Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/18983
Title: Вплив дитячої травми на становлення Я-образу особистості
Authors: Тищенко, Тетяна Сергіївна
Keywords: Я-образ
Я-концепція
дитяча травма
позитивний я-образ особистості
батьківське виховання
self-image
self-concept
child trauma
positive self-image of personality
parental education
Issue Date: 2024
Abstract: UA : Робота викладена на 76 сторінках друкованого тексту, 3 таблиці, 10 рисунків. Перелік посилань включає 39 джерел. Об’єктом дослідження: становлення Я-образу особистості. Проблема подолання дитячої психотравми є актуальною і актуальною саме для українського суспільства. Події останніх років показали, що діти є найбільш постраждалою від соціальних потрясінь групою населення. Психологічна травма небезпечна тим, що руйнує уявлення дитини про життя, її цінності та ідеали. Внаслідок особистісної травми суттєво змінюється звичний світогляд, зникає довіра до світу, деформується система стосунків з оточуючими, зникає довіра до дорослих і втрачається позитивний погляд на майбутнє. За даними ВООЗ, близько 1 з 4 дітей у світі переживають якийсь вид травми в ранньому дитинстві. Це може бути фізичне або емоційне насильство, нехтування, емоційна жорстокість, втрата близьких, війна та інші несприятливі життєві обставини. Дитяча травма може глибоко впливати на формування Я-образу, самооцінки, емоційної регуляції, здатності довіряти, будувати стосунки та відчувати себе цінним. Негативні уявлення про себе, сформовані внаслідок травми, можуть супроводжувати людину протягом усього життя, ускладнюючи особисте та професійне зростання. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що нами було проведено ґрунтовний теоретичний аналіз впливу дитячої травми на становлення Я-образу особистості та розроблені шляхи подолання негативного впливу дитячої травми на Я-образ особистості засобами арт-терапії.
EN : The work is presented on 76 pages of printed text, 3 tables, 10 figures. The list of references includes 39 sources. The object of research: the formation of the self-image of an individual. The problem of overcoming children's psychotrauma is topical and urgent for Ukrainian society. The events of recent years have shown that children are the population group most affected by social upheavals. Psychological trauma is dangerous because it destroys the child's perception of life, its values and ideals. As a result of personal trauma, the usual outlook changes significantly, trust in the world disappears, the system of relationships with others is deformed, trust in adults disappears and a positive outlook on the future is lost. According to the WHO, about 1 in 4 children in the world experience some kind of trauma in early childhood. It can be physical or emotional abuse, neglect, emotional abuse, loss of loved ones, war and other adverse life circumstances. Childhood trauma can have profound effects on the formation of self-image, self-esteem, emotional regulation, the ability to trust, build relationships, and feel valued. Negative self-concepts formed as a result of trauma can accompany a person throughout life, making personal and professional growth difficult. The scientific novelty of the research lies in the fact that we conducted a thorough theoretical analysis of the impact of childhood trauma on the formation of the self-image of a person and developed ways to overcome the negative impact of childhood trauma on the self-image of a person by means of art therapy.
Description: Тищенко Т. С. Вплив дитячої травми на становлення Я-образу особистості : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 053 «Психологія» / наук. керівник Ю. А. Паскевська. Запоріжжя : ЗНУ, 2024. 76 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/18983
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Тищенко Т.С..pdfМагістерська робота978.36 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.