Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/18982
Title: Психологічні особливості розвитку творчого мислення підлітків в умовах сучасних інформаційних технологій
Authors: Солодовник, Ольга Миколаївна
Keywords: мислення
підлітковий вік
сучасні інформаційні технології
творче мислення
творчість
thinking
adolescence
modern information technolodgies
creative thinking
creativity
Issue Date: 2024
Abstract: UA : Робота викладена на 70 сторінках друкованого тексту, 1 таблиця, 2 додатка. Перелік посилань включає 40 джерел. Об’єктом дослідження визначено творче мислення підлітків. Процеси глобалізації, інформатизації, символічної комунікації, швидкі трансформації в економіці й суспільстві, активне впровадження нових наукових винаходів у життя суспільства, а також реформаційні зміни в освіті визначають особливий інтерес науковців до дослідження проблеми розвитку цілісної та творчої особистості. Життя демонструє, що в умовах складнощів та постійних змін найефективніше адаптується та приймає рішення людина, яка володіє творчістю, гнучкістю та креативністю. Саме індивіди з талантом і обдарованістю, здатні до творчості, виявляються ключовими у створенні нового – нових ідей, концепцій, теорій, технологій та шляхів розвитку. Вони є тими, хто допомагає подолати кризові ситуації. Однією з ключових задач в перетворенні сучасної освіти на всіх рівнях є розвиток творчого мислення та навичок розуміння глобального контексту. Це обумовлено тим, що творче мислення, самоорганізація (включаючи самоосвіту) та саморозвиток визначають сучасний образ життя в умовах техногенної цивілізації. Підлітковий період відзначається формуванням ієрархії мотивів, стабілізацією пріоритетних мотивів та розвитком та закріпленням особливостей мислення. До цього часу недостатньо дослідженими є аспекти взаємозв’язку творчого мислення та мотивації в підлітковому віці. Конкретно, не повно висвітлені питання, пов’язані з динамікою творчого мислення у залежності від характеру пріоритетних мотивів, впливом мотивів на розвиток вербального та невербального мислення, а також впливом можливостей цілеспрямованого формування творчого мислення підлітків через трансформацію їхньої мотиваційної сфери. Наукова новизна одержаних результатів дослідження визначається уточненням особливостей впливу сучасних інформаційних технологій на розвиток дітей підліткового віку зокрема процесів розвитку їх творчого мислення. Використання: навчально-виховні заклади, позашкільні навчальні заклади для дітей, загальноосвітні школи.
EN : The work is presented on 70 pages of printed text, 1 table, 2 appendices. The list of references includes 40 sources. The object of the study is the creative thinking of teenagers. The processes of globalization, informatization, symbolic communication, rapid transformations in the economy and society, the active introduction of new scientific inventions into the life of society, as well as reformational changes in education determine the special interest of scientists in researching the problem of the development of a holistic and creative personality. Life shows that in conditions of difficulties and constant changes, a person who has creativity, flexibility and creativity adapts and makes decisions most effectively. Individuals with talent and giftedness, who are capable of creativity, are key in creating new ideas, concepts, theories, technologies and ways of development. They are the ones who help to overcome crisis situations. One of the key tasks in the transformation of modern education at all levels is the development of creative thinking and the ability to understand the global context. This is due to the fact that creative thinking, self-organization (including self-education) and self-development determine the modern way of life in the conditions of man-made civilization. The adolescent period is marked by the formation of a hierarchy of motives, the stabilization of priority motives, and the development and consolidation of features of thinking. Until now, aspects of the relationship between creative thinking and motivation in adolescence have not been sufficiently studied. Specifically, issues related to the dynamics of creative thinking depending on the nature of priority motives, the influence of motives on the development of verbal and non-verbal thinking, as well as the influence of opportunities for purposeful formation of creative thinking of teenagers through the transformation of their motivational sphere are not fully covered. The scientific novelty of the obtained research results is determined by clarifying the specifics of the impact of modern information technologies on the development of adolescent children, in particular, the processes of developing their creative thinking. Use: educational institutions, extracurricular educational institutions for children, secondary schools.
Description: Солодовник О. М. Психологічні особливості розвитку творчого мислення підлітків в умовах сучасних інформаційних технологій : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 053 «Психологія» / наук. керівник Т. В. Скрипаченко. Запоріжжя : ЗНУ, 2024. 70 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/18982
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Солодовник О.М..pdfМагістерська робота814.81 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.