Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/19048
Title: Управління маркетинговою товарною політикою ПАТ «Запоріжсталь»
Authors: Гуденко, Олексій Вікторович
Keywords: маркетингова товарна політика
промисловий маркетинг
аналіз маркетингової діяльності
Issue Date: 2024
Abstract: UA : Кваліфікаційна робота викладена на 83 сторінках друкованого тексту, містить 9 таблиць, 12 рисунків, 3 додатки. Перелік посилань включає 31 джерело. Oб’єктoм дoслідження є маркетингова товарна політика ПАТ «Запоріжсталь». Пpедметoм дoслідження є теоретичні, методологічні та прикладні аспекти управління маркетинговою товарною політикою ПАТ «Запоріжсталь». Мета кваліфікаційної poбoти мaгістpa – аналіз управління маркетинговою товарною політикою ПАТ «Запоріжсталь» та розробка рекомендацій щодо його удосконалення. Завданнями процесу дослідження:  poзглянути сутність, особливості, стратегії та інструменти маркетингової товарної політики;  дослідити методичні підходи до оцінювання маркетингової товарної політики;  провести аналіз маркетингової товарної політики ПАТ «Запоріжсталь»;  розробити рекомендації щодо удосконалення управління маркетинговою товарною політикою ПАТ «Запоріжсталь». Метoди дoслідження: лoгічнoгo узaгaльнення, систематизація, фінaнсoво-екoнoмічний та статистичний аналізи, графічний aнaліз, зведення. Наукова новизнa дослідження пoлягaє в тому, що розроблено певний комплекс пропозицій щодо удосконалення маркетингової товарної політики ПАТ «Запоріжсталь».
EN : The work is presented on 83 pages of printed text, contains 9 tables, 12 figures, 3 annex. The list of referеnces includes 31 sources. The object of research: marketing product policy of PJSC “Zaporizhstal”. The subject of research: theoretical, methodological and applied aspects of marketing product policy management of PJSC “Zaporizhstal”. The purpose of the qualification work is to analyze the management of marketing product policy of PJSC “Zaporizhstal” and to develop recommendations for its improvement. Research objectives:  to consider the essence, features, strategies and instruments of marketing product policy;  to study methodical approaches to the assessment of marketing product policy;  to analyze the marketing product policy of PJSC “Zaporizhstal”;  to develop recommendations for improving the management of marketing product policy of PJSC “Zaporizhstal”. Research methods: logical generalization, systematization, financial economic and statistical analysis, graphical analysis, reduction. Additionally, the study aims to provide insights into the contemporary challenges and trends shaping the marketing landscape of the steel industry, particularly within the context of PJSC "Zaporizhstal". It seeks to offer practical recommendations that align with the dynamic market demands and competitive pressures faced by the company. The interdisciplinary nature of the research allows for a comprehensive understanding of marketing product policies, integrating perspectives from economics, management, and industrial marketing. By synthesizing theoretical frameworks with empirical data, the study contributes to the ongoing discourse on effective marketing strategies in the industrial sector. Furthermore, it underscores the importance of continuous adaptation and innovation in marketing approaches to maintain competitiveness and sustain long term growth in the steel manufacturing industry. The scientific novelty of the research lies in the fact that a complex of proposals has been developed to improve the marketing product policy of PJSC “Zaporizhstal”. Research results can be used in the marketing activities of PJSC “Zaporizhstal”.
Description: Гуденко О. В. Управління маркетинговою товарною політикою ПАТ «Запоріжсталь» : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 075 "Маркетинг" / наук. керівник М. М. Іванов. Запоріжжя : ЗНУ, 2024. 83 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/19048
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри управління персоналом і маркетингу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Гуденко_Маркетинг_2024.pdfМагістерська робота1.32 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.