний, історико-генетичний, типологічний, історико-порівняльний методи наукового вивчення явищ художньої літератури. Наукова новизна роботи полягає у тому, що було зроблено спробу здійснити системне дослідження інтертекстуальності в романі М. Кідрука «Де немає Бога». З цією метою було проаналізовано поняття інтертекстуальності, розгляд якого виявив, що це поняття співвідноситься із встановленням та творенням зв’язків між текстами, має значну кількість класифікацій, крім популярної в українському науковому просторі класифікації Ж. Женет. Остання набула поширення через популяризаторську діяльність українських науковців, які визнавали її найбільш вдалою. Аналіз також виявив, що заявлений автором авіаційний технотрилер виходить за межі цієї жанрової матриці, а сама подія авіакатастрофи є лише фоном, на якому виділяються людські долі вцілілих. Аналіз тематичних рівнів твору з точки зору інтертекстуальності виявив, що увага автора до наукових текстів, що завжди була візитівкою письменника, також перемежовується із фактами актуальної дійсності. Сфера застосування роботи полягає в тому, що її матеріали можуть бути використані під час вивчення курсу «Сучасна українська література», спецкурсів із проблем сучасної масової літератури, а також під час написання курсових та дипломних робіт.
EN : Master's thesis "The Intertextuality of the M. Kidruk's Novel" Where is No God" contains 80 pages. To carry out the work 53 scientific sources were analyzed. The purpose of the study is to attempt a systematic study of the intertextuality of M. Kidrouk's novel "Where is No God" (2018). During the writing of the work the following tasks were performed: - the characteristic of intertextuality as a system of integration into a work of art of different textual structures ispresented; - the architecture of the novel is examined and the main links of the text with other types of such genre formations are traced and the specifics of M. Kidruk's novel are revealed; - means of creating intertext in realization of the theme of religion and belief in God are outlined; - defined the intertextual space of the game; - factual basis is analyzed as an intertextual component of M. Kidruk's novel. Object of Study: M. Kidrook's novel "Where is No God " (2018). Subject of research: intertextuality of the work of aviation techno thriller, intertextual genre paradigm and thematic structures. Research methods: theoretical, critical, structural-semiotic, historical-genetic, typological, historical-comparative methods of scientific study of the phenomena of fiction are used in the work. The scientific novelty of the work is that an attempt was made to carry out a systematic study of intertextuality in M. Kidruk's novel "Where is No God". To this end, the concept ofintertextuality was analyzed, and its consideration revealed that this concept correlates with establishing and creating links between texts, has a considerable number of classifications, in addition to the popular in the Ukrainian scientific space of theclassification of Gerard Janet. The latter became widespread because of the popularizing activities of Ukrainian scholars who recognized it as the most successful. The analysis also found that the aviation techno-thriller claimed by the author goes beyond this genre matrix, and the event of the plane crash is just a background against which the human fates of the survivors stand out. An analysis of the thematic levels of the work in terms of intertextuality revealed that the author's attention to scientific texts, which has always been a business card of the writer, is also interspersed with facts of actual reality. The scope of the work is that its materials can be used in studying the course "Contemporary Ukrainian Literature", special courses on problems of modern mass literature, as well as in writing coursework and diploma papers.
Description: Соловйова К. Ю. Інтертекстуальність роману М. Кідрука «Де немає Бога» : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 035 «Філологія» / наук. керівник Л. О. Костецька. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 80 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/1810
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри української літератури

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Соловйова К. Ю.pdfМагістерська робота934.48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.