Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/18205
Title: Мовні засоби персвазії в українських та польських рекламних слоганах
Authors: Лавринець, Іван Вячеславович
Keywords: реклама
слоган
персвазія
прагматичній потенціал
семантика
прагматонім
Issue Date: 2023
Abstract: UA : Текст кваліфікаційної роботи магістра 55 сторінок, 59 наукових джерел. ОБ’ЄКТ ДОСЛІДЖЕННЯ – українські та польські рекламні слогани. ПРЕДМЕТ ДОСЛІДЖЕННЯ – випадки комунікативно навантаженого використання слогану та їх засобів персвазії (переконання). МЕТА РОБОТИ – вивчення шляхів та способів формування мовних засобів персвазії, прагматичного потенціалу та основних закономірностей використання рекламних слоганів в українських та польських рекламних текстах. Під час написання роботи передбачається виконання таких ЗАВДАНЬ: 1. Проаналізувати історію становлення та розвитку рекламного тексту в українській та польській мовах; 2. Уточнити зміст понять “персвазія” щодо аналізованої групи лексики; 3. Визначити прагматичну спрямованість назв товарів в українській та польській рекламі; 4. Описати способи актуалізації прагматичного потенціалу і впливу в сучасних в українських та польських рекламних текстах. АКТУАЛЬНІСТЬ дослідження зумовлена збільшенням обсягу реклами на двох відповідних мовах і, внаслідок цього, новими прийомами на споживача, що використовуються в рекламних слоганах, які вимагають наукового осмислення. Таким чином, тема дипломної роботи є актуальною. НОВИЗНА роботи полягає у виявленні та системному узагальненні способів актуалізації мовного потенціалу персвазії назв товарів в українських та польських рекламних текстах. МЕТОДИ ДОСЛІДЖЕННЯ – описовий – збирання та вивчення фактичних даних; метод компонентного аналізу, який використовується для розкладання значення мінімальних семантичних складових; метод контекстуального аналізу – вивчення функціональної специфіки аналізованої лексики та її значення. Крім того, використані прийоми класифікації, зіставлення, безпосереднього лінгвістичного спостереження, що передбачає цілеспрямований та системний лінгвокультурологічний аналіз рекламних одиниць в українських та польських слоганах. ГАЛУЗЬ ЗАСТОСУВАННЯ: матеріали роботи можуть бути використані у прикладних лінгвістичних дисциплінах (прагмалінгвістиці, соціолінгвістиці та психолінгвістиці), а також при вивченні сучасної української та сучасної польської мов, риторики, на спецкурсах з мовознавствах, при написанні курсових та випускних робіт. Результати роботи дозволяють охарактеризувати національно-культурну специфіку українських та польських рекламних слоганів і можуть бути використані в теоретичних дослідженнях у рамках вирішення проблем взаємодії мови та культури.
EN : The text of the master's thesis is 55 pages, 59 scientific sources. OBJECT OF RESEARCH – Ukrainian and Polish advertising slogans. SUBJECT OF THE RESEARCH – cases of communicatively loaded use of slogans and their means of persuasion (conviction). THE PURPOSE OF THE WORK is to study the ways and methods of formation of linguistic means of persuasion, pragmatic potential and the main regularities of the use of advertising slogans in Ukrainian and Polish advertising texts. During the writing of the paper, the following TASKS are expected to be performed: 1. To analyze the history of the formation and development of the advertising text in the Ukrainian and Polish languages; 2. Clarify the meaning of the concept of "persuasion" in relation to the analyzed vocabulary group; 3. Determine the pragmatic orientation of product names in Ukrainian and Polish advertising; 4. Describe ways of actualizing pragmatic potential and influence in modern Ukrainian and Polish advertising texts. The RELEVANCE of the study is due to the increase in the amount of advertising in the two relevant languages and, as a result, new consumer techniques used in advertising slogans that require scientific understanding. Thus, the topic of the thesis is relevant. The novelty of the work lies in the identification and systematic generalization of ways of actualizing the linguistic potential of persuasiveness of product names in Ukrainian and Polish advertising texts. RESEARCH METHODS - descriptive - collection and study of factual data; method of component analysis, which is used to decompose the value of minimal semantic components; the method of contextual analysis - the study of the functional specificity of the analyzed vocabulary and its meaning. In addition, the methods of classification, comparison, and direct linguistic observation were used, which involves a targeted and systematic linguistic and cultural analysis of advertising units in Ukrainian and Polish slogans. FIELD OF APPLICATION: the materials of the work can be used in applied linguistic disciplines (pragmalinguistics, sociolinguistics, and psycholinguistics), as well as in the study of modern Ukrainian and modern Polish languages, rhetoric, in special courses in linguistics, and in writing term papers and final papers. The results of the work allow us to characterize the national and cultural specificity of Ukrainian and Polish advertising slogans and can be used in theoretical research in the framework of solving the problems of the interaction of language and culture.
Description: Лавринець І. В. Мовні засоби персвазії в українських та польських рекламних слоганах : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 035 "Філологія" / наук. керівник І. Л. Мацегора. Запоріжжя : ЗНУ, 2023. 55 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/18205
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри слов’янської філології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lavrinec_Ivan.pdfМагістерська робота772.05 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.