Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/18978
Title: Медіаграмотність як чинник психологічної безпеки студентської молоді
Authors: Ратушняк, Ольга Іванівна
Keywords: студенти
психологічна безпека
медіаграмотність
особистість
тренінг
психодіагностика
заклад вищої освіти
students
psychological safety
media literacy
personality
training
psychodiagnostics
higher education institution
Issue Date: 2024
Abstract: UA : Робота викладена на 59 сторінках друкованого тексту, 6 таблиць, 4 рисунка, 3 додатка. Перелік посилань включає 50 джерел. Об’єкт дослідження – психологічні особливості медіаграмотності особистості. В умовах сучасних освітніх трансформацій, суспільних викликів, активного розвитку й осучаснення медіазасобів актуалізується необхідність формування умінь і навичок доцільно, виправдано, критично аналізувати медіазасоби, послуговуватися ними у життєдіяльності. Тобто постає необхідність формування медіаграмотності особистості. Зважаючи на те, що медіазасоби активно й успішно інтегруються в освітній процес на всіх рівнях, формуванню медіаграмотності особистості слід приділяти особливу увагу на всіх освітніх рівнях і вища освіта не виняток. Медіаграмотність передбачає здатність критично мислити, оцінювати та аналізувати інформацію, що надходить до нас через медіа. Відсутність медіаграмотності може призвести до поширення недостовірної, маніпулятивної і навіть шкідливої інформації. Це може впливати на психологічну безпеку студентської молоді, спричиняючи стрес, дезорієнтацію та навіть впливаючи на їхнє ментальне здоров'я. Дослідження медіаграмотності допоможуть розробити ефективні методи та програми, які допоможуть студентам розвивати навички аналізу та оцінки інформації, відповідно реагувати на маніпулятивну і необ'єктивну інформацію. Це може сприяти збереженню їхньої психологічної безпеки та допомогти їм зберігати своє ментальне здоров'я у світі, де медіа відіграють все більш значну роль. Наукова новизна полягає у тому, що у межах наукового пошуку розроблено програму й приклад психотренінгового заняття з формування медіаграмотності студентів як чинника психологічної безпеки особистості.
EN : The work is presented on 59 pages of printed text, 6 tables, 4 figures, 3 appendices. The list of references includes 50 sources. The object of the research is the psychological features of media literacy of an individual. In the conditions of modern educational transformations, social challenges, active development and modernization of media means, the need for formation of skills and abilities to expediently, justifiably and critically analyze media means, to use them in everyday life, is actualized. That is, there is a need to develop media literacy of the individual. Given the fact that media are actively and successfully integrated into the educational process at all levels, special attention should be paid to the formation of personal media literacy at all educational levels, and higher education is no exception. Media literacy involves the ability to think critically, evaluate and analyze the information that comes to us through the media. Lack of media literacy can lead to the spread of unreliable, manipulative and even harmful information. This can affect the psychological safety of student youth, causing stress, disorientation and even affecting their mental health. Media literacy research will help develop effective methods and programs that will help students develop skills in analyzing and evaluating information, and respond accordingly to manipulative and biased information. This can contribute to maintaining their psychological safety and help them maintain their mental health in a world where media plays an increasingly important role. The scientific novelty lies in the fact that, within the scope of scientific research, a program and an example of a psycho-training session on the formation of media literacy of students as a factor of psychological safety of the individual has been developed.
Description: Ратушняк О. І. Медіаграмотність як чинник психологічної безпеки студентської молоді : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 053 «Психологія» / наук. керівник М. Г. Ткалич. Запоріжжя : ЗНУ, 2024. 59 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/18978
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ратушняк О.І..pdfМагістерська робота936.29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.