Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/1836
Title: Соціальна-педагогічна корекція тривожності молодших школярів засобами ігротерапії
Authors: Гончарова, Марія Миколаївна
Keywords: тривожність
особистісна тривожність
учні молодшого шкільного віку
соціально-педагогічні умови
ігротерапія
соціально-педагоічна профілактика
anxiety
personal anxiety
primary school students
socio-pedagogical conditions
game therapy
socio-pedagogical prevention
Issue Date: 2020
Abstract: UA : Кваліфікаційна робота: 85 с., 10 таблиць, 54 джерел, 2 додатки. Об’єкт дослідження: процес соціально – педагогічної корекції тривожності молодших школярів. Предмет дослідження: ігротерапія як засіб корекції тривожності у дітей молодшого шкільного віку. Мета дослідження обґрунтувати та перевірити ефективність програми використання ігротерапії як засобу подолання тривожності у дітей молодшого шкільного віку. Теоретичне значення роботи полягає в обґрунтуванні соціально-педагогічних умов профілактики та подолання тривожності дітей молодшого шкільного віку. Практичне значення роботи полягає у розробці тренінгових занять засобами ігротерапії. Галузь використання: заклади загальної середньої школи.
EN : The qualifying work consists of introduction, 2 parts, findings, list of literature (54 items, 3 of foreign origin), and 2 addenda. The qualifying work volume is 117 pages long, 85 of them – main text. There are 10 tables. The qualifying work reveals the problem of socio-pedagogical correction of anxiety of younger students by means of game therapy. The social significance of the problem is to expand further theoretical and experimental studies of factors of personal anxiety of young children and determine and generalize the psychological and pedagogical conditions of overcoming anxiety of primary school students. The research object: personal anxiety of primary school students. The research subject: socio-pedagogical conditions of overcoming personal anxiety in primary school students. The research purpose: to determine the main factors of the emergence, development and consolidation of anxiety of primary school students in the process of educational interaction and, on this basis, to substantiate and test the effectiveness of socio-pedagogical conditions of the use of play therapy as a means of overcoming personal anxiety in primary school students. The research tasks are: - to make the theoretical analysis of the problem and reveal the meaning of the concept of "personal anxiety". - to identify experimentally and analyze the main factors, criteria, levels of formation of personal anxiety of primary school students and indicators of their appearance. - to identify and scientifically substantiate the socio-pedagogical conditions of overcoming personal anxiety in primary school students. - to develop and verify a program for overcoming the personal anxiety of primary school students.
Description: Гончарова М. М. Соціально-педагогічна корекція тривожності молодших школярів засобами ігротерапії: кваліфікаційна робота магістра спеціальності 231 "Соціальна робота: соціальна педагогіка" / наук. керівник Ю. Є. Зубцова. Запоріжжя : ЗНУ, 2020, 85 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/1836
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри соціальної педагогіки та спеціальної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Honcharova M.M.pdfМагістерська робота1.72 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.