Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/1844
Title: Соціально-педагогічна профілактика міжособистісних конфліктів підлітків в інтернатному закладі
Authors: Кіптілая, Юлія Володимирівна
Keywords: конфлікт
міжособистісні конфлікти
підлітки
інтернатні заклади
стадії конфлікту
агресія
негативізм
роздратування
компроміс
conflict
interpersonal conflicts
adolescents
boarding schools
stages of conflict
aggression
negativism
irritation
compromise
Issue Date: 2020
Abstract: UA : Кваліфікаційна робота: 106 с., 10 рисунків, 58 джерело, 3 додатки. Об’єкт дослідження: міжособистісні конфлікти підлітків інтернатних закладах. Предмет дослідження: зміст соціально-педагогічної профілактики міжособистісних конфліктів підлітків інтернатного закладу. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити програму профілактики міжособистісних конфліктів підлітків інтернатного закладу. Теоретичне значення роботи полягає у комплексному підході до профілактики міжособистісних конфліктів підлітків інтернатного закладу, що включає не лише розкриття поняття «конфлікт», а й передбачає формування навичок вирішення міжособистісних конфліктів підлітків. Практичне значення роботи полягає у розробці соціально-педагогічної програми профілактики міжособистісних конфліктів підлітків в інтернатних закладах. Галузь використання: заклади інтернатного типу.
EN : The qualification work consists of an introduction, 2 parts, conclusions, a list of literature (58 subjects, 1 foreign origin), 3 appendices on 11 pages. The volume of qualified work is 106 page 87 of them – the main text. There are 10 illustrations. The qualification paper provides a theoretical survey and describes an experimental study of adolescent interpersonal conflicts. The master’s thesis analyzes the occurrence of adolescent conflicts as a socio-pedagogical problem, ways of solving the problem. The work is a comprehensive approach to the prevention of interpersonal conflicts in residential institutions, which includes not only the disclosure of the concept of «conflict», but also provides for the formation of skills for solving interpersonal conflicts. Object of study: Interpersonal conflicts of adolescent boarding schools. Subject of research: the content of socio-pedagogical prevention of interpersonal conflicts of adolescents of boarding school. The research purpose: to theoretically substantiate and experimentally test the program of interpersonal conflict prevention of boarding school adolescents. The research tasks are: - consider the nature and features of interpersonal conflicts as a social phenomenon; - to analyze researches and methods of different scientists regarding the experience of identifying interpersonal conflicts in adolescent boarding schools; - determine the content and technology of prevention of interpersonal conflicts of adolescents; - to develop a program of socially pedagogical prevention of interpersonal conflicts of adolescents of a residential institution; - to conduct an analysis of the effectiveness of the conducted program of social and pedagogical prevention of interpersonal conflicts of adolescents of boarding school.
Description: Кіптілая Ю. В. Соціально-педагогічна профілактика міжособистіних конліктів пділітків в інтернатному закладі : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 231 "Соціальна робота: соціальна педагогіка" / наук. керівник Ю. Є. Зубцова. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 106 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/1844
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри соціальної педагогіки та спеціальної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kiptilaia V. Yu.pdfМагістерська робота1.94 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.