Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/19159
Title: Формування конкурентних переваг підприємства
Authors: Ілюхін, Євген Євгенович
Keywords: конкуренція
ринок
споживач
стратегія
Issue Date: 2024
Abstract: UA : Кваліфікаційна робота викладена на 89 сторінках друкованого тексту, містить 10 таблиць, 20 рисунків. Перелік посилань включає 53 джерела, з них 6 іноземною мовою. Об’єктом дослідження є процес формування конкурентних переваг підприємства. Предметом дослідження є теоретичні та методичних підходи щодо формування конкурентних переваг підприємства. Метою магістерської роботи магістра є систематизація наукових, методологічних та практичних знань з формування конкурентних переваг підприємства. У процесі дослідження одержано такі наукові результати: 1) розглянуто поняття та сутність конкурентних переваг, їх види; 2) визначено ключові напрямки формування конкурентних переваг; 3) розглянуто методи оцінки конкурентних переваг підприємства; 4) здійснена характеристика діяльності ТОВ «ТД «Дельта»; 5) досліджено маркетингове середовище ТОВ «ТД «Дельта»; 6) проаналізовано конкурентні переваги ТОВ «ТД «Дельта»; 7) запропоновано впровадження інструментів і заходів реалізації політики забезпечення конкурентних переваг; 8) розроблено рекомендації щодо впровадження технології забезпечення конкурентних переваг ТОВ «ТД «Дельта». Методи дослідження: логічного узагальнення, дедуктивний, фінансово – економічного та статистичного аналізу, порівняння, зведення та ін. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що запропоновано технологію забезпечення конкурентних переваг для ТОВ «ТД «Дельта» яка передбачає інтеграцію різноманітних процесів, таких як маркетингові, фінансово-інвестиційні, матеріально-технічні, інноваційні, інтелектуально кадрові, логістичні, соціально-психологічні, для формування та розвитку конкурентних переваг. Результати дослідження можуть бути використані підприємствами, зокрема рекомендації щодо впровадження технології забезпечення конкурентних переваг.
EN : The work is presented on 89 pages of printed text, contains 10 tables, 20 figures. The list of referеnces includes 53 sources, 6 of them in foreign languages. The object of the research is the process of formation of competitive advantages of the enterprise. The subject of the study is theoretical and methodological approaches to the formation of competitive advantages of the enterprise. The purpose of the master's thesis is the systematization of scientific, methodological and practical knowledge on the formation of competitive advantages of the enterprise. In the course of the research the following scientific results were obtained: 1) the concept and essence of competitive advantages and their types are considered; 2) key areas of competitive advantage formation are determined; 3) methods of assessing the competitive advantages of the enterprise are considered; 4) carried out characterization of the activities of TD "Delta" LLC; 5) the marketing environment of TD "Delta" LLC was investigated; 6) analyzed the competitive advantages of "TD "Delta" LLC; 7) the implementation of tools and measures for the implementation of the policy of ensuring competitive advantages is proposed; 8) developed recommendations on the implementation of technology to ensure the competitive advantages of TD "Delta" LLC. Methods of research: logical generalization, deductive, financial and economic and statistical analysis, comparison, summary, etc. The scientific novelty of the research lies in the fact that the technology for ensuring competitive advantages for TD Delta LLC is proposed, which involves the integration of various processes, such as marketing, financial and investment, material and technical, innovative, intellectual and personnel, logistical, social and psychological, for the formation and development of competitive advantages. The results of the research can be used by enterprises, in particular, recommendations on the implementation of technology to ensure competitive advantages.
Description: Ілюхін Є. Є. Формування конкурентних переваг підприємства : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 075 "Маркетинг" / наук. керівник О. Ф. Андросова. Запоріжжя : ЗНУ, 2024. 89 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/19159
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри управління персоналом і маркетингу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ілюхін_Маркетинг_2024.pdfМагістерська робота2.24 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.