Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/19162
Title: Розвиток маркетингового фінтех проєкту Банк Власний Рахунок ПАТ «БАНК ВОСТОК»
Authors: Сьомак, Анна Володимирівна
Keywords: діджиталізація
маркетинговий проєкт
мобільний банкінг
необанк
Issue Date: 2024
Abstract: UA : Об’єктом дослідження виступає процес управління маркетинговими проєктами банків і торговельних мереж. Предметом дослідження є теоретичні, методичні та практичні аспекти розвитку маркетингового фінтех проєкту Банк Власний Рахунок ПАТ «БАНК ВОСТОК». Метою кваліфікаційної роботи магістра є узагальнення теоретичних і методичних засад, а також розробка практичних рекомендацій щодо розвитку маркетингового фінтех проєкту Банк Власний Рахунок ПАТ «БАНК ВОСТОК». Завдання: визначити переваги та загрози посилення маркетингової співпраці банків і торговельних мереж; опрацювати спільні маркетингові проєкти банків і торговельних мереж в Україні; узагальнити методичні підходи до визначення ефективності реалізації спільного маркетингового проєкту для банку та торговельної мережі; провести оцінку ефективності реалізації маркетингового фінтех проєкту Банк Власний Рахунок; дослідити системи управління ризиками та можливості усунення недоліків маркетингового фінтех проєкту Банк Власний Рахунок; обґрунтувати напрями підвищення ефективності маркетингового фінтех проєкту Банк Власний Рахунок; визначити заходи з диверсифікації маркетингової співпраці банків і торговельних мереж в Україні на засадах діджиталізації. Наукова новизна дослідження: набули подальшого розвитку методичні підходи до визначення ефективності реалізації спільних маркетингових проєктів банками та торговельними мережами. Практичне значення мають розробки з обґрунтування напрямів диверсифікації маркетингової співпраці банків і торговельних мереж в Україні на засадах діджиталізації.
EN : The object of the study is the process of managing marketing projects of banks and retail chains. The subject of the study is the theoretical, methodical and practical aspects of the development of the marketing fintech project Bank Vlasnyi Rakhunok of PJSC "BANK VOSTOK". The purpose of the master's qualification work is to generalize the theoretical and methodological principles, as well as to develop practical recommendations for the development of the marketing fintech project of Bank Vlasnyi Rakhunok PJSC "BANK VOSTOK". The task: to determine the advantages and threats of strengthening the marketing cooperation of banks and trade networks; develop joint marketing projects of banks and retail chains in Ukraine; to generalize methodical approaches to determining the effectiveness of implementation of a joint marketing project for the bank and the retail network; carry out an assessment of the effectiveness of the Bank Vlasnyi Rakhunok marketing fintech project; to investigate risk management systems and opportunities to eliminate shortcomings of the marketing fintech project Bank Vlasnyi Rakhunok; justify directions for increasing the efficiency of the marketing fintech project Bank Vlasnyi Rakhunok; determine measures to diversify marketing cooperation of banks and retail networks in Ukraine on the basis of digitalization. The scientific novelty of the research: methodical approaches to determining the effectiveness of the implementation of joint marketing projects by banks and trade networks have gained further development, according to which it is necessary to pay attention to the specifics of the financial statements of these participants, to analyze absolute and relative financial indicators before the implementation of the project and after its implementation, to also evaluate, if it is drawn up, consolidated financial statements, as well as take into account all the risks of banking and trading activities. Developments on substantiating the directions of diversification of marketing cooperation of banks and trade networks in Ukraine on the basis of digitalization are of practical importance, in particular for PJSC "BANK VOSTOK" and LLC "SILPO-FOOD".
Description: Сьомак А. В. Розвиток маркетингового фінтех проєкту Банк Власний Рахунок ПАТ «БАНК ВОСТОК» : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 075 "Маркетинг" / наук. керівник А. В. Линенко. Запоріжжя : ЗНУ, 2024. 121 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/19162
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри управління персоналом і маркетингу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Сьомак_Маркетинг_2024.pdfМагістерська робота3.15 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.